Wat zijn we aan het bouwen? > Materieel

NS 8100 in 0

(1/59) > >>

1795:
Zoal enkelen gezien hebben op Rail, heb ik een etsplaat van een NS8100 gemaakt, omdat ik dat zelf een mooi lokje vind.
Nu had ik nog een etsplaat over, maar die is op Rail al op van eigenaar verwisseld.

Is geen complete kit, dak en ketel zijn simpele plaat, die heb ik niet mee laten etsen, is makkelijk uit plaat te knippen.

Alle versies zijn te maken, dus oude SS versie (Breda), kleine waterkasten, klein machinistenhuis, tot en met de laatste NS versie (Tilburg), vergroot machinistenhuis en vergrote waterkasten. Daartussen alle varianten, zelfs met trambuffers.

Ik zal hier verder foto's plaatsen van de vorderingen, en misschien komen er nog meer van anderen..
















FritsT:
Geheel onvoorbereid ben ik ook aan het bouwen geslagen. Al snel had ik door dat ik me beter eerst even had kunnen verdiepen in al de varianten. Maar ik ben gewoon begonnen en het blijft soldeer, dus alles kan weer uit elkaar. Ik ben ondertussen wel begonnen met het inwerken en heb alle foto's uit het boek van Paul Henken goed bestudeerd.

Klinknagels persen en het maken van het frame/voetplaat....altijd goed. Vooralsnog had ik gekozen voor versie met de korte waterbakken en rechte achterkant. Een stuk afzagen van een buis van 28 mm kon ook geen kwaad.


Even naast zijn grotere broer.




1795:
op rail dus wat verder gekomen:





FritsT:
De bedenker van dit project was dit weekend geconcentreerd aan het werk en onnavolgbaar snel...

guest7823:
Hmmmm, op een beurs EN dan snelbouwend. Een echt wonderkind  (y)

 ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie