Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36

Auteur Topic: Hoe was Rail 2015 en wat is er aan de vingers blijven plakken?  (gelezen 47782 keer)

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
Re: Hoe was Rail 2015 en wat is er aan de vingers blijven plakken?
« Reactie #105 Gepost op: 23 February 2015, 13:38:16 »
Stevige mening over dit evenement, jammer dat je dan toch misgaat bij de naam. Basisdingetje bij recensies!
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #106 Gepost op: 23 February 2015, 13:51:33 »
Is aangepast  8)
Gr.
Eric

rjr

• Offline Offline
« Reactie #107 Gepost op: 23 February 2015, 14:24:17 »
Wij zijn zaterdag geweest, Zeer geslaagde beurs geweest. Handel hebben we deze keer helemaal overgeslagen, bijna geen tijd voor gehad ( en had ook niets nodig op moment ). We hebben onze tijd bij de banen doorgebracht. Voor mij best wel wat van het zelfde gezien, maar ook een paar mooie onbekenden, maar de kinderen hebben zich heerlijk vermaakt bij zo ongeveer alle banen. We waren het allemaal zat toen we weer op huis aan gingen.

Allemaal een paar stickers in de hand, en hun eigen trein diploma. Mede dit karakter, en de gunstige prijs voor de kids maakt dit een zeer aantrekkelijke beurs om ze eens mee te nemen.

Roelco

Mathieu

• Offline Offline
« Reactie #108 Gepost op: 23 February 2015, 15:06:31 »
Gister met mijn pa geweest. Beide al jarenlang modeltrein liefhebbers. Deze 2 N spoor US stoomloks zijn na betaling natuurlijk aan mijn vingers blijven plakken. Sorry voor de wazige foto, even snel met mijn mobiel gemaakt.

Ze moeten even open gemaakt en van binnen schoon gemaakt en nagekeken worden. Ze lopen allebei, maar wel stotterend. Maar dat hou je toch bijna niet tegen met tweedehands materieel.

RICROO

• Offline Offline
« Reactie #109 Gepost op: 23 February 2015, 16:37:52 »
Als eerste bedankt aan allen die middels foto's en filmpjes en commentaren de "niet" Rail bezoekers toch van informatie hebben voorzien, top.

Ik kreeg de indruk van de foto's dat het dit keer niet overdreven druk was. Voor een paar jaar terug was het zelfs op vrijdag al niet leuk meer vanwege de enorme hoeveelheid volk. Dat was voor mij een reden om af te haken. Als ik zo die foto's zie dan lijkt het erop dat het weer tijd wordt aan te haken.

Als iemand over de aantallen bezoekers en de mogelijkheid enigzins normaal van banen te kunnen genieten, nog wat kwijt wil, dan hoor ik dat graag.

Richard

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #110 Gepost op: 23 February 2015, 16:42:38 »
Was vrijdag normaal druk en goed te doen hoor.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #111 Gepost op: 23 February 2015, 17:12:07 »
Mijn eerste keer Rail!  :) En ik vond het tegenvallen qua drukte. Op zondag kon je eigenlijk gewoon met de auto er doorheen, alsof het een drive-through was. Maar goed, dat is mijn beleving.  ;)
Gezellig vond ik het wel! Ik heb me kostelijk vermaakt. Met de "Zwitsers" aan onze rechterzijde lekker mee staan buren (Hi Fredje!  (y)) We hebben een paar leuke dagen gehad met onze BNLS baan, goed kunnen testen met een drietal BB overgangen ( (y)), weer veel bijgeleerd en natuurlijk een onvervalst glaasje Glenn Moddle Single Malt naar binnen gewerkt. Okee, twee, ik geef het toe.  :D
Nog een paar keer staan kijken bij de baan van Kees-Jan (met paaseieren!  8)) en ook nog wat gekocht.

Verfjes met dank aan Harold C.
Eerste resin kitje (baanwachtershuisje van ATT), voor op Grasland! Krijgt dat ook eens meer vorm.

Ohw! En ook nog RK boompjes.  (y) Ronald: dank! Ze krijgen een mooi plaatsje op Grasland. Had ik dat toch bijna vergeten.

In het kort: leuke, gezellige beurs gehad, met tegenvallend bezoekers aantal.

Gr.

Edsko
« Laatst bewerkt op: 23 February 2015, 21:10:34 door Edsko Hekman. Reden: RK Boompjes... »

Rockerbox2

• Offline Offline
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
« Reactie #112 Gepost op: 23 February 2015, 18:00:30 »
Zondag naar Houten geweest, met het openbaar vervoer. Dure grap :( Heen met de bus (Houten Centraal/ Expohal) terug.... helaas geen dienstregeling en info op zondag, toen dus maar lopend naar Houten Centraal. Dank je U-OV >:(
Goed de beurs, mooie banen gezien maar toch vooral naar de Benelux bakken gekeken, ter inspiratie voor m'n eigen Benelux module. Ik heb ook een aantal onderdelen gekocht

Foto 1 Kleinspoor transfers voor de WDKR en Plan. E.  En  Peko rails met betonnen bielzen voor de Benelux module

Foto 2 Sommerfeldt pantograaf voor de Lima reeks 25 om er een reeks 25.5 van te maken, de andere pantograaf kan ik dan mooi gebruiken voor een CTO meetwagen die ik van de Roco Plan D kap ga maken die heb overgehouden van de bouw van de Beneluxstuurstand.

Foto 3 Sommerfeldt NS bovenleiding voor Benelux module

Helaas waren er op zondag, voor mij weinig interessante aan biedingen en de zaken die ik wel gekocht heb, waren achteraf gezien bij mijn fa-vo web shop een paar euro voordeliger. Ook een aantal tweedehandsjes voor bijna de nieuwprijs.

Conclusie:  nieuwe spullen haal ik in het vervolg wel bij mijn dealer en voor tweedehands beter ff op het internet kijken voor het vertrek naar Houten. Wel een aantal mooie banen gezien en leuke mensen ontmoet.
Ride On

Rino

u s a rene

• Offline Offline
  • O-King Of Scales
« Reactie #113 Gepost op: 23 February 2015, 20:57:28 »
Hallo.

Na 3 dagen Rail met mijn Amerikaanse baan Herberts Crossing ben ik een beetje schor van het praten.
Daarom ben ik blij dat niet iedereen langs is geweest, dan kon ik nu helemaal niets meer zeggen !
Vrijdag vond ik de drukste dag, zaterdag iets minder druk, zondag was het behoorlijk rustig, gewoon gezellig druk.
Alle dagen ruim voldoende gratis te parkeren, ook wel handig om te weten.
Voldoende tijd gehad om de banen eens goed te bekijken en waar ik een beetje van baal zijn de locomotieven met neergelaten stroom afnemers en geen enkele bovenleiding op de baan die dan ook nog heel erg snel over de baan flitsen.
Maar goed, ieder zo zijn plezier hoor maar dat vind ik gewoon jammer, dan stop je zoveel werk in de baan en dan laat je een van de belangrijkste dingen achterwege.
Wat de mooiste of leukste baan was, is voor mij moeilijk te zeggen, er waren best veel mooie dingen te zien, zeker als je de tijd neemt om naar de details te zoeken en te kijken.
De grote modellen achter glas vond ik wel heel bijzonder, ik liep daar toch wel met een bakje onder mijn kin rond!
Nog wat strooisel voor de nieuwe baan gekocht en nog 3 uitnodigingen voor de baan ontvangen, naar Belgie, en Duitsland dit jaar en Dordrecht volgend jaar.
Zo slecht is het baantje dus ook weer niet.
Kortom, het was voor mij een heel geslaagd Rail weekend !

Groeten van René.

Spoorslag 70

• Offline Offline
  • Periode III/IV
« Reactie #114 Gepost op: 23 February 2015, 20:58:36 »
Citaat
Helaas waren er op zondag, voor mij weinig interessante aan biedingen en de zaken die ik wel gekocht heb, waren achteraf gezien bij mijn fa-vo web shop een paar euro voordeliger. Ook een aantal tweedehandsjes voor bijna de nieuwprijs.

Conclusie:  nieuwe spullen haal ik in het vervolg wel bij mijn dealer en voor tweedehands beter ff op het internet kijken voor het vertrek naar Houten. Wel een aantal mooie banen gezien en leuke mensen ontmoet.

Hier kan ik mij bij aansluiten, er waren handelaren die locs en treinstellen aanbieden voor een vaste prijs bijv: Roco Plan V DE  voor 279,- euro terwijl deze gedumpt is een aangeboden wordt voor 199,- of lager. Tweedehands veel ouwe meuk, soms leuke dingen maar dan zonder o.v.p. en er meer voor vragen dan voor een zelfde wagon in o.v.p. bij een andere handelaar. Sommige willen niet eens onderhandelen en houden zich aan de opgegeven prijs, wel jammer want dit is de sjeu van het handelen.
« Laatst bewerkt op: 23 February 2015, 22:59:27 door Bert van Gelder. Reden: Quote gerepareerd »

DaveH

• Offline Offline
« Reactie #115 Gepost op: 23 February 2015, 21:20:02 »
Ik ben zaterdag geweest samen met mijn dochter van 7 .  Het was een gezellige drukte en nergens echt lang hoeven wachten.  Wat natuurlijk wel fijn is met een meisje dat niet weet of ze het allemaal wel leuk vind  :)
Verder stonden er leuke mooie banen. Leuke dingen gezien. Je kijkt toch anders naar banen als je een kind bij je hebt..

Gaandeweg de dag toonde ze toch steeds meer intresse.  Ledjes solderen en bomen maken was erg interessant om te zien. Het heeft er een mooie denneboom opgeleverd.

Totdat we bij Herberts Crossing  kwamen en er aan haar gevraagd werd of ze de baan wilde besturen. Zo heeft mevrouw bijna een half uur een puzzel staan op te lossen met een multimaus in der handen...  (y)
Helemaal geweldig vond ze het.

Toen we weer thuis waren kwam gelijk de vraag wanneer we bomen gaan maken en dat ze ook een baantje op haar kamer wil... Dus binnenkort maar is samen uitdokteren wat ze wil..

Toch maar kijken of ze meewil naar ontraxs 8)

Servé

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Niks kan tippen aan een E1700
« Reactie #116 Gepost op: 23 February 2015, 22:23:05 »
Afgelopen zondag naar Rail geweest, samen met m'n vriendin. Het was al vroeg open, om 5 voor 10 konden we gewoon naar binnen wandelen. Alleen een setje VAM-wagens is blijven plakken. Voor de rest hebben we vrij lang (zeker 2 uur in totaal) bij de Britse baan "Clutton" gestaan. Als geïnteresseerde in de (klassieke) spoorwegbeveiliging vond ik het erg leuk dat daar het "absolute block signalling" volledig was nagemaakt. De Britten hadden ook erg veel vragen over de Nederlandse klassieke beveiliging, ze waren in het spoorwegmuseum geweest, maar de seinhuiswachter aldaar sprak weinig tot geen engels. Al met al een erg leuk gesprek gehad met de diverse mensen van Clutton :)
Vriendelijke groet, Servé.

zuylen

• Offline Offline
« Reactie #117 Gepost op: 24 February 2015, 13:50:50 »
Inderdaad, die Engelsman vroeg ook het één en ander aan mij over de klassieke beveiliging in Nederland. Het zorgde voor goede gesprekstof: "Zoek de verschillen" ;D.
« Laatst bewerkt op: 24 February 2015, 14:15:37 door zuylen »
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #118 Gepost op: 25 February 2015, 10:15:20 »
Beste allen,

De vragen over de update van een browser kun je nu op een ander plekje vinden:

browser-vraag

Gr, Bert

Ascona

• Offline Offline
« Reactie #119 Gepost op: 25 February 2015, 18:42:21 »
Er is op in Houten een Piko Benelux Hondekop in de TP4 versie in 3 rail wisselstroom aan mn vingers blijven plakken.
Was al een tijdje op zoek voor een leuk prijsje,prompt zie ik m liggen voor 129 euro,dus meteen meegepakt.
En bij het afrekenen bleek er nóg 10% af te gaan dus voor 116 euro was patje klaar.
Ik durf te zeggen,koopje!!
Ben dr iig erg blij mee,mn vitrine is nu echt een kennel met al die hondekoppen,4 stuks nu. Laat ik t maar bij.Alleen nog ns een 4 delige in IC livrei,maar die moet eerst maar ns uitkomen ;D
Groetjes Patrick