Werkende systeem te bekijken op Rail. H0 groep Railclub Utrecht heeft drie boosters in de baan alle dagen tot nu toe gewerkt. Heeft ook in deze configuratie volgehouden tijdens Eurospoor.
Ik wil als power een 24 V 20 Amp DC voeding gebruiken en per decoder een buckconverter (5amp) naar zo'n 15 volt (HO). Is het verstandig om een 22000uF 35V elco in deze voeding te gebruiken om het een ander glad te strijken?
Het is gezien de amperage van de voeding mogelijk om meerdere boosters en bijpassende buckconverters te gebruiken, maar is dat verstandig? (M.a.w. 1 voeding 24V 20 Amp en bv. vier booster per voeding).
Om een shortcircuit uit te schaken kan het uit en weer inschakelen van de booster de short circuit status opheffen, ervan uitgaand natuurlijk dat de kortsluiting is opgeheven, right?
Als ik de datasheet van de L6203 en andere schakingen met dit IC bekijkt zie je vaak een een tweetal pittige diodes bij de uitgang staan, in dit ontwerp niet. Voor de zekerheid toepassen of netjes het ontwerp volgen? (en niet eigenwijs of betweterig zijn).
Om een DCC signal naar de booster te krijgen wil ik de CDE uitgang van mijn IB basic gebruiken. Dus gewoon de C en D uitgang aan IC4 (6N137) knopen? Maakt het nog uit welke poort (C of D) aan genoemd IC komt te liggen? De E uitgang kan dus gewoon onbenut blijven?
In het ontwerp wordt weerstand R1, R2 en R3 gebruik om de amperage in te stellen. Ik wil graag zo'n 3 amp gaan gebruiken en ben tot de conclusie gekomen dat een 22R 5 Watt weerstand de genoemde drie weerstanden moet/kan vervangen, klopt mijn redenering?
Ik heb een paar chinese volt/amp meters liggen welke ik als gadget aan de uitgang wil aansluiten. Dit zijn DC meters maar iets in mij zegt dat dit niet gaat werken ivm de wisselende polariteit van de uitgang, of ben ik nu echt onzin aan het verkopen?