Doel:€250.00
Donaties:€115.00

Per saldo:€-135.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Multimaus door henk
Vandaag om 13:06:33
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 13:05:53
Neurenberg 2019; wat staat er op jouw verlanglijst? door Falcon10
Vandaag om 13:03:47
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:54:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 12:28:26
Loc- en wagonbouw spoor 1 & 0 door JaJo
Vandaag om 12:20:35
Mehano Thalys door HC PC Treintje
Vandaag om 12:15:01
SSN naar Maastricht vandaag 15-12 door Sander.
Vandaag om 12:14:18
Old England door puntenglijder
Vandaag om 12:08:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 12:01:44
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 11:59:43
Een Zwitserse Jura baan in H0 door Chris80
Vandaag om 11:44:25
Hall sensor versus Reed schakelaar door AlbertG
Vandaag om 11:09:33
ASB wielen vervangen voor gewone wielen door henk
Vandaag om 11:09:27
Hekwerk Roco 2200 door lrrw
Vandaag om 10:47:57
Iconische tram Lissabon kantelt, bron RTL-nieuws. door oudebiels
Vandaag om 10:44:47
Communicatie tussen computerprogramma's en treinsystemen. door Patrick Sieders
Vandaag om 10:31:27
19 Toen door Carel Ruysink
Vandaag om 00:13:34
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Rondje_HO
Vandaag om 00:12:26
Schaal 0, HSM Buikje in messing door Rondje_HO
Vandaag om 00:10:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Chris80
15 december 2018, 23:50:17
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door Chris80
15 december 2018, 23:38:57
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
15 december 2018, 22:59:30
Tussendoortje: Roco en Mastica zelfbouw klompentrein door GerardvV
15 december 2018, 22:26:11
Bröckenbahn door Frank 123
15 december 2018, 21:56:00
Mass am See door Martin Hornis
15 december 2018, 21:55:17
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
15 december 2018, 21:42:41
NS modelbaan Hoekdam H0 door NS264
15 december 2018, 21:30:11
DJH Modelloco NS 3931 in de revisie. door Met een sik
15 december 2018, 21:22:54
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Hennik
15 december 2018, 20:49:24
  

Auteur Topic: De bouw van Schellenbach  (gelezen 40052 keer)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #195 Gepost op: 21 september 2018, 11:40:54 »
Wat een operatie, succes!
MVG Dave

Rheinburg

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #196 Gepost op: 25 september 2018, 23:06:16 »
Zo de verhuizing is achter de rug, viel me echt 100 % mee eigenlijk. Samen met mijn vader, Christian en Vincent hebben we de baan opgepakt en op de aanhanger gezet. Na het zekeren van de baan op de aanhanger kon de karavaan vertrekken. Wel zonder de helixxen en de frieslijst. Die staan daar nu alleen maar in de weg, en zijn later makkelijk te vervoeren.

Nadat de baan op de nieuwe locatie was gearriveerd hebben we hem naar binnen getilt en in het midden van de ruimte geplaatst. Voor de zekerheid in geplakt met plastic folie tegen stof en verf. Nu kunnen de wanden gesloten worden en de wanden afgewerkt worden.

De schade?
- twee plintjes die in de weg zaten......

Hier een foto reportage:

IMG_20180925_190017 by Martin Domburg, on Flickr
Klaar voor transport

IMG_20180925_192859 by Martin Domburg, on Flickr
Ook de kleine man helpt flink mee, stoere boy.

IMG_20180925_194801 by Martin Domburg, on Flickr
Daar gaat die dan!

IMG_20180925_201528 by Martin Domburg, on Flickr
Daar staat die dan, op zijn nieuwe onderkomen.

Nou al met al was het met 45 minuten geklaard, ben zeer tevreden! En belangrijker nog, Schellenbach kan weer voort!

Groetjes

 (y)
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #197 Gepost op: 25 september 2018, 23:21:21 »
Mooi dat het gelukt is!

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4095
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #198 Gepost op: 25 september 2018, 23:26:31 »
 (y)  Mooie operatie!  Hij lijkt ook ineens een stuk kleiner in de nieuwe ruimte  :)

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #199 Gepost op: 26 september 2018, 08:04:27 »
Dank je, scheelt dat je nu de helixxen ook mist in het geheel.

Maar is het een stille hint

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #200 Gepost op: 17 november 2018, 01:23:11 »
Tijd geleden dat er weer wat gepost is hier. We zijn bezig geweest met het voorbereiden van de reanimatie na de verhuizing. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om de layout wat te gaan wijzigen. De grootste wijziging komt aan de linkerzijde waar we de helix een kwartslag gaan draaien. Dit omdat we aan die zijde ruim 60cm extra ruimte hebben.

De komende weken gaan we de baan uitlijnen en de beide helixxen opnieuw afstellen. De overgangen worden permanent bevestigd en de linker helix gaat nieuwe ingangen krijgen. Als dat gereed is zal de gehele frieslijst en de omlijsting van de baan vernieuwd gaan worden en voorzien van een verse nette laklaag. Het doel is om dit met de open dag van 16 maart geraliseerd te hebben.

In het voorjaar wil ik een start gaan maken aan het doel van dit project: De Scenery, waarvan ik heb besloten een nieuw ontwerp te maken. Door de extra lengte ontstaan nieuwe mogelijkheden en zag ik een weg om mijn oorspronkelijke 4 vereisten zonder compromissen te kunnen realiseren: Lang paradespoor, groot station, stoomdepot en goedenoverslag.

Nou dat ziet er dan zo uit:

Schellenbach V11 scenery by Martin Domburg, on Flickr

Schellenbach V11 by Martin Domburg, on Flickr

Even een walktrough:

vanaf de onderlaag kan het station van onder en boven betreden worden. De bovenste entree kent een derde spoor welke zal leiden naar een dubbel servicespoor boven de werktafel. Aan de onderzijde kan de trein kiezen om linksaf te slaan naar het station, of rechtdoor te gaan en via een stijgspoor achterlangs te stijgen naar 10 cm hoogte. Aan de linkerzijde komt dat stijgspoor dan terecht op het lange paradespoor, welke aan de onderzijde een keerlus heeft met drie opstelsporen voor een schaduwstation functie.

Het station kent twee doorrijdsporen, één in het midden en één bovenin. Links een drietal opstelsporen voor treinstellen en daaronder een goederenoverslag. Aan de rechterzijde komt een middelgroot stoomdepot met draaischijf.

De bruine vlakken zijn bergen, de grijze vlak onderin moet een dorp of stad worden. Tussen het station en het paradespoor wil ik een doorgaande weg maken met wat retail en horeca.

Vind het idee zo wel geslaagd, nu nog bouwen. (zou het dan toch dat versie 11 van het ontwerp de realiteit gaat worden?)

Groetjes Martin
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.