Google+
Doel:€250.00
Donaties:€150.94

Per saldo:€-99.06

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-08-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door ingenium
Vandaag om 00:55:41
Eerste Hengelose Elektrische Locomotief ESS 3201 door Rockerbox2
Vandaag om 00:43:49
Raadplaatje door mdjr78
Vandaag om 00:23:22
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door tothebeach
Vandaag om 00:09:46
Eerste baanplan spoor N door Erik
17 augustus 2017, 23:30:36
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door AlfaArjen
17 augustus 2017, 23:29:58
Plus en min bij digitaal? door Klaas Zondervan
17 augustus 2017, 23:09:59
BMB 00-modulebaan, Scenery door Hans van de Burgt
17 augustus 2017, 23:04:21
Rangeren met de Sik - 120x40 in H0 door jandcargo
17 augustus 2017, 23:00:23
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Paralectic
17 augustus 2017, 22:58:48
Dienbladbaan in spoor 0: Tea Tray Depot door Edsko Hekman
17 augustus 2017, 22:52:19
Bouw spoor nul module baan bahnhof KŲnigshofen tijdperk III door bernhard67
17 augustus 2017, 22:39:54
SBB/BLS/RhB enz. Info door Swiss_fan
17 augustus 2017, 22:29:50
Karlsruhe - Basel voorlopig onderbroken door Luit
17 augustus 2017, 22:08:17
Bouw Bahnhof Lippramsdorf in spoor Nul door bernhard67
17 augustus 2017, 21:56:36
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Milocomarty
17 augustus 2017, 21:51:41
Piko h0 NS 2200 door henk
17 augustus 2017, 21:32:09
Bouw GTL-8 kit van WEKRA door Christoph
17 augustus 2017, 21:30:47
Schakeling voor kleurkeuze leds door Menno
17 augustus 2017, 21:19:32
Grote baan in spoor 1 door Ad Cleijsen
17 augustus 2017, 21:15:45
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door FransS
17 augustus 2017, 20:59:43
Oosterbeekbrug bis door Falcon10
17 augustus 2017, 20:58:08
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
17 augustus 2017, 20:50:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
17 augustus 2017, 20:47:24
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Stedahult
17 augustus 2017, 20:35:07
S.S. en H.S.M. goederenwagens door ingenium
17 augustus 2017, 20:24:08
Bouw van een omC bij de SGB in Goes. door Reinier Z.
17 augustus 2017, 20:12:22
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
17 augustus 2017, 20:02:41
Klein Duits kopstationnetje door Lucien
17 augustus 2017, 19:31:46
NS1200, hoe verf verwijderen i.v.m. overspuiten loc door Bjor
17 augustus 2017, 19:22:42
  

Auteur Topic: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.  (gelezen 118263 keer)

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2403
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #720 Gepost op: 11 augustus 2017, 23:12:45 »
Ter inspiratie kun je naar de overweg in Boekelo kijken; is erg
"Duits" om te zien, maar wel origineel NS 8)

Paar knipperpaaltjes met een lamp, wat schrikhekjes en NS-
andreaskruisjes en het is compleet :)

Vr gr,

Tis
********

NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4311
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #721 Gepost op: 12 augustus 2017, 10:24:05 »
Thanx Tis,
Zal er ff op struinen op het www.

Wil er zeker knipperlichtjes bijmaken, heb oranje knipperledjes liggen.

Denk dat ik wel een SwitchPilot moet aanschaffen.
Ik kan natuurlijk wel beginnen met plaatsen en inbouwen.

Gr Koen.

tothebeach

  • Offline Offline
  • Berichten: 6178
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #722 Gepost op: 12 augustus 2017, 20:32:03 »
Ik zit even te kijken op Klassieke beveiliging.com en zie daar dat in Nederland de overwegbomen schuin tegenover elkaar staan. Niet zoals jij het had gepland, maar juist andersom. als je aan komt rijden met de fiets/auto/brommer dan staat de boom aan de linkerkant.
In Beekbergen staan de bomen overigens aan 1 zijde van de weg, zoals ik ook voorstelde.

Groet,
Michel

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1072
  • NS tijdperk IIIc
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #723 Gepost op: 12 augustus 2017, 22:14:57 »
Heeft dat niet het een en ander te maken met de manier van bedienen?
Op de oude overweg in Obdam stonden de bomen ook aan ťťn kant, de kant van het station, waar ook het windwerk voor de bediening stond.
Hiermee werd voorkomen dat de trekdraden voor de overwegboom onder de overweg doorgevoerd moesten worden.
Bij mijn weten werden later de elektrisch bediende hele bomen links van de weg geplaatst, zodat bij openen de rechterrijstrook het eerst vrijkwam.
Hoe de AHOB's en afgeleiden geplaatst zijn, kunnen we nog dagelijks aanschouwen.
OriŽnterende herintreder ;)
Fotodijk(je)
Obdam

NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4311
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #724 Gepost op: 12 augustus 2017, 23:49:34 »
Interessante materie,

Denk dat het afhankelijk is van de lokale situatie.

Grappige is dat het oorspronkelijke bouwschema van het Faller-pakket B-174 een aandrijving met een motorblokje toont en alle trekdraden moeten door de plastic bodem getrokken en gespannen worden.
Ik was er al is mee bezig geweest om een zelfgebouwde bodem te maken met de aanwezige onderdelen.
Inmiddels mis ik een en ander en moet ik even het huis doorzoeken, de treinspullen liggen verspreid opgeslagen, sinds 2013 ::).

Ik wilde sowieso niet met die originele bodems werken omdat het geen gezicht is zo'n verhoging.
Die  maak ik dan zelf wel, al is het fragiel spul allemaal :(.

De bomen zijn compleet, het motorblokje heb ik, maar mis een en ander.

Gr Koen.

NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4311
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #725 Gepost op: 14 augustus 2017, 00:35:15 »
'n Avond,

Afsluiting weekend helaas...

Alle onderdelen bij elkaar gesprokkeld, heb zo'n sorteerbox en daar zaten de meeste in een laadje daarvan.

De bedoeling was/is om een vloeiende overweg te maken op het Profi-systeem die ik gebruik, dat gaat dus niet met die plastieke boterhammen die erbij zitten.
Leuk voor een heuvellandschap maar niet voor een vlakke baan.

Op basis van roerhout voor verf heb ik uit de doos twee strips gebruikt waar al een gleuf in zit.
Heb dit alles afgestemd op de ruimte voor een weg, zonder fietspad wel een voetpad aan 1 kant.
De gleuf is bedoeld voor het doorvoeren van de verenstaal van de servo en dient voorlopig vrij te blijven.
Voor de rest gebruik zoveel mogelijk de bestaande onderdelen uit het pakket.
Op de foto zie je de tot dan toe gemaakte voortgang:



Het windwerk, of wat er voor door moet gaan van Faller, heb ik ondersteunt met een stukje plastic uit de rommeldoos.
De paaltjes die de spoorbomen opvangen niet meer gevonden maar een alternatief was ook snel gevonden uit onder andere een set verkeersborden.

Aangezien de boel nog ingebouwd moet worden wil ik alle opties openhouden.
De rails ligt nog los de delen tussen de rails ook.
De weg hangt over een stuk piepschuim aan een kant zodat ik straks de moduleovergang kan wegwerken.



Het werk vordert gestaag, een hoop scenerymateriaal lag al klaar zodat ik nu gelijk wat kan afwerken voor de inbouw.


Weer een uurtje verder was er een aardige vrije doorgang gecreŽerd, kieren en naden zijn achteraf nog wel te vullen met Alabastine ofzo.

In ieder geval een manier om hem voorlopig in te kunnen bouwen en uit te kunnen breiden met servo.
Ben maar op mijn gevoel afgegaan en heb de bomen om en om geplaatst.
Maar ff zien hoe die servo precies geplaatst moet worden.
Ik denk bij het eerste haakje bij het contragewicht van de spoorboom. Daar heb ik een stukje ijzerdraad getest en die beweging ging prima.

Voorlopig het resultaat.




Gr Koen.




« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2017, 08:49:04 door NS264. Reden: link erbij »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2255
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #726 Gepost op: 14 augustus 2017, 09:40:40 »
Koen, misschien helpt deze foto ook nog iets (Amstelhoek, 04-04-1980):




NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4311
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #727 Gepost op: 14 augustus 2017, 22:32:50 »
Spoorzeven, dank voor de mooie plaat.
Als ik het 'm zou omdraaien zie je de details van het windwerk niet.

Maar hoogstwaarschijnijk maakt het niet uit als je de slagbomen de andere kant laat opgaan.

Ik kwam deze pagina nog tegen: Overwegen

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2017, 01:32:13 door NS264. Reden: tekst »

NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4311
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #728 Gepost op: 15 augustus 2017, 23:49:42 »
Het weekend was weer te kort om met de hobby bezig te kunnen zijn. >:(

Ik heb vanmorgen de voorste spoorboom omgezet naar de linkse kant.
Dat moet je niet doen vlak voor je je werk begint, maar goed.

Geeft inspiratie voor het volgende:
Versie 2.0 van de overweg.
Opnieuw opbouwen, houtjes eraf en een degelijk stukje 18 mm hout fabrieken waar het op kan staan.
Daar gatje er in boren voor servo en klaar is Kees. @patent. 8)
Naadjes afsmeren en inbouwen maar.

Dat gaat goed komen.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2017, 00:24:19 door NS264. Reden: tekst »