Google+
Doel:€250.00
Donaties:€66.80

Per saldo:€-183.20

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 03:43:38
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 01:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door gtw6016
Vandaag om 01:21:17
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door sdz1976
Vandaag om 00:46:28
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Gert Arkema
Vandaag om 00:39:14
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door laurent
Vandaag om 00:35:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door T.Spat
Vandaag om 00:31:12
Plaatsen van DB seinen door Remco vM
Vandaag om 00:28:50
Brawa 43916, hoe digitaliseren zonder stekker? door laurent
Vandaag om 00:20:51
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door Chris Westerduin
Vandaag om 00:02:07
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
23 juni 2018, 23:48:02
Jaren 80 in woord en beeld door Eric B
23 juni 2018, 22:56:50
HK draaischijf: ervaringen? door Remco_Nzo
23 juni 2018, 22:38:34
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Jelmer
23 juni 2018, 21:28:23
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 juni 2018, 21:20:19

Auteur Topic: BNLS Baanbreker - Station ''Kolenmijn" H0  (gelezen 4084 keer)

mijnspoor

• Offline Offline
    • Station "Kolenmijn" ho
BNLS Baanbreker - Station ''Kolenmijn" H0
« Gepost op: 30 januari 2015, 23:25:53 »
Mijnspoor

Station "Kolenmijn" h0

Kleine voortgang. Daar begint het vaak mee. Meer dan bij treinen ligt mijn hart vooral bij de oude Limburgse kolenmijnen ,en alles daarom heen. Zelf ben ik te jong om het te hebben meegemaakt.
Door verhalen van opa, het bekijken van veel oude  foto's en het lezen van nog meer boeken is de interesse in dit onderwerp alleen maar gegroeid. Tuurlijk heb ik vroeger op zolder ook een eenvoudig ovaal gehad  en tegenover een station gewoond (Geleen Oost).

Beide onderwerpen zijn prima in onze hobby met elkaar te combineren. Wat is een kolenmijn zonder spoor? En bijna zou ik zeggen dat omgekeerd hetzelfde geldt. En zie, station kolenmijn H0 is geboren.
Door de tips en verbeterpunten, gegeven door lezers/volgers van "mijn draadje", lukt het bouwen ook steeds beter. Daar ben ik dankbaar voor! Regelmatig ben ik ook wel eigenwijs, dat weet ik.

Door het hele draadje heen zijn genoeg tips te vinden over van alles en nog wat. Bijvoorbeeld het verweren van gebouwen, af en toe een stukje geschiedenis en anders wel een stukje nostalgie. Dat is ook het mooie aan deze veelzijdige hobby.

De vorige opzet van mijn kolenmijn is inmiddels afgebroken. De nieuwe is daarentegen net in de opbouw fase. Het hoofdonderwerp is, hoe kan het ook anders, het uitbeelden van een kolenmijn. Het geheel is fantasie, met een kleine knipoog naar onze voormalige Limburgse mijnen.

Het baanplan is ook helemaal gewijzigd van een ingewikkeld met kruip door sluip door schaduwstation, naar een eenvoudig hondenbot. Zonder schaduwstation. Dan maar wat vaker de trein in en uit de doos. Dat is mijn mening. Het uitbeelden van..... staat bij mij voorop.

Het schept mij plezier om te bouwen en de resultaten te laten zien op dit forum. Ik hoop dat jullie er net zo over denken. Veel kijk en lees plezier!! Gluck auf!!

Groet,

Marco.

Station "Kolenmijn" h0

In dit draadje laat "mijnspoor" mooi de groei zien die hij als modelbouwer doormaakt, inclusief het op enige moment "uithuilen en opnieuw beginnen". Maar wel met plezier in iedere fase van het modelbouwen en met het meenemen van de lezer in zijn bevindingen en ontwikkelingen

"team BNLS Baanbrekers"
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2015, 21:18:25 door NS8714 »