Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€90.00
Per saldo:
€-160.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
MB-module "Dolce far N-te"
door
Marc tramt
Vandaag
om 08:38:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
AB 7216
Vandaag
om 08:19:16
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS
door
Michiel 80
Vandaag
om 08:03:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Luc2000
Vandaag
om 07:37:33
MB-module: "L'Esimé"
door
Daniels
Vandaag
om 07:21:21
Start met TT
door
SimonSt
Vandaag
om 06:13:54
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn
door
Tulpendaal
Vandaag
om 06:02:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 05:21:01
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
jandejager
Vandaag
om 04:28:09
NL Baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 03:38:50
Roco NS Sik Pimpen, kleur groen gezocht.
door
Biessendorf
Vandaag
om 01:10:34
Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
door
Sven
Vandaag
om 00:25:04
BMB 00-modulebaan, Algemeen.
door
Pinkelpa
Vandaag
om 00:22:50
Skapa.modell
door
Zillertalbahn002
Vandaag
om 00:15:34
01TREFF Maarn, 16 &17 februari
door
ingenium
Vandaag
om 00:08:59
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts
door
SuperSylvester
17 februari 2019, 22:56:05
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann.
door
wob
17 februari 2019, 22:46:23
Welke soort printplaat
door
Dartje75
17 februari 2019, 22:34:55
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
door
Bert V
17 februari 2019, 22:31:48
Piko 2019
door
Quinzeedied
17 februari 2019, 22:20:44
NS 4500 van MK Modelbouwstudio's
door
roadster36
17 februari 2019, 22:16:10
Luck Feinmechanik
door
Erik_omBC
17 februari 2019, 22:04:46
Depot 2
door
Hans Reints
17 februari 2019, 21:59:10
Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
door
Martin Hornis
17 februari 2019, 21:34:56
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM”
door
martijn v m
17 februari 2019, 21:26:35
Mooi weer om buiten te spelen
door
St00mboy
17 februari 2019, 21:25:10
Kappen DH1 Wadloper
door
Biesje
17 februari 2019, 21:19:57
Westlandbaan
door
Christoph
17 februari 2019, 21:04:16
NS modelbaan Hoekdam H0
door
guus43
17 februari 2019, 20:40:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
17 februari 2019, 20:38:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
De bouw van Schellenbach
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Vorige
-
Volgende
-
1
...
12
13
[
14
]
15
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van Schellenbach (gelezen 42108 keer)
Dave.......
Offline
Berichten: 1169
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #195 Gepost op:
21 september 2018, 11:40:54 »
Wat een operatie, succes!
Gelogd
MVG Dave
Rheinburg
Martin Domburg
Offline
Berichten: 737
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #196 Gepost op:
25 september 2018, 23:06:16 »
Zo de verhuizing is achter de rug, viel me echt 100 % mee eigenlijk. Samen met mijn vader, Christian en Vincent hebben we de baan opgepakt en op de aanhanger gezet. Na het zekeren van de baan op de aanhanger kon de karavaan vertrekken. Wel zonder de helixxen en de frieslijst. Die staan daar nu alleen maar in de weg, en zijn later makkelijk te vervoeren.
Nadat de baan op de nieuwe locatie was gearriveerd hebben we hem naar binnen getilt en in het midden van de ruimte geplaatst. Voor de zekerheid in geplakt met plastic folie tegen stof en verf. Nu kunnen de wanden gesloten worden en de wanden afgewerkt worden.
De schade?
- twee plintjes die in de weg zaten......
Hier een foto reportage:
IMG_20180925_190017
by
Martin Domburg
, on Flickr
Klaar voor transport
IMG_20180925_192859
by
Martin Domburg
, on Flickr
Ook de kleine man helpt flink mee, stoere boy.
IMG_20180925_194801
by
Martin Domburg
, on Flickr
Daar gaat die dan!
IMG_20180925_201528
by
Martin Domburg
, on Flickr
Daar staat die dan, op zijn nieuwe onderkomen.
Nou al met al was het met 45 minuten geklaard, ben zeer tevreden! En belangrijker nog, Schellenbach kan weer voort!
Groetjes
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Jelmer
Offline
Berichten: 478
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #197 Gepost op:
25 september 2018, 23:21:21 »
Mooi dat het gelukt is!
Groeten,
Jelmer
Gelogd
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn
Rondje_HO
Offline
Berichten: 4498
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #198 Gepost op:
25 september 2018, 23:26:31 »
Mooie operatie! Hij lijkt ook ineens een stuk kleiner in de nieuwe ruimte
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Martin Domburg
Offline
Berichten: 737
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #199 Gepost op:
26 september 2018, 08:04:27 »
Dank je, scheelt dat je nu de helixxen ook mist in het geheel.
Maar is het een stille hint
Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Martin Domburg
Offline
Berichten: 737
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #200 Gepost op:
17 november 2018, 01:23:11 »
Tijd geleden dat er weer wat gepost is hier. We zijn bezig geweest met het voorbereiden van de reanimatie na de verhuizing. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om de layout wat te gaan wijzigen. De grootste wijziging komt aan de linkerzijde waar we de helix een kwartslag gaan draaien. Dit omdat we aan die zijde ruim 60cm extra ruimte hebben.
De komende weken gaan we de baan uitlijnen en de beide helixxen opnieuw afstellen. De overgangen worden permanent bevestigd en de linker helix gaat nieuwe ingangen krijgen. Als dat gereed is zal de gehele frieslijst en de omlijsting van de baan vernieuwd gaan worden en voorzien van een verse nette laklaag. Het doel is om dit met de open dag van 16 maart geraliseerd te hebben.
In het voorjaar wil ik een start gaan maken aan het doel van dit project: De Scenery, waarvan ik heb besloten een nieuw ontwerp te maken. Door de extra lengte ontstaan nieuwe mogelijkheden en zag ik een weg om mijn oorspronkelijke 4 vereisten zonder compromissen te kunnen realiseren: Lang paradespoor, groot station, stoomdepot en goedenoverslag.
Nou dat ziet er dan zo uit:
Schellenbach V11 scenery
by
Martin Domburg
, on Flickr
Schellenbach V11
by
Martin Domburg
, on Flickr
Even een walktrough:
vanaf de onderlaag kan het station van onder en boven betreden worden. De bovenste entree kent een derde spoor welke zal leiden naar een dubbel servicespoor boven de werktafel. Aan de onderzijde kan de trein kiezen om linksaf te slaan naar het station, of rechtdoor te gaan en via een stijgspoor achterlangs te stijgen naar 10 cm hoogte. Aan de linkerzijde komt dat stijgspoor dan terecht op het lange paradespoor, welke aan de onderzijde een keerlus heeft met drie opstelsporen voor een schaduwstation functie.
Het station kent twee doorrijdsporen, één in het midden en één bovenin. Links een drietal opstelsporen voor treinstellen en daaronder een goederenoverslag. Aan de rechterzijde komt een middelgroot stoomdepot met draaischijf.
De bruine vlakken zijn bergen, de grijze vlak onderin moet een dorp of stad worden. Tussen het station en het paradespoor wil ik een doorgaande weg maken met wat retail en horeca.
Vind het idee zo wel geslaagd, nu nog bouwen. (zou het dan toch dat versie 11 van het ontwerp de realiteit gaat worden?)
Groetjes Martin
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Martin Domburg
Offline
Berichten: 737
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #201 Gepost op:
09 januari 2019, 22:09:42 »
JAAAAAAAA DAAR IS TIE WEER :lol:
We zijn weer begonnen met de reanimatie, want 16 maart moet het rijden natuurlijk tijdens de Digitale Demodag. Althans ik ben zelf nog niet begonnen maar mijn vader (Ook N-rijder) is begonnen. Hij is momenteel bezig om de frieslijst aan de linkerzijde te verlengen en de boarding en beplating te maken/vervangen.
Maar eerst moet de helix opnieuw worden aangesloten. Deze is 90 graden gedraaid voor meer lengte en een betere bereikbaarheid.
IMG_20190109_123942
by
Martin Domburg
, on Flickr
IMG_20190109_123957
by
Martin Domburg
, on Flickr
De linker helix krijgt aan de achterzijde nieuwe aansluitingen. De afgaande sporen worden langs de muur naar de ingang van de helix gebracht. ZO kan ik weer wat hoogte winnen en de hellingspercentage straks van 2,4% terugbrengen naar 2,1%
IMG_20190109_124003
by
Martin Domburg
, on Flickr
De boarding word vervangen, en er komt een dichte plaat boven op waar de scenery op aangebracht gaat worden. Dit word een spantenbouw van 5-10 cm boven de vaste plaat.
Aan de rechterzijde ga ik de helix twee lagen ophogen om dit te realiseren.
IMG_20190109_123951
by
Martin Domburg
, on Flickr
Word wel wat, word rap weer vervolgt.
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Falcon10
Offline
Berichten: 1179
Wel Belg, niet gek !
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #202 Gepost op:
10 januari 2019, 19:16:03 »
Fijn te zien dat er terug leven in zit !
Eén van men favoriete draadjes.
Gelogd
Martin Domburg
Offline
Berichten: 737
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #203 Gepost op:
10 januari 2019, 19:44:47 »
Dank je, je gaat meer lezen De komende tijd
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Martin Domburg
Offline
Berichten: 737
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #204 Gepost op:
14 januari 2019, 23:24:31 »
Terwijl wij druk waren in Rijswijk was vaders druk met Schellenbach:
IMG-20190112-WA0003
by
Martin Domburg
, on Flickr
Sorry voor de wazige foto, zijn telefoon deed niet best scherp stellen
Ik zal binnenkort even een scherpe foto maken, want de mijne wil wel.
Ik ben vanavond druk geweest om de overgangen van de baan naar de helix te vernieuwen. Dan kan de rechter helix op zijn plek worden gezet en afgetimmert.
IMG_20190114_224106
by
Martin Domburg
, on Flickr
IMG_20190114_224051
by
Martin Domburg
, on Flickr
Her en der hebben we ook wat hout verwijderd en vernieuwd. Er gaat aan het uiterlijk echt veel veranderen
Allemaal ten goede van het doel dat wel.
Groetjes
«
Laatst bewerkt op: 15 januari 2019, 00:12:47 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Bert van Gelder
Team forummoderators
Offline
Berichten: 3299
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #205 Gepost op:
15 januari 2019, 00:14:51 »
Martin,
ik heb even een klein testje gedaan in jouw bericht hierboven om het stukje
"IMG....by....Flickr"
onder de foto te krijgen, i.p.v. naast de foto (ivm voorkomen van scrollen in de breedte). Dus inhoudelijk is er niets veranderd.
Gr, Bert
Gelogd
Martin Domburg
Offline
Berichten: 737
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #206 Gepost op:
15 januari 2019, 00:41:04 »
Oh gaaf, how heb je dat gedaan?
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Bert van Gelder
Team forummoderators
Offline
Berichten: 3299
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #207 Gepost op:
15 januari 2019, 08:39:02 »
Een extra ENTER voor dat stukje tekst.
Ik vermoed dat Flickr dat als één lange stuk tekst aanbiedt (welke jij dan knipt en plakt in het forum).
Met die enter knip je dat in 2'en.
Gr, Bert
Gelogd
Martin Domburg
Offline
Berichten: 737
Discussie is gezond
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #208 Gepost op:
15 januari 2019, 08:42:55 »
Fijn teweten dat het werkt, dacht zelf dat die actie de link zou verpesten.
Tnxs
Gelogd
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Wim Hesselink
Offline
Berichten: 502
Re: De bouw van Schellenbach
«
Reactie #209 Gepost op:
15 januari 2019, 09:01:23 »
Inderdaad is de link van Flickr 1 lang stuk tekst. Een enter splitst het al.
Je kunt het 2e stuk (dus na de enter) ook gewoon helemaal weglaten als je wilt. Voor het plaatje maakt het niet uit.
Dan je baan: man man wat een werk zeg! Petje af! Ik ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit komt te zien.
Groet, Wim
Gelogd
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Vorige
-
Volgende
-
1
...
12
13
[
14
]
15
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
De bouw van Schellenbach