Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Revell Br 41

(1/3) > >>

Bruno:
Hallo,

Ik heb vandaag de BR 41 van revell (02160) gekocht, en ben nu bezig hem in elkaar te zetten.
Echter loop ik bij stap 1 al vast, hier staat dat alles (op 1 ding na) feuerrot geverfd moet worden, maar op de foto's onderop de doos zijn die delen duidelijk zwart.
Dus moet het rood of zwart?
En bij onderdeel 19B ontbreken de voorste 2 aspotten (niet afgebroken o.i.d het heeft er nooit gezeten), hoort dit of is het een fabrieksfout?

Met vriendelijke groet,
Bruno

Bruno:
Vandaag de handleiding + streepjescode van de doos en een briefje naar revell gestuurd voor een vervangend onderdeel aan te vragen.
Dacht ik, dan ga ik vast verder met de tender, blijkt daar van onderdeel 6A ook een halve aspot te ontbreken.

Wat heb je toch "veel bouwplezier" aan die set, ik ben nog niet verder gekomen dan stap 1 van de loc en stap 1 van de tender  :(

Ook opsturen naar revell of iemand een ander idee?

Mvrg, Bruno

neudalhausenstadbahn:
Ik heb ooit 1 DB stoomloc van Revell gebouwd, en daar paste heel veel niet, daarna nooit meer iets met Revell bouwpakket gedaan.

Als je wil weten of een onder deel rood of zwart moet zijn, zoek dan naar foto's van de echte loc( na een tijdje zag je bij stoomlocs toch praktisch geen rood meer ;D).
Op www.drehscheibe-online.de vind je in het "Historische bahn forum" veel foto topics met stoom.

Groetjes Michiel

Emmer:
ik heb deze set ooit ook eens in elkaar gezet, ik geloof dat hier alles erbij zat. het is mij niet gelukt alle wielen recht achter elkaar te zetten zodat hij altijd scheef op het spoor staat. ik zou gewoon zelf wat aanfröbelen en niet teveel naar revell opsturen, de kans dat je dan bericht terug krijgt is volgens mij erg klein
groet, mathijs

Floris Dilz:
de BR 41 heb ik nooit gebouwd, wel de 03, de 18 505 en de 01. De 18 505 paste prima en zat zo in elkaar de 01 en 03 protesteerden enigszins bij het machinistenhuisdak. Als de 41'er geen grotere ellendebak is dan de 01 en 03 moeten jullie gewoon nog wat meer spitfiretjes of zo in elkaar frutten om te oefenen, werkte bij mij blijkbaar prima  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie