Doel:€250.00
Donaties:€72.00

Per saldo:€-178.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-04-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6100 van GM&S door roadster36
Vandaag om 00:13:11
DM90-Buffel Dieseltreinstel door Trainhunter
Vandaag om 00:07:03
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door roadster36
Vandaag om 00:05:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:04:30
BMB-Module: “Wateringbury” door Hans van de Burgt
Vandaag om 00:00:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Vink
24 april 2019, 23:48:54
Micro-baantje in h0, Nederlands landschap door Ronald Halma
24 april 2019, 23:34:50
Start met TT door KNed
24 april 2019, 23:00:19
Fleischmann H0 V100 uit startset door Nijboer
24 april 2019, 22:51:49
Depot + vervolg Vlieringen-2 door NS264
24 april 2019, 22:49:18
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
24 april 2019, 22:43:42
Station Oudeschoot straatzijde door Frank Hillebrand
24 april 2019, 21:53:15
Projekt 083-338 door Hlv53
24 april 2019, 21:42:45
Raadplaatje door tothebeach
24 april 2019, 21:36:39
Bergbaantje in H0 door eitreb
24 april 2019, 21:21:03
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
24 april 2019, 21:13:30
Digikeijs DR5052 draaischijfdecoder laten werken in Koploper door John18
24 april 2019, 21:01:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
24 april 2019, 21:01:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door tothebeach
24 april 2019, 20:23:28
Small yard door wouter-
24 april 2019, 20:23:27
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Hans van de Burgt
24 april 2019, 19:59:52
Twin center met decoders 6850 en 6852, wissels schakelen niet door Ronald Halma
24 april 2019, 19:49:16
Update: baan in de tropen door Jelmer
24 april 2019, 17:33:05
Bijna-botsing tussen twee treinen bij station Castricum door Sander.
24 april 2019, 16:53:38
Modelspoorbeurs Houten 4 mei 2019 voor/nabeschouwing. door Ad Cleijsen
24 april 2019, 15:43:15
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door Jeanne
24 april 2019, 15:35:12
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
24 april 2019, 14:45:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
24 april 2019, 13:46:03
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door Almar
24 april 2019, 12:55:02
SNCB HLE 18 (ALSTOM) 3-rail of 2-rail? door Marklin6480
24 april 2019, 12:44:26
  

Auteur Topic: De bouw van Schellenbach  (gelezen 43898 keer)

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 748
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #210 Gepost op: 20 januari 2019, 23:21:04 »
De afgelopen zaterdag is mijn vader goed bezig geweest met de modelbaan:





En dat terwijl we zaterdag in Houten stonden


Patrick kijkt er maar vrolijk bij, Christian is al druk aan het bakken  :lol:  :lol:  en ik......  :mrgreen:

terug naar de baan,

Hij is druk bezig om de omlijsting verder te bouwen maar we krijgen steeds meer een indruk hoe het gaat worden. En ik moet eerlijk zeggen, had het zelf niet beter gekund. De bovenkant ligt nu helemaal dicht, later worden er nog aan beide zijden tracés uitgezaagd zodat de sporen naar boven kunnen komen. Ook word er nog een sparing gemaakt voor de doorkijk bij het ondergronds station. En er komt een nieuw knoppen tabel  (y)

Maar eerst moet ik de beide helixen nog aanpassen en opnieuw aansluiten, de bedrading veranderen en de boel reinigen. Lekker rustig aan tussen het werk en de verbouwing door. Lang leve ADHD  :lol:


Cheers, tot later.
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 748
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #211 Gepost op: 06 februari 2019, 22:54:58 »
Het is weer tijd voor een leuke update, mijn vader is momenteel bezig met het afwerken van het hout en het eerste resultaat is al erg goed:


Deze foto is van hemzelf,

Later heb ik deze gemaakt:



Hier zijn de panelen weer weggenomen om verder te bewerken. Ook is de plaat voor het ondergronds station verwijderd en aan een bevriende meubelmaker gegeven die er netjes een plexiglas plaat in zal gaan vrezen.

Ondertussen ben ik druk bezig geweest om de in- en uitgangen van de helixen weer te verbinden met de sporen van de schaduwstations.
Het eerste deel is al gereed:



Vanavond ben ik beginnen met het verbinden van het tweede deel, hiervoor moest ik een stuk van de helix vervangen, het gaat dan om het stuk wat de treinen naar de ondergronds traject leid:





O ja, voordat er veel reacties komen of ik overal nog we;l goed bij kan komen..... Alles is zo ontworpen dat we de panelen kunnen wegnemen. Letterlijke elke centimeter van spoor op de baan is gewoon voldoende bereikbaar.



Komend weekeind ga ik deze drie in- en uitgangen weer aansluiten op de sporen. Als dat klaar is, heb ik de rechter helix nog die aangesloten moeten worden.Verder nog een paar TM44 verplaatsen en twee opnieuw aansluiten en we bijna zijn klaar om te rijden :)Ik zeg bijna omdat er bovendien weer een nieuw bedienpaneel gaat komen met de iTrain functieknoppen en voltage- en ampèremeters.

Vandaag zijn er ook twee 27" beeldschermen besteld om straks de iTrain schakelborden duidelijk zichtbaar te maken.
Gaan we van de zomer toch eindelijk starten met het zichtbare scenery gedeelte? Na 6 jaar!!!

Groetjes Martin
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 565
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #212 Gepost op: 07 februari 2019, 04:40:17 »
Mooi, knap stuk werk dat jullie daar neergezet hebben  (y)
Blijf het een indrukwekkend geheel vinden en volg het met plezier!
Met vriendelijke groet,
Peter

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 748
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #213 Gepost op: 13 april 2019, 15:38:08 »
Ola vrienden,

Het is weer eens tijd voor een update. Nu ik klaar ben met al het verbouwen en verhuizen en het werk bij DTS weer op stoom is heb ik wat tijd weten vrij te maken om de reanimatie weer vlot te trekken. En het resultaat is direct al veelbelovend. Zo sterk dat ik verwacht komende week weer te gaan rijden op het schaduwgedeelte.

Wat is er allemaal gebeurd:

IMG_20190413_015250 by Martin Domburg, on Flickr
De voedingen en centrales zijn weer aangesloten

IMG_20190409_170307 by Martin Domburg, on Flickr
De overloop wissels naar het ijkspoor zijn verwijderd en het ijkspoor is opnieuw gelegd.

IMG_20190409_170320 by Martin Domburg, on Flickr
De rechter helix is geheel aangesloten

IMG_20190413_015247 by Martin Domburg, on Flickr
Een nieuw iTrain bedientabluea is geinstalleerd en aangesloten. Deze is gemaakt van trespa en voorzien van drukknoppen van grote vriend Alie-doet-het-expres.

IMG_20190409_170315 by Martin Domburg, on Flickr
Er waren wat stukjes spoor kapot gegaan op het code 80 deel, deze zijn hersteld

IMG_20190411_082114 by Martin Domburg, on Flickr
De nieuwe schoonmaaktrein bestaande uit een tomix en 6 Minitrix reinigingswagens. Deze worden getrokken door twee NS2400. Een op de kop en een op de staart. Als ze niet sterk genoeg zijn komt de NS2200 erbij, maar ik hoop dat hij sterk genoeg is want dan krijgt de NS2200 een cameratrein voor live beelden.

IMG_20190409_232054 by Martin Domburg, on Flickr
Du ravage

IMG_20190409_232104 by Martin Domburg, on Flickr
Stootblokjes op het nieuwe ijkspoor

IMG_20190413_015254 by Martin Domburg, on Flickr
Dag- en nachtsimulatie werkt weer

Nu heb ik enkel links nog twee TM44 blokkaarten op nieuw te monteren en dan kunnen we gaan rijden op het SS gedeelte. Daarna poak ik het ondergrondse deel met de bahnhf aan voordat we eindelijk na 6 jaar aan de scenery kunnen gaan beginnen.

Het motiveert wel weer  :lol:

Groetjes

Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 748
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #214 Gepost op: 17 april 2019, 08:50:04 »
Hier weer een update. HET RIJD WEER!!!!!
Althans de drie schaduwlagen zijn weer operationeel, het ondergrondse deel met station moet nog hersteld worden.

Maandagavond begonnen met rijden, een tweetal schoonmaaktreinen waarvan één trein een tomix heeft. En een tweetal lange slepen. Belangrijkste inzet is een cameratrein met op een dieplader een SQ13 Wifi camera met HD kwaliteit. Voordeel ervan is dat je sneller hobbels, slechte wissels en rommel kan opsporen.

Inmiddels zijn er al heel veel probleempjes uit gehaald en opgelost. Nu ga ik de boel een beetje verder vullen omdat er met elke trein weer nieuwe problemen naar voren komen. Het lijkt erop dat alle inspanningen zijn vruchten afwerpen en Schellenbach SS straks gewoon probleemloos kan gaan rijden!!!

Ik heb een filmpje gemaakt van de inspectieronde:

https://youtu.be/MzcJqqpGtTY

Kwaliteit afhankelijk van je internetverbinding 720HD

Groetjes Martin
« Laatst bewerkt op: 17 april 2019, 08:52:11 door Martin Domburg »
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #215 Gepost op: 17 april 2019, 09:18:35 »
Hoi Martin,

Goed om te zien dat je weer bezig bent  (y) (y) (y) (y)

Leuk filmpje, geeft weer een goed beeld van de baan en mogelijkheden :D :D (y) (y) :laugh: :laugh:

Heb je ook een foto van je dieplader met camera?

Groetjes Bjorn

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 748
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #216 Gepost op: 17 april 2019, 09:28:56 »
Astublaft :)
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 523
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #217 Gepost op: 18 april 2019, 07:52:58 »
Heb ook inmiddels het filmpje bekeken.

Ben nog meer onder de indruk dan ik al was. Wat een rijlengte, mogelijkheden en mooie solide constructie.

Ben benieuwd naar het vervolg van het "in het zicht" gedeelte.

Groeten,
Jelmer

P.S. vond op het zelfde you-tube kanaal het rondje over Francorchamps op snelheid, respect hoe hard...
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2466
  • Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk
    • Building my model railroad in H0 scale in Chonburi Thailand
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #218 Gepost op: 18 april 2019, 10:05:47 »
Indrukwekkend die film Martin  (y)