Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8100 in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 22:13:47
Neutraal Moresnet in H0 door André 1976
Vandaag om 22:09:09
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door Joop_L
Vandaag om 22:07:56
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door Michiel 80
Vandaag om 21:53:46
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Wim1969
Vandaag om 21:52:34
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door Rondje_HO
Vandaag om 21:50:44
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005 door Michiel 80
Vandaag om 21:44:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Klaas Kremer
Vandaag om 21:40:57
De Hondsrugbaan, H0 door Dave.......
Vandaag om 21:33:22
Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 21:10:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:10:16
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 21:05:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 20:57:10
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door peterha
Vandaag om 20:48:10
Handige informatiefilmpjes Itrain te vinden op YouTube. door Ted von Klinkenhofen
Vandaag om 20:29:22
St. Janskathedraal van 's-Hertogenbosch in 1:87, de bouw gevolgd door Patrick1975
Vandaag om 20:06:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 19:14:25
Zet in je agenda: zaterdag 30 maart Beneluxspoordag 2019 Nieuw-Vennep... door Bob R.
Vandaag om 19:09:36
Rocrail geeft kortsluiting bij bezetmelding. door AlbertG
Vandaag om 19:09:02
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door ruudns
Vandaag om 19:08:16
Bröckenbahn door Wim Vink
Vandaag om 19:05:48
Station Rekerdam door Joran
Vandaag om 18:30:51
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 18:28:40
Terschellinger Spoor door Richard W
Vandaag om 18:15:43
Projekt 083-338 door jerrytrein
Vandaag om 17:56:36
Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door prutser
Vandaag om 17:55:02
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 17:52:52
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann. door puntenglijder
Vandaag om 17:23:56
Kappen DH1 Wadloper door Remunj
Vandaag om 16:46:40
Oeroude Liliput VAW wagen opgefrist door Peter74
Vandaag om 16:37:03
  

Auteur Topic: De bouw van Schellenbach  (gelezen 42093 keer)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1169
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #195 Gepost op: 21 september 2018, 11:40:54 »
Wat een operatie, succes!
MVG Dave

Rheinburg

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #196 Gepost op: 25 september 2018, 23:06:16 »
Zo de verhuizing is achter de rug, viel me echt 100 % mee eigenlijk. Samen met mijn vader, Christian en Vincent hebben we de baan opgepakt en op de aanhanger gezet. Na het zekeren van de baan op de aanhanger kon de karavaan vertrekken. Wel zonder de helixxen en de frieslijst. Die staan daar nu alleen maar in de weg, en zijn later makkelijk te vervoeren.

Nadat de baan op de nieuwe locatie was gearriveerd hebben we hem naar binnen getilt en in het midden van de ruimte geplaatst. Voor de zekerheid in geplakt met plastic folie tegen stof en verf. Nu kunnen de wanden gesloten worden en de wanden afgewerkt worden.

De schade?
- twee plintjes die in de weg zaten......

Hier een foto reportage:

IMG_20180925_190017 by Martin Domburg, on Flickr
Klaar voor transport

IMG_20180925_192859 by Martin Domburg, on Flickr
Ook de kleine man helpt flink mee, stoere boy.

IMG_20180925_194801 by Martin Domburg, on Flickr
Daar gaat die dan!

IMG_20180925_201528 by Martin Domburg, on Flickr
Daar staat die dan, op zijn nieuwe onderkomen.

Nou al met al was het met 45 minuten geklaard, ben zeer tevreden! En belangrijker nog, Schellenbach kan weer voort!

Groetjes

 (y)
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 478
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #197 Gepost op: 25 september 2018, 23:21:21 »
Mooi dat het gelukt is!

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4494
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #198 Gepost op: 25 september 2018, 23:26:31 »
 (y)  Mooie operatie!  Hij lijkt ook ineens een stuk kleiner in de nieuwe ruimte  :)

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #199 Gepost op: 26 september 2018, 08:04:27 »
Dank je, scheelt dat je nu de helixxen ook mist in het geheel.

Maar is het een stille hint

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #200 Gepost op: 17 november 2018, 01:23:11 »
Tijd geleden dat er weer wat gepost is hier. We zijn bezig geweest met het voorbereiden van de reanimatie na de verhuizing. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om de layout wat te gaan wijzigen. De grootste wijziging komt aan de linkerzijde waar we de helix een kwartslag gaan draaien. Dit omdat we aan die zijde ruim 60cm extra ruimte hebben.

De komende weken gaan we de baan uitlijnen en de beide helixxen opnieuw afstellen. De overgangen worden permanent bevestigd en de linker helix gaat nieuwe ingangen krijgen. Als dat gereed is zal de gehele frieslijst en de omlijsting van de baan vernieuwd gaan worden en voorzien van een verse nette laklaag. Het doel is om dit met de open dag van 16 maart geraliseerd te hebben.

In het voorjaar wil ik een start gaan maken aan het doel van dit project: De Scenery, waarvan ik heb besloten een nieuw ontwerp te maken. Door de extra lengte ontstaan nieuwe mogelijkheden en zag ik een weg om mijn oorspronkelijke 4 vereisten zonder compromissen te kunnen realiseren: Lang paradespoor, groot station, stoomdepot en goedenoverslag.

Nou dat ziet er dan zo uit:

Schellenbach V11 scenery by Martin Domburg, on Flickr

Schellenbach V11 by Martin Domburg, on Flickr

Even een walktrough:

vanaf de onderlaag kan het station van onder en boven betreden worden. De bovenste entree kent een derde spoor welke zal leiden naar een dubbel servicespoor boven de werktafel. Aan de onderzijde kan de trein kiezen om linksaf te slaan naar het station, of rechtdoor te gaan en via een stijgspoor achterlangs te stijgen naar 10 cm hoogte. Aan de linkerzijde komt dat stijgspoor dan terecht op het lange paradespoor, welke aan de onderzijde een keerlus heeft met drie opstelsporen voor een schaduwstation functie.

Het station kent twee doorrijdsporen, één in het midden en één bovenin. Links een drietal opstelsporen voor treinstellen en daaronder een goederenoverslag. Aan de rechterzijde komt een middelgroot stoomdepot met draaischijf.

De bruine vlakken zijn bergen, de grijze vlak onderin moet een dorp of stad worden. Tussen het station en het paradespoor wil ik een doorgaande weg maken met wat retail en horeca.

Vind het idee zo wel geslaagd, nu nog bouwen. (zou het dan toch dat versie 11 van het ontwerp de realiteit gaat worden?)

Groetjes Martin
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #201 Gepost op: 09 januari 2019, 22:09:42 »
JAAAAAAAA DAAR IS TIE WEER  :lol:

We zijn weer begonnen met de reanimatie, want 16 maart moet het rijden natuurlijk tijdens de Digitale Demodag. Althans ik ben zelf nog niet begonnen maar mijn vader (Ook N-rijder) is begonnen. Hij is momenteel bezig om de frieslijst aan de linkerzijde te verlengen en de boarding en beplating te maken/vervangen.

Maar eerst moet de helix opnieuw worden aangesloten. Deze is 90 graden gedraaid voor meer lengte en een betere bereikbaarheid.

IMG_20190109_123942 by Martin Domburg, on Flickr

IMG_20190109_123957 by Martin Domburg, on Flickr
De linker helix krijgt aan de achterzijde nieuwe aansluitingen. De afgaande sporen worden langs de muur naar de ingang van de helix gebracht. ZO kan ik weer wat hoogte winnen en de hellingspercentage straks van 2,4% terugbrengen naar 2,1%

IMG_20190109_124003 by Martin Domburg, on Flickr
De boarding word vervangen, en er komt een dichte plaat boven op waar de scenery op aangebracht gaat worden. Dit word een spantenbouw van 5-10 cm boven de vaste plaat.

Aan de rechterzijde ga ik de helix twee lagen ophogen om dit te realiseren.

IMG_20190109_123951 by Martin Domburg, on Flickr

Word wel wat, word rap weer vervolgt.
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
  • Wel Belg, niet gek !
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #202 Gepost op: 10 januari 2019, 19:16:03 »
Fijn te zien dat er terug leven in zit ! :)
Eén van men favoriete draadjes.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #203 Gepost op: 10 januari 2019, 19:44:47 »
Dank je, je gaat meer lezen De komende tijd :)
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #204 Gepost op: 14 januari 2019, 23:24:31 »
Terwijl wij druk waren in Rijswijk was vaders druk met Schellenbach:


IMG-20190112-WA0003 by Martin Domburg, on Flickr
Sorry voor de wazige foto, zijn telefoon deed niet best scherp stellen :(

Ik zal binnenkort even een scherpe foto maken, want de mijne wil wel.
Ik ben vanavond druk geweest om de overgangen van de baan naar de helix te vernieuwen. Dan kan de rechter helix op zijn plek worden gezet en afgetimmert.


IMG_20190114_224106 by Martin Domburg, on Flickr


IMG_20190114_224051 by Martin Domburg, on Flickr

Her en der hebben we ook wat hout verwijderd en vernieuwd. Er gaat aan het uiterlijk echt veel veranderen  :D
Allemaal ten goede van het doel dat wel.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2019, 00:12:47 door Bert van Gelder »
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3298
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #205 Gepost op: 15 januari 2019, 00:14:51 »
Martin,

ik heb even een klein testje gedaan in jouw bericht hierboven om het stukje "IMG....by....Flickr" onder de foto te krijgen, i.p.v. naast de foto (ivm voorkomen van scrollen in de breedte). Dus inhoudelijk is er niets veranderd.

Gr, Bert

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #206 Gepost op: 15 januari 2019, 00:41:04 »
Oh gaaf, how heb je dat gedaan?
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3298
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #207 Gepost op: 15 januari 2019, 08:39:02 »
Een extra ENTER voor dat stukje tekst.
Ik vermoed dat Flickr dat als één lange stuk tekst aanbiedt (welke jij dan knipt en plakt in het forum).
Met die enter knip je dat in 2'en.

Gr, Bert

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #208 Gepost op: 15 januari 2019, 08:42:55 »
Fijn teweten dat het werkt, dacht zelf dat die actie de link zou verpesten.

Tnxs
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 502
    • Altwied im Westerwald
Re: De bouw van Schellenbach
« Reactie #209 Gepost op: 15 januari 2019, 09:01:23 »
Inderdaad is de link van Flickr 1 lang stuk tekst. Een enter splitst het al.
Je kunt het 2e stuk (dus na de enter) ook gewoon helemaal weglaten als je wilt. Voor het plaatje maakt het niet uit.

Dan je baan: man man wat een werk zeg! Petje af! Ik ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit komt te zien.
Groet, Wim
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256