Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€125.00
Per saldo:
€-125.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 06-12-2019
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko NS1100, materieelbespreking
door
Carel Ruysink
Vandaag
om 10:36:14
kerstbaantjes/winterbanen
door
smalspoorcompagnie
Vandaag
om 10:35:10
Lettertype Duitse spoorwegen
door
Pauldg
Vandaag
om 10:33:04
Timmer på Dalsland.
door
Wim1969
Vandaag
om 10:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 10:16:30
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 10:10:52
Hoch über dem Fluss Albula (Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn)
door
Dave.......
Vandaag
om 09:47:19
Update: baan in de tropen
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 09:15:07
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600
door
Pauldg
Vandaag
om 09:12:40
Raadplaatje
door
René 4312
Vandaag
om 09:02:19
koppelingen voor een krappe bocht
door
Quinzeedied
Vandaag
om 08:50:08
Bouw Bührtal III
door
nachbar
Vandaag
om 08:18:34
Westlandbaan
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:07:24
Baanbouw Bosje77
door
Tulpendaal
Vandaag
om 07:55:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:41:13
Boogstraal Fleischmann rails
door
Mechiel_
Vandaag
om 00:25:22
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0
door
FritsT
06 december 2019, 23:38:49
Van Biervliet/B Models 2019
door
Joran
06 december 2019, 22:52:27
Wensendraadje Nederlands 2020
door
Reinier Z.
06 december 2019, 22:43:17
Plaats hier foto's van modeltreinen in een onverwachte omgeving
door
RICROO
06 december 2019, 22:42:00
EifelBurgenBahn
door
Wim Hesselink
06 december 2019, 22:41:30
Projekt 083-338
door
44
06 december 2019, 22:19:38
Frans loodsje
door
Noordernet
06 december 2019, 22:18:40
Mat 54 in Schaal 0
door
Mitchell
06 december 2019, 21:59:59
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus
door
meino
06 december 2019, 21:48:46
BR 94 Trix rijdt niet meer
door
Olivier77
06 december 2019, 21:19:24
1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
door
Daniel Caso
06 december 2019, 21:06:51
Haardvuurtje in de hut
door
jerrytrein
06 december 2019, 20:52:48
Modulebaan.nl in Zutphen 21 en 22 december 2019
door
Marc tramt
06 december 2019, 20:12:11
Wissels wel/niet van DCC-spanning voorzien via diodebrug?
door
PeterNS
06 december 2019, 19:50:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
De bouw van Schellenbach
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Vorige
-
1
...
16
17
[
18
]
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van Schellenbach (gelezen 55518 keer)
Martin Domburg
Offline
Berichten: 834
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #255 Gepost op:
15 november 2019, 18:54:42 »
Het is te merken dat het modelspoorseizoen weer is begonnen, ik ben drukker met werken dan de modelbaan :lol:
Toch heb ik in de afgelopen weken een paar avonden wat kunnen doen aan de modelbaan. Ik ben bezig geweest met de helix die het paradespoor met het station zal gaan verbinden.
2019-11-15_08-39-17
by
Martin Domburg
, on Flickr
Voordat ik deze verder naar boven zal gaan leggen ga ik eerst de sporen leggen naar de andere kant van het station. Deze liggen verborgen onder het station. Even lekker meters maken!!!
Voordat ik daaraan kan beginnen, ik heb een ontwerpfout ontdekt bij het kleine station beneden in het dal. Deze sluit nu aan op het spoor wat vanuit het ondergrondse komt aan de rechterzijde, maar ook de omloop komt daarop uit. Probleem nu is dat treinen helemaal naar het onderste schaduwlaag moeten voordat ze terug kunnen keren. Aan de linkerzijde zit wel een overloop maar dan komt hij alsnog rechts uit. Ik ga in de omloop een lus leggen naar de ingang rechts naar het dalstation. Even ter illustratie, het dalstation krijgt gewoon een lus met twee overloop mogelijkheden naar de hoofdbaan. Nu is dat er maar 1.
Maar er is meer te melden, ik heb besloten dat er toch een stoomdepot zal gaan komen aan de linkerzijde van het hoofdstation. Lang wilde ik het niet, maar na ons bezoek aan Hamburg in Juni ging het toch kriebelen. Boven de Helix aan de rechterzijde wil ik een kleine gasfabriek bouwen naar het model van Markenburg.
Dit heeft geresulteerd in dit ontwerp:
Schellenbach V14
by
Martin Domburg
, on Flickr
Het zal wel even gaan duren allemaal, het werk van DTS gaat voor. Maar geduld is een schone zaak
Groetjes Martin
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Eric B
Online
Berichten: 3218
NS tijdperk III b/c
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #256 Gepost op:
15 november 2019, 19:23:06 »
Werk en hobby goed gescheiden houden Martin
Gelogd
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Martin Domburg
Offline
Berichten: 834
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #257 Gepost op:
15 november 2019, 19:23:50 »
Whahaha daar zeg je wat hè
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Martin Domburg
Offline
Berichten: 834
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #258 Gepost op:
17 november 2019, 23:05:53 »
Ben ik weer
Vanavond heb ik een knelpunt opgelost: Bypass voor het dalstation. Voor ik de stijgsporen naar het hoofdstation kan maken moest ik dit probleem eerst tackelen.
Zoals hierboven geschreven had ik alleen aan de rechterzijde een aansluiting op het baanvak. Treinen moesten daarom helemaal naar het onderste schaduwstation rijden om te kunnen keren en het station later weer te betreden. Door een bypass te maken naar de lus kunnen treinen niet alleen rond rijden, maar ook vanaf de linkerzijde over de overloopwissels het station betreden via de lus.
De nieuwe situatie is omcirkeld:
Schellenbach V14 dal station
by
Martin Domburg
, on Flickr
Nu kunnen treinen komend vanuit de linkerzijde over de overloop de lus betreden. En via de nieuwe bypass naar het station rijden. Het complex verlaten doen ze altijd via de rechterzijde, maar dan kunnen ze in het bovenste schaduwlaag tenminste weer stijgen en terug komen in het dalstation.
20191117_222414
by
Martin Domburg
, on Flickr
Hier is de bypass goed te zien.
20191117_222428
by
Martin Domburg
, on Flickr
20191117_222424
by
Martin Domburg
, on Flickr
20191117_222418
by
Martin Domburg
, on Flickr
Als de lijm is gedroogd kan ik de blokken voor Dinamo aanpassen op dat stukje, de servo en relais plaatsen en aansluiten. Dan kan er tenminste weer gereden worden.
De volgende stap is om de stijgsporen naar het hoofdstation te leggen van rechts naar links. Als dat ligt en is aangesloten kan de toplaag erop en gaan we het hoofdstation aanleggen.
Groetjes
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Vorige
-
1
...
16
17
[
18
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
De bouw van Schellenbach