Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Etoile du Nord vooroorlogs, welke rijtuigen heb ik nodig? door roadster36
Vandaag om 00:55:43
Bröckenbahn door Chris Westerduin
Vandaag om 00:35:40
MB-module: "Groeten uit Jottum" door jakeman
18 februari 2019, 23:50:21
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Edsko Hekman
18 februari 2019, 23:48:07
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door mwdb
18 februari 2019, 23:20:18
Fleischmann "Prima-Lux" constante treinverlichting door Klaas Zondervan
18 februari 2019, 23:18:30
Buitenlust door mwdb
18 februari 2019, 23:17:05
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300 door Tomasso
18 februari 2019, 23:15:26
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door mDDM
18 februari 2019, 23:12:57
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door NS264
18 februari 2019, 23:06:13
Doornvliet door NS264
18 februari 2019, 23:02:14
LA Yard in 0 door Ronald Halma
18 februari 2019, 22:59:27
De Hondsrugbaan, H0 door NS264
18 februari 2019, 22:53:17
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
18 februari 2019, 22:47:11
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door douweterpstra
18 februari 2019, 22:45:09
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
18 februari 2019, 22:35:04
Voor de betere priegelaars onder ons: rc in o.a. schaal 1:87 door DJV
18 februari 2019, 22:34:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door johanw
18 februari 2019, 22:29:37
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door DJV
18 februari 2019, 22:15:33
Bouw Bührtal III door nachbar
18 februari 2019, 22:13:10
BR97501 hoe werkt deze lok? door puntenglijder
18 februari 2019, 22:09:52
NS 4300 (in spoor 0) door FritsT
18 februari 2019, 21:53:33
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Wim Corduwener
18 februari 2019, 21:49:04
Het ontstaan van Trammenlandt door Marco EB
18 februari 2019, 21:44:47
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
18 februari 2019, 21:44:05
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hendrik Jan
18 februari 2019, 21:37:41
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
18 februari 2019, 21:00:36
Terschellinger Spoor door Duizendpoot
18 februari 2019, 20:58:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door DJV
18 februari 2019, 20:11:59
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts door duikeend
18 februari 2019, 19:49:54
  

Auteur Topic: De bouw van Schellenbach  (gelezen 42117 keer)

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #210 Gepost op: 20 januari 2019, 23:21:04 »
De afgelopen zaterdag is mijn vader goed bezig geweest met de modelbaan:





En dat terwijl we zaterdag in Houten stonden


Patrick kijkt er maar vrolijk bij, Christian is al druk aan het bakken  :lol:  :lol:  en ik......  :mrgreen:

terug naar de baan,

Hij is druk bezig om de omlijsting verder te bouwen maar we krijgen steeds meer een indruk hoe het gaat worden. En ik moet eerlijk zeggen, had het zelf niet beter gekund. De bovenkant ligt nu helemaal dicht, later worden er nog aan beide zijden tracés uitgezaagd zodat de sporen naar boven kunnen komen. Ook word er nog een sparing gemaakt voor de doorkijk bij het ondergronds station. En er komt een nieuw knoppen tabel  (y)

Maar eerst moet ik de beide helixen nog aanpassen en opnieuw aansluiten, de bedrading veranderen en de boel reinigen. Lekker rustig aan tussen het werk en de verbouwing door. Lang leve ADHD  :lol:


Cheers, tot later.
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #211 Gepost op: 06 februari 2019, 22:54:58 »
Het is weer tijd voor een leuke update, mijn vader is momenteel bezig met het afwerken van het hout en het eerste resultaat is al erg goed:


Deze foto is van hemzelf,

Later heb ik deze gemaakt:



Hier zijn de panelen weer weggenomen om verder te bewerken. Ook is de plaat voor het ondergronds station verwijderd en aan een bevriende meubelmaker gegeven die er netjes een plexiglas plaat in zal gaan vrezen.

Ondertussen ben ik druk bezig geweest om de in- en uitgangen van de helixen weer te verbinden met de sporen van de schaduwstations.
Het eerste deel is al gereed:



Vanavond ben ik beginnen met het verbinden van het tweede deel, hiervoor moest ik een stuk van de helix vervangen, het gaat dan om het stuk wat de treinen naar de ondergronds traject leid:





O ja, voordat er veel reacties komen of ik overal nog we;l goed bij kan komen..... Alles is zo ontworpen dat we de panelen kunnen wegnemen. Letterlijke elke centimeter van spoor op de baan is gewoon voldoende bereikbaar.



Komend weekeind ga ik deze drie in- en uitgangen weer aansluiten op de sporen. Als dat klaar is, heb ik de rechter helix nog die aangesloten moeten worden.Verder nog een paar TM44 verplaatsen en twee opnieuw aansluiten en we bijna zijn klaar om te rijden :)Ik zeg bijna omdat er bovendien weer een nieuw bedienpaneel gaat komen met de iTrain functieknoppen en voltage- en ampèremeters.

Vandaag zijn er ook twee 27" beeldschermen besteld om straks de iTrain schakelborden duidelijk zichtbaar te maken.
Gaan we van de zomer toch eindelijk starten met het zichtbare scenery gedeelte? Na 6 jaar!!!

Groetjes Martin
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 559
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #212 Gepost op: 07 februari 2019, 04:40:17 »
Mooi, knap stuk werk dat jullie daar neergezet hebben  (y)
Blijf het een indrukwekkend geheel vinden en volg het met plezier!
Met vriendelijke groet,
Peter