Overige spoorzaken > Treinsamenstellingen

EC Berner Oberland, samenstelling gezocht (draadje 2)

(1/8) > >>

Dewey:
Hallo,

Voor mijn, nog te bouwen, modelbaan heb ik ervoor gekozen om het station van Därligen aan de lijn Spiez - Interlaken Ost na te bouwen. Over deze lijn hebben aardig wat bonte en interessante (inter)nationale treinen gereden en deze wil dan ook graag wel in model inzetten.

Als eerste trein wou ik de EC Interlaken Ost - Amsterdam samenstellen. Als trekkracht heb ik de BLS 171 "Därligen" al binnen, maar de sleep erachter is wat lastiger. Zelf heb ik al wat gezocht en heb het onderstaande gevonden. Zou iemand kunnen kijken of dit correct is en wat er nog toegevoegd moet worden?

Samenstelling:

Re 4/4 BLS, Apm (Roco 44769), Apm (Roco 44771), WRmh (Verscheidene Lima nummers ), Bpm (Roco 44770), Bpm (Roco 44770) en Bpmbd (Roco ....?)

Nou ben ik benieuwd of er ook desnoods alternatieven voor het moeilijk te verkrijgen Lima rijtuig zijn.

Alvast bedankt!

Groeten Dewey

Miljoenenlijn:
Hallo ,

Heb je mail gelezen Over de Berner Oberland ,mijn vraag is  , welk tijdperk?
Heb zelf de  Berner Oberland EC 6 Of EC 7van Hamburg -Chur.
Die bestaat uit 3x Apm,EW4 speisewagen ,6x Bpm,kan met en zonder versterkingsrijtuigen,meestal twee.van DB of SBB.
RestauratieRijtuig zijn een tijd lang van de DB geweest,omdat ze een gebrek hadden aan die rijtuigen.
Dit weet ik 200% zeker want ik reis ieder Jaar met deze trein naar Zwitserland.
De trein van af Amsterdam naar Interlaken  heeft een korter versie 3x Apm en 5x ,Bpm met of zonder restauratie.
Nou rijden ze zelfs met de gemoderniseerde EW4e niet te vergeten de ex Cisalpin rijtuigen.
Er rijden ook geheel Duitse garnituren in deze treinen,maar licht eigenlijk aan welk tijdperk.
Panoramarijtuig is maar heel kort in deze treinen geweest,omdat die rijtuigen te duur waren in huur.
Als nog meer wil weten kun je bij You Tube Berner Oberland Of EC 6 of 7 intoetsen.
Succes met het vinden van de rijtuigen,de Vauban is ook een mooie trein om na te bootsen,is maar een tip ;) :D   

Groet

Jo

Dewey:
Hallo,

Ik wil de EC Berner Oberland Amsterdam - Interlaken rond 1997 samenstellen. Voor 1993 is ook prima. Als de panorama wagon, maar mee rijdt. Had op internet al de samenstelling gevonden alleen vind het lastig om daar artikelnummers van modelspoorfabrikanten aan te koppelen.

De Vauban is inderdaad ook mooi, maar reed niet naar Interlaken. Mijn prioriteit is nu om eerst die treinen na te bouwen en later de andere EC's die over BLS terrein reden.

In ieder geval bedankt!

Groeten Dewey

Stalen D:
Hoi Dewey,

Heb je dit draadje al gezien?

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18320.0.html


Succes

Dick

Dewey:
Hallo Dick,

Bedankt! Dat was wat ik zocht.

Groeten Dewey

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie