...... maar ik zie het verband niet echt
De hier getoonde 62255, de ÜK-loc van Bw Oberlahnstein, ....
Qua hergebruik van onderdelen: het belangrijkste is dat een deel van de reguliere 50ers ketels hadden van een inferieur soort staal. Die zijn deels vervangen door 52-ketels die wèl goed waren.Daardoor hebben sommige reguliere 50ers dus later in hun leven een 52-achtig uiterlijk met bijvoorbeeld slechts één dom en één zandkast gekregen.Andere onderdelen werden ook wel eens geruild. Rond 1970 heb ik een lok uit Mayen op een foto gezien met een regulier machinistenhuis. Een foto van een jaar later heeft 'ie een Ük machinistenhuis (met een raam minder)! Kennelijk schade ofzo waarna ze hem vervangen hebben.Tja, je kan het ongeveer niet verkeerd doen qua onderdelencombinaties op een 50er Binnen marges uiteraard Reinout
Het enigste waar je die 50er nog aan herkent als 50er, zijn de cilinders.
Ps Sorry Jan, ik wilde er nog wat over doorpraten