Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

blokkendoos stuurstand oude uitvoering

(1/1)

Robby:
De wielen van deze set lopen redelijk zwaar, natuurlijk weet ik dat ze standaard verlicht zij en dus sleepkontakten hebben. zijn die daar verantwoordelijk voor?
en wat kan ik er eventueel aan doen.
Gr
Rob

Hans sprinter:
Rob,
dat lijkt me sterk, alhoewel ik ondertussen heb geleerd dat alles kan.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van uit elkaar halen, schoonmaken met wasbenzine en op de juiste puntjes smeren. Alles zou dan weer moeten werken. Overigens is van de oude uitvoering bekend dat alles wat zwaar loot:
Ik heb een stam van 6, inclusief twee motorwagens, anders komt hij echt niet vooruit. En een helling is helemaal taboe, als bij drie of meer gaat dat fout.
Dat is bij de nieuwe uitvoering duidelijk verbeterd.
Suc6!

Floris Dilz:
Ik heb m zelf ook, dus ik ken het probleem... het lag bij mij (en bij jou dus waarschijnlijk ook) wel aan de stroomafnemers die zo hard tegen de wielen drukten dat het rijtuig eigenlijk voortdurend op de rem stond. Remedie: draaistelonderkant eraf halen, wielen eruit, stroomafnemers naar binnen drukken en een paar keer passen en rommelen tot ze net de wielen wel raken maar zo soepel mogelijk lopen. Ook het niet-aangedreven draaistel van de motorwagen even controleren. Zo aangepast trok mijn blokkendoosmotorwagen makkelijk 2 stuurstanden, dus een stam van 6 waarvan 2 motorrijtuigen gaat dan ook prima.
succes!

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie