Vraag en antwoord > Digitaal

Vraag mbt digitaal herintreding / digitaal beginnen

(1/26) > >>

PeterNS:
Beste forumleden,

Ik ben herintreder dus nog zoekende. Heb al wel veel gelezen en geleerd van deze website. Nu wil ik mijn baan gelijk digitaal maken. Alhoewel ik bijvoorbeeld wel zelf het rangeren op de baan wil kunnen doen. Nu heb ik op het forum gelezen dat menig lid de Ecos 2 centrale als heel positief ervaart.  Dus dat zou voor mij dan als start fungeren om aan te schaffen. Verder wil ik mijn 30 wissels voorzien van servomotors.
Maar is er iemand van u die mij kan vertellen wat er verder allemaal aan apparatuur ( dus kosten) bij komt om de baan digitaal te maken. De baan bestaat uit 3 verdiepingen volgens het hondebot principe en wordt dubbelspoors  Verder moet er door de 2 schaduwstations een keerlusdetectie in worden gebouwd.  Ik ben wel iemand die met een soldeerbout overweg kan dus als iets in bouwpakket te krijgen waardoor het goedkoper wordt en leuker voor mijzelf om te maken houd ik mij aanbevolen. Mijn baan staat op de site als L baan 3,75 x 2,00 ergens in Nederland. Heeft u tips of suggesties van harte en alvast bedankt.

Peter

Timo:
Ligt er vooral aan of je automatisch wilt rijden. Is dat niet het geval ben je, als alle loc's van decoder zijn voorzien, klaar. Zelfs wissels digitaal is geen must. Maar met een Ecos 2, waar je de baan op kunt tonen, werkt dat wel handig :) Enige wat je dan moet bedenken, hoe wil je de seinen en/of de beveiliging gaan doen?


Timo

PeterNS:
Dat zou ik dan ook digitaal doen. Ik wil digitaal rijden alleen zou ik het rangeerwerk zelf willen.

Han Zijlstra:
Per 4 wissels heb je 4 servo's nodig en 1 Servodecoder.

Esufreak:
Misschien is detectie dan toch ook wel belangrijk.
Dan kunnen rijwegen met automatische schakelingen worden aangelegd.
Ik lees dat je een ECos hebt, dan is een ECosdetector erg makkelijk, configureerd zichzelf.

Gr, Arie
 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie