Doel:€250.00
Donaties:€40.00

Per saldo:€-210.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-08-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:23:00
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 06:07:13
Er ook ingerold door Eegtrain
Vandaag om 03:01:21
Zoutkamp 1921 - 1942 door Beached
Vandaag om 01:13:43
Fleischmann kraan omgebouwd en decoder stuk door Biesje
Vandaag om 01:00:50
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 00:26:28
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door EddyK
22 augustus 2019, 23:37:05
EC Berner Oberland, samenstelling gezocht (draadje 2) door EddyK
22 augustus 2019, 23:29:38
Bob Telford's Ashover Railcar voor H0e/009 door Tjalling
22 augustus 2019, 23:16:20
Onderbehang als isolatie door ES44AC
22 augustus 2019, 23:15:23
NS 8100 in 0 door FritsT
22 augustus 2019, 23:13:05
ESU LoPi V4.0 DCC, programmeren voor Seuthe rookgenerator door Timo
22 augustus 2019, 23:12:39
Blokindeling testbaan door wjmeijer1986
22 augustus 2019, 23:02:10
Driemaster in ‘t veen door NS1220
22 augustus 2019, 22:56:22
Voltage conversie en power down detectie door Timo
22 augustus 2019, 22:50:33
VERPLAATST: Seuthe rookgenerator programmeren esu LoPi V4.0 DCC door 44
22 augustus 2019, 22:49:30
Bröckenbahn door Wim Vink
22 augustus 2019, 22:44:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Reinier Z.
22 augustus 2019, 22:39:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sean
22 augustus 2019, 22:16:44
EifelBurgenBahn door Priegelman
22 augustus 2019, 22:02:52
Nieuwe start in N spoor door MOVisser
22 augustus 2019, 21:39:36
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
22 augustus 2019, 21:37:30
Wisselaandrijving Fleischmann trilt, maar schakelt soms niet? door jerrytrein
22 augustus 2019, 21:27:13
Raadplaatje door Vierkant
22 augustus 2019, 21:17:46
V-IRM in 1:45 door FritsT
22 augustus 2019, 21:09:45
Br 03 204 DRG met halve stroomlijnbekleding. door puntenglijder
22 augustus 2019, 20:25:32
Roco BR23 Lichtgeleiders gezocht, waar verkrijgbaar? door Mechiel_
22 augustus 2019, 20:13:30
Small yard door GD
22 augustus 2019, 19:57:06
Leamington Canal baan (N-spoor, afm. 1.22*0.79) door Kanalenman
22 augustus 2019, 19:53:07
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
22 augustus 2019, 19:30:03
  

Auteur Topic: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.  (gelezen 180759 keer)

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 953
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1020 Gepost op: 22 mei 2019, 10:18:25 »
Ik zou ze dubbelzijdig maken, en er een heleboel bouten meer in zetten. Je mag er vlotjes 24 tot 30 op die omtrek zetten.
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
lid MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Vaerwegh Dok
Tentoonstelling MODELSPOOR 2019 - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2019

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5498
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1021 Gepost op: 22 mei 2019, 23:54:02 »
Dank U, Frans ik neem het mee 8)

Even een vraagje is er een eenvoudige oplossing om zuivere rondjes te stansen uit een dun messingplaatje?

Ik kom geloof ik terecht in het wereldje van de messingmodelbouwers.

Al gegoogeld op stansen en ponsen.

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 2959
  • NS tijdperk III b/c
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1022 Gepost op: 23 mei 2019, 05:22:13 »
Met een holpijp wellicht.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2239
    • foto's op Imgur
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1023 Gepost op: 23 mei 2019, 08:09:48 »
Met een (oude) preforator.

Maar dan ben je wel aan één diameter gebonden.
Die is standaard iets van 7 mm.


Of kijk eens bij de Action tussen de knutselspullen.
Je ziet wel eens van die zakjes met een soort plastic confetti in alerlei kleuren. Rondjes met een klein gaatje in het midden.
Je moet er net tegenaan lopen.

En misschien wel het meest bruikbaar:
http://www.supplierexpert.nl/ringen-vlakke.html

« Laatst bewerkt op: 23 mei 2019, 14:23:54 door MarcNL »
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5498
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1024 Gepost op: 25 mei 2019, 20:14:29 »
Hoi,

Eventjes vluchtig gekeken bij de DHZ die met een p begint.

Uiteraard geen holpijp van 20mm :D
Ik kijk altijd eerst of het in de buurt te vinden is voordat ik iets bestel.

Maar,

Wel op het idee gekomen om een rond houten roetje te gaan gebruiken van 12 mm.
Iets kleinere doorsnee.
En persoonlijk vind ik hout beter bewerkbaar dan een stuk pvc.
Ook wat fijner af te zagen.



Het reliëf werkt ook mee.
En dan toch een compactere S-bocht gemaakt



De flenzen uit styreen geknipt en de bouten geprikt met een naald.





Natuurlijk een beetje ongeduldig geweest en meteen maar een basiskleurtje bruin erop ook maar afwachten of het niet krom trekt door het vocht.

Gr Koen.

« Laatst bewerkt op: 25 mei 2019, 20:24:07 door NS264 »
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 7181
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1025 Gepost op: 25 mei 2019, 21:08:38 »
Dit ziet er beter uit dan de pvc versie  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5498
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1026 Gepost op: 05 juni 2019, 09:51:04 »
Hoi,

Weer een paar uurtjes plakpret.

Eerst plateau's gemaakt, vierkant 3 x 3 cm, 7 cm hoog.
Kartonnen strips met styreen beplakt.
Kruisbalken gesneden karton.

Alleen styreen is te dun en absoluut niet stevig.
Bij volgende exemplaar zeker stevige hoekprofielen gebruiken.





Nu even in dubio of de trappen binnen of buitenom moeten. De mast/staander moet qua draagconstructie toch wel rondom dicht zijn met kruisbalken lijkt mij.

Nu de trappen zelf nog.

Draagconstructie open gelaten zodat ik er nog goed bij kan om die trappen te installeren.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2019, 09:54:08 door NS264 »
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 7181
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1027 Gepost op: 05 juni 2019, 10:29:47 »
Mooi resultaat met de plakpret  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 462
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1028 Gepost op: 05 juni 2019, 16:55:26 »
Dat ziet er goed uit, dat plakwerk gaat je goed af.  (y)

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg

Eegtrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 720
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1029 Gepost op: 05 juni 2019, 23:31:37 »
Heel mooi sfeertje dit  (y)

Groeten Eeg Jake

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5498
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1030 Gepost op: 06 juni 2019, 09:42:52 »
DankU,

Af en toe een avondje overslaan want anders zie ik het ook even niet.

Nu begonnen met de trappen.

Op zoek naar stevigheid.
2 stroken kartonnen balken gesneden en regels voor de treden, dan kunnen die er zo recht mogelijk op gelegd worden.
Je moet er dan voor elke kant dezelfde maken.
Voordeel karton en styreen naast snijden kun je het ook gewoon afknippen als het niet klopt.

Het precies afmeten is best lastig kan ik zeggen.
Maak flink gebruik van de lijnen van de snijmat.



De voorbeeld trappen vond ik te breed voor de locatie ik heb ze op 1 cm breed gemaakt, genoeg voor een arbeider die naar boven of beneden moet.

Deze bouwmethode dient ook als proefopzet voor meer, wat nu misgaat neem ik de volgende keer wel mee.

Gr Koen.

« Laatst bewerkt op: 06 juni 2019, 10:24:17 door NS264 »
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5498
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1031 Gepost op: 10 juni 2019, 23:17:29 »
Zo, tussendoor updatetje,



Misschien dat sommige Preisers sneller beneden zijn dan bedoeld ;D
Let niet op de rafeltjes, daar zie je straks niks meer van.

Wat gaan er een hoop onderdelen zitten in zo'n kooi, zeg.

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5498
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1032 Gepost op: 16 juni 2019, 18:15:03 »
Hoi,

Mijn industriële bouwwerk afgerond op hekwerk na.
Voorlopig even niet. :P,pauze.





Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1250
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1033 Gepost op: 16 juni 2019, 18:49:19 »
Mooi staaltje zelfbouw en creativiteit Koen! Natuurlijk is het kant en klaar te koop maar dit is van jezelf. Compliment.

Groet, Gert-Jan

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5498
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #1034 Gepost op: 23 juni 2019, 13:17:46 »
Hoi,

In de koele ochtenduren toch wat kunnen doen.



De Meinzel-Preisers kunnen bijna van de ene fabriek naar de andere lopen voor onderhoudwerkzaamheden.
Vanaf links  gaat de pijpleiding over de weg de andere fabriek aan de overkant in.

Een ondersteundende brug is nog in de maak.

Aan de overkant rechts komen ze in een soort sluisruimte.
Van golfplaat op een betonnen constructie waar het trappenhuis zich in bevind.
De leidingen lopen via deze sluis de fabriek aan deze kant in, niet alles is zichtbaar.
En een interieur komt er ook niet, in ieder geval, niet wat je niet ziet of kan zien.

De sluis/doorgang is nog in de maak voor de afmeting en model is het nu nog een bewerkbaar model van karton.

Het zwarte gat in de betonnen bunker is een laaddeur.
Daarboven komt nog een stukje loopbrug en een deur naar binnen.

De barak behuist dan de operator-ruimtes.
Hieronder komt ook een leidingbrug om wagons te vullen.



Voorlopig nog even bezig :) en een heleboel ideeen bedenken, en schrappen.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2019, 13:19:31 door NS264 »
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.