Wat zijn we aan het bouwen? > Banen of diorama's

Rijnstraat

(1/127) > >>

Gerco van Beelen:
Met een groep mensen zijn we al een aantal jaren de Rijnstraat van Katwijk a/d Rijn rond de jaren 50 aan het nabouwen met een rijdende NZH tram. De oorsprong lag in een klein stukje  van De Rijnstraat wat ik in de vorige eeuw gebouwd had en wat naar het museum zou gaan.

Tijdens de besprekingen ontstond het idee om er een groter geheel van te maken. Het was een groep mensen die niet konden modelbouwen maar voor goede moed dit wilde aanvangen. We begonnen met 6 personen waarvan er een is afgevallen en de groep is ondertussen gegroeid naar 12 personen.

Om de technieken van het bouwen en schilderen machtig worden moest iedereen het zelfde gebouw maken. Een mansarde kap waar je veel technieken in tegenkomt.



Voor dit project teken en plot ik de huizen die dan door de groep gebouwd worden. We begonnen met wat eenvoudige huisjes maar ondertussen worden ze steeds ingewikkelder. De afgelopen jaren zijn we hard bezig geweest met het bouwen van huizen. Het moeten er ongeveer 150 stuks worden.

Vorig jaar is de vitrine gemaakt en sindsdien vullen we deze met de huisjes die klaar zijn.


Omdat we alleen op maandagavond aan dit project werken vordert het proces langzaam. Het zal nog wel een aantal jaren duren voordat dit project klaar is. We hebben dus nu een deel expositie in de vitrine over openbaar vervoer met modellen van trams en bussen.
Ik hoop dat jullie gaan genieten van wat deze groep maakt en de van de vorderingen die ze maken

JaJo:
't Is net echt. (y)

Groet Jaap

Chris:
Fraai, we gaan het volgen :)

Rienk:
Prachtig! (y) Klopt het dat dat ooit in de Railmagazine heeft gestaan? Kan ik vast veel inspiratie uit halen.
Groeten,
Rienk

Deetrein:
met zulke mooie plaatjes van huizen, gaat het zeker genieten worden Gerco.

mvg,
Erich

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie