Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:48:53
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
hmmglaser
Vandaag
om 22:48:27
Starten met messing kits
door
1795
Vandaag
om 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
MaraNCS
Vandaag
om 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald69
Vandaag
om 22:14:29
Treinreizen met m'n vader
door
defender
Vandaag
om 21:47:13
Pools diorama H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:44:11
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 21:43:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens
door
TonM
Vandaag
om 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Priegelman
Vandaag
om 21:15:18
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 21:08:54
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 20:59:05
weerstandje en relais
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
Vandaag
om 20:45:40
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 20:11:53
Haandrecht materieel
door
orientexpress
Vandaag
om 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ruudns
Vandaag
om 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 20:01:12
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:28:41
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 18:58:32
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 18:00:29
modulebaan jaren 60
door
rudi van der Craats
Vandaag
om 17:30:56
Decals Star TE-5933
door
Martijn193
Vandaag
om 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:53:47
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
Vandaag
om 14:45:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Eifelgeschiedenis
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
...
31
32
[
33
]
34
35
Omlaag
Auteur
Topic: Eifelgeschiedenis (gelezen 175972 keer)
jerrytrein
Offline
Berichten: 5810
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #480 Gepost op:
20 oktober 2018, 12:55:37 »
Die kat is uitgehongerd na zo lang
Maak je ook nog interieurs in de toiletten
Gelogd
Johnnytrein
Offline
Berichten: 1363
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #481 Gepost op:
20 oktober 2018, 14:13:26 »
"de deur open en schikt" volgens mij bedoel je schrikt ipv schikt.
Gelogd
Groetjes
Johnny
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7400
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #482 Gepost op:
20 oktober 2018, 16:17:33 »
Oepsie! Gecorrigeerd. Gelukkig voordat m'n taalgevoelige dochter met de mattenklopper achter me aan ging...
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7400
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #483 Gepost op:
22 oktober 2018, 22:03:18 »
Je zou er dorst van krijgen, de reclame voor het
Mayener "Löwenbrau" bier
. Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.
Je zou er trek van krijgen, de reclame voor wiskas. Twee blikjes wiskas en de tekst "am drittliebsten mag ich Mäuse". Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.
Moritz ziet geen blikje kattevoer. Dus wurmt hij zich om de benen van de wachtende dame. Uit wanhoop geeft die aan Moritz een kleverig snoepje. "Mjam!" zegt Moritz.
"Mjam!" zegt Moritz.
"Mjam!" zegt Moritz.
"Mjam!" zegt Moritz.
"Mjam!" zegt Moritz.
"Mjam!" zegt Moritz.
"Mjam!" zegt Moritz.
Aargh, "mjam!" zegt Moritz.
En Moritz probeert voor de 24e keer het kleverige snoepje door te slikken. En uit z'n snorharen te likken. Aaargh!
"Mjam" zegt hij vertwijfeld. De dame in kwestie is al met de trein verdwenen. Hij probeert z'n snorharen aan de plant af te vegen.... En vervolgens blijft er een blaadje aan z'n snorharen kleven. "MIEW!", dit wordt irritant!
Dan maar richting z'n baasje. Even de deur, die vaak op een kiertje staat, richting de
Fahrdienstleiterausbau
openduwen. Aaargh! De deur kleeft aan z'n neusje vast!.........
Mit freundlichen Grüßen,
Bahnhof Kelberg
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7400
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #484 Gepost op:
01 november 2018, 20:26:53 »
Moritz ligt heerlijk te slapen op een bureau. Met boven hem een oude reclameposter van de DB voor nachttreinen. Op de stoomwolken van de stoomlok ligt een wit katje lekker te slapen.... Prrrrrrrr.
De sfeer was een week eerder een stuk minder vreedzaam. De oorzaak ligt bij leuning die je op bovenstaande foto achter Moritz ziet.
De klusjesman van het station had die namelijk opnieuw geschilderd. Als kleur had hij RAL 6011, "Resedagrün" gekozen, een kleur die veelvuldig voor machines en schakelkasten enzo gebruikt wordt. Zo ook voor de weegschaal waarmee de pakketten en de bagage wordt gewogen. Zo ook de leuning. Zo ook, omdat die wel een likje verf kon gebruiken, de tafel waarop de koffiekopjes, koffiekan enzo staan.
"Gloeiende gloeiende! Welke idioot heeft mijn koffietafel in zo'n afzichtelijke kleur geschilderd?!?" Mevrouw Anika Elpartha gruwt bij het zien van de vers geschilderde tafel.
"En hij is niet eens netjes geschilderd! Er zitten allemaal rare ronde vlekken in! Wat is dat nou?" Mevrouw Elpartha stopt opeens met mopperen omdat ze opeens bedenkt wat die rare ronde vlekken kunnen zijn. Ze kijkt langzaam naar haar nette bureau en naar de vloer.... Jahoor. Allemaal groene afdrukken van kattepootjes....
"Gloeiende gloeiende! Als ik die klusjesman in m'n handen krijg..." Met gezwinde spoed doet ze de deur naar de
Fahrdienstleiterausbau
open om vervolgens naar buiten te lopen...
Mit freundlichen Grüßen,
Bahnhof Kelberg
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7400
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #485 Gepost op:
14 december 2018, 01:18:23 »
Verbinding. Dat is goed, bijvoorbeeld tussen personen. Maar ook tussen ruimtes is verbinding vaak goed. Tussen de wachtruimte en het kantoorgedeelte van het stationsgebouw zijn er bijvoorbeeld twee verbindingen.
Ten eerste het loket, ten tweede een opening voor de bagage en de pakketten. Dat is een raam dat je omhoog en omlaag kan schuiven. Wel moet je dat een beetje met beleid doen, want sinds er laatst geklaagd is dat het raam/luik wat stroef liep heeft de plaatselijke werkman (
Bahnhofsarbeiter
) zich van een stuk schuurpapier en wat lak bediend. Het raam gaat nu erg makkelijk omhoog en omlaag.
"Miauw! Een sappige muis!" Moritz is op weg richting de opening, achter de muis aan die via de plant richting de "bagageopening" is gevlucht. Een sprong.... Net op tijd afgebroken.... Springen..... Hebbes!
Het raam kreeg net een zetje om het te sluiten. En het raam schoot met onverwachte snelheid omlaag.
Klap!
.
Naast "klap" was het ook "splat". Een betreurenswaardige "splat". Hoewel, eerder "deels betreurenswaardig".
Moritz prees zichzelf gelukkig dat de ene helft van de muis zich door de "splat" in de richting van zijn mond begaf.
Mevrouw Anika Elpartha, degene die het raam dichtdeed, prees zichzelf
niet
gelukkig omdat de andere helft van de muis tegen haar schone muur aan kwam.....
Mit freundlichen Grüßen,
Bahnhof Kelberg
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5336
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #486 Gepost op:
14 december 2018, 16:43:08 »
En zo kan de Bahnhofsarbeiter met verf en kwast in de weer.
Groet,
Bas
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15416
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #487 Gepost op:
14 december 2018, 17:25:12 »
Maar dan wel met een ander kleurtje. RAL3015 bijvoorbeeld.
Gelogd
Hlv53
Offline
Berichten: 508
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #488 Gepost op:
14 december 2018, 18:17:02 »
Met een mintgroen biesje 😇. Het was echt een kleurenblind tijdperk toen. Alles kon...en achteraf denk je; tja, wieso nicht. De Lokleitung in Aken West had dan ook nog een hemelsblauw plafondkleurtje. Kwam tevoorschijn als er weer eens een jaren-tachtig tegel naar beneden dwarrelde. Dappere mensen toentertijd
.
Mvg Bas
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7400
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #489 Gepost op:
29 januari 2019, 23:00:27 »
Ik als station lig er 's avonds vaak rustig bij. De perronlantaarn beschijnt zacht mijn perron, hoewel het licht niet in elk hoekje komt. Af en toe weerklinkt er een geluid, zoals nu een zacht gesis.
Terwijl de
Fahrdienstleiter
aan de telefoon hangt is Moritz, zoals het in deze serie verhaaltjes rond mijn stationsgebouw schijnt te horen, weer met eten bezig. Er staat weer eens muis op het programma. Omdat de muis in kwestie het er niet mee eens is, vlucht het beestje met gezwinde spoed weg. In dit geval richting het donkere hoekje bij het laadperron, want daar zit een spleet. Moritz rent achter de muis aan en
HO! STOP! REM! MOORD! BRAND! HSSSSSSSJJJJJJ!
Moritz komt in één keer tot stilstand, zette een hoge rug op, staart in de lucht en blazen als een cylinderventiel. "HSSSSSSJ!".
Jakob is als treindienstleider druk bezig, dus stuurt hij machinist Claus naar buiten om te kijken wat er aan de hand is.
Moritz blaast nog steeds. Hij lijkt in de diepe schaduw iets te zien. Claus ziet (als mens) natuurlijk geen snars. Tijd om de zaklamp erbij te pakken!
Krijg nou wat! Een adder!
Heel af en toe zie je die bij het station. In de zon warmt het ballastbed ook in de herfst nog lekker op en een slang heeft behoefte aan dat soort warmte. Maar begin november... Claus heeft dan nog nooit zo'n slang gezien. En op het perron komen ze sowieso nooit. Enfin, het zal wel. Een kolenschop van de lok, een bezem en met wat behendigheid kan hij de slang netjes in de buurt van losweg onder een struik leggen, die redt het verder wel.
De rust is weergekeerd op mijn station. Binnen ligt Moritz mokkend met een rothumeur bij de kachel. Jakob durft hem niet te storen en loopt dus zachtjes door mijn gebouw.
Het licht schijnt buiten weer zachtjes op mijn perron.
En onder de struik ligt de slang tevreden Moritz z'n muis te verteren
Mit freundlichen Grüßen,
Bahnhof Kelberg
«
Laatst bewerkt op: 29 januari 2019, 23:01:59 door Reinout van Rees
»
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
wpinkhof
Offline
Berichten: 436
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #490 Gepost op:
30 januari 2019, 08:23:05 »
Zalig!
Gelogd
Floris van Rees
Offline
Berichten: 27
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #491 Gepost op:
10 februari 2019, 12:35:28 »
Geweldig, tijd om een vis te kopen om Moritz uit zijn rotbui te halen
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7400
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #492 Gepost op:
01 juli 2019, 20:24:27 »
Miauw.
Miaaaaaauw.
MiauuuuuuUUUUUwwww.
Wat klinkt Moritz raar? Net alsof hij in een gat is gevallen ofzo. De
Bahnhofsarbeiter
gaat op onderzoek uit.
Verdorie! Er zit een onooglijk gat in het perron! Wat hoorde hij laatst ook al weer iemand op het perron zeggen?
Citaat van: Krokodil68 op 01 juli 2019, 18:18:13
Jou creatuur is zo fraai dat hooguit Herr Oberbahnhofstelwerkgruppenführer er zijn nek over breekt.
Nou, die had dus glad ongelijk. In ieder geval gedraagt Moritz zich, na een geslaagde redding, wel alsof hij z'n nek heeft gebroken.... Niks aan de hand natuurlijk
Mit freundichen Grüßen,
Bahnhof Kelberg
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Krokodil68
Offline
Berichten: 463
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #493 Gepost op:
01 juli 2019, 21:15:56 »
Hoi Reinout,
Als je die messing schroeven nou afzaagd (op maat) dan kan je ze tussen de bielsen laten verdwijnen. Ja ik weet het. Lekker laat die tip. Sorry
Groet Jeroen
Gelogd
Leubachtalbahn
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=77672.msg3221814460;topicseen#msg3221814460
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7400
Forummoderator
Eifelgeschiedenis - Lantarenpalen (deel 1/5)
«
Reactie #494 Gepost op:
21 oktober 2019, 19:13:53 »
Na lange (klus-)tijd ga ik weer verder met m'n verhaaltjes waarmee ik onderdelen van (en rondom) het stationsgebouw introduceer.
------------------------------
"
Hnnnnnngg!
"
Polutus wil z'n behoefte doen. Een eerdere episode,
waarin hij wat schade opliep
, is hij alweer vergeten met z'n domme hondekop.
Gemak dient de hond. Waar is z'n baasje, de burgermeester? En waar is zijn halsband? De beslissing is op die manier aan de hond.
Hij loopt kwispelend het perron op richting een lantarenpaal
En toen stopte de locomotief van de goederentrein naast de lantarenpaal...
Mit freundlichen Grüßen,
Bahnhof Kelberg
«
Laatst bewerkt op: 21 oktober 2019, 19:35:23 door Reinout van Rees
»
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
...
31
32
[
33
]
34
35
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Eifelgeschiedenis