Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 15:07:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:58:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
Vandaag om 14:57:54
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door Tomasso
Vandaag om 14:57:34
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 14:56:17
Update: baan in de tropen door Bert van Gelder
Vandaag om 14:48:48
Fleischmann Profi, 3-wegwissel schakelt moeilijk. door dennie
Vandaag om 14:47:49
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Zsjoske
Vandaag om 14:45:27
Wielen gelijkzetten? Oftewel: kwartering van assen. door MOVisser
Vandaag om 14:43:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rondje_HO
Vandaag om 14:41:45
Max. draadlengte bij massadetectie door Ben
Vandaag om 14:41:09
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 14:38:00
Line-up foto's van modellen door william_2
Vandaag om 14:34:26
Wagons klimmen uit puntstuk / leverancier wielafstand gereedschap gezocht door Gert Arkema
Vandaag om 14:31:28
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 14:19:40
Team Mitropa SS ABd 623/626, het grote avontuur door Tomasso
Vandaag om 13:59:42
Baanplan La Vie de la Reine - H0 Fleischmann profi door freekvo
Vandaag om 13:53:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:46:05
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door Hans Reints
Vandaag om 13:45:22
NS 6100 van GM&S door prutser
Vandaag om 13:33:07
Ultrasone reiniger voor het schoonmaken van een airbrush? door San-Markos
Vandaag om 13:24:20
VERPLAATST: Een nieuw begin door Bert van Gelder
Vandaag om 13:12:21
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:10:07
Koploper 9.4, DR5000, DR4088LN: Lok keert bij ijken 1x, daarna rijdt hij door... door clickmaniac
Vandaag om 13:05:43
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
Vandaag om 13:03:50
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 12:57:51
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door NS8714
Vandaag om 12:10:27
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:01
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
Vandaag om 11:27:35
Croppers Yard, iets kleins in 00 door Whis
Vandaag om 11:26:22
  

Auteur Topic: Railterminal Greenport Venlo  (gelezen 2634 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10664
    • sleutelspoor
Railterminal Greenport Venlo
« Gepost op: 18 augustus 2014, 13:29:09 »
Publicatie aanbesteding Railterminal Greenport Venlo
Venlo/Horst aan de Maas, 15 augustus 2014
Trade Port Noord bv heeft de nieuwe aanbesteding voor de te ontwikkelen railterminal in Greenport Venlo gepubliceerd. Een railterminal die zowel op het grondgebied van gemeente Horst aan de Maas als Venlo gesitueerd is. De nieuwe aanbesteding is een vervolg op een eerder plaatsgevonden dialoog met marktpartijen, waardoor met name de oorspronkelijk gehanteerde gunningcriteria zijn aangepast naar inzichten uit de markt. Beschikbaar oppervlak en type goederenoverslag waarvoor de Railterminal geschikt moet zijn blijven onveranderd. Wat wel veranderd is, is een slimmere oplossing voor het aankomst- en vertrekspoor van de Railterminal.
Naar verwachting zal het aanbestedingstraject in het voorjaar van 2015 worden afgerond. Hierna kan, rekening houdend met de nog te volgen ruimtelijke procedures, met de voorbereidingen voor de bouw en aanleg aan de zuidzijde van de spoorlijn Eindhoven-Venlo worden begonnen.
De sterk ontwikkelde logistieke functie van Greenport Venlo verlangt continue verbetering en versterking van de multimodale bereikbaarheid. Groeicijfers van Greenport Venlo, de Rotterdamse haven en de haven van Antwerpen voorspellen dat vanaf 2015 de capaciteit van de bestaande Railterminals in Venlo nijpend zal worden. De recente gronduitgiften aan VS Rubber Recycling b.v. en Canon Inc. onderstrepen deze verwachtingen. Dat vormt de aanleiding voor Trade Port Noord Venlo om in samenwerking met de regio de benodigde capaciteitsuitbreiding te realiseren.
Voor de ontwikkeling van de railterminal is een terrein van vijftien hectare beschikbaar. Er is direct aansluitend nog eens bijna 13 hectare beschikbaar voor de logistieke activiteiten.
Trade Port Noord Venlo zoekt een marktpartij (of consortium) die integraal de ontwikkeling en exploitatie van de Railterminal voor tenminste dertig jaar voor haar rekening neemt.
De betrokken overheden (Rijk, Provincie Limburg en de gemeente Venlo) willen de financiering van de aankomst- en vertreksporen en daarmee de aansluiting op het hoofdspoor voor hun rekening nemen.
Alle details over de aanbesteding zijn te vinden via Tenderned.
www.tenderned.nl/tenderned-web/aankondiging/detail/samenvatting/akid/6c83e2f826c0e3d826fd4816d4043bdd/pageId/D909D/huidigemenu/aankondigingen/cid/847536/cvp/join
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2014, 13:31:21 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1201
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:45:46 »
Railterminal Greenport Venlo leuk spoor uitbreiding.
Maar erruh cabooter  in blerick niet beter voor uit te breiden in plaats voor een spoor terminal te bouwen
groet dennie

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2019, 23:31:55 »
Kick schop hupsakee

https://youtu.be/_m3y_W9YlU0

https://youtu.be/Ib0EWiCsQKA

Zo staat het er anno vandaag voor.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3125
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2019, 09:06:42 »
Ook hier: bedankt voor de aanschouwelijke info. (y)
Groet, Frank

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2019, 09:59:06 »
Graag gedaan !!
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2019, 01:52:20 »
Update 18-10-2019

https://youtu.be/Z9DOIp5cnrs

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2020, 02:10:15 »
Update 24-02-2020

https://youtu.be/E-k_2m7qyPI

Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6468
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2020, 21:26:51 »
Even hierop inhakend.

Vanwege de grote storing rondom Eindhoven moest ik vanmiddag van Helmond naar Roermond omreizen via Venlo en kwam eerst door Horst-Sevenum.
Het viel me op dat het derde spoor afgekruist was met bielzen en de bovenleiding verdwenen was.
Dit was altijd het spoor wat gebruikt werd voor testritten.
Is die functie nu overgenomen door de sporen op de Railterminal, een paar kilometer verderop?
Gr.
Eric

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #8 Gepost op: 27 februari 2020, 20:21:58 »
...spoor 3 is al een aantal jaar niet meer in gebruik. Gekkengraaf kan er voor gebruikt worden, geen idee of daar nog een gevaarlijke stoffen regeltje oid roet in het eten gooit. Doorrijden naar Blerick kan natuurlijk ook nog.
We zullen het eerdaags mss weten als ICNG eraan komt.


Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3049
Re: Railterminal Greenport Venlo
« Reactie #9 Gepost op: 29 februari 2020, 11:40:53 »
Doet men dat soort testen tegenwoordig niet op de Hanzelijn ?