Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Rammel in Lima mat46

(1/2) > >>

djm008:
In de motorbak van mijn mat 46 ligt een los ijzeren gewicht. Dit hoor je heen en weer gaan als je de motorbak bijvoorbeeld oppakt. Dit is niet normaal lijkt me zo...? Dit zal neem ik aan vastgelijmd moeten gaan worden??


Overigens heeft de trein als hij de motorloze bak duwt geen probleem. Als hij de motorloze bak moet trekken stopt de trein soms op de baan en heeft het moeilijk. Kan dit liggen aan die gewicht op de een of andere manier?

Dick van Aggelen:
Dat hebben bijna alle Lima locs en treinstellen. Vastlijmen is een optie, maar laat de lijm wel goed uitdrogen en wacht 24 uur met het herplaatsen van de kap. De damp kan nml. de raampjes aantasten en mat maken.
Of gebruik dubbelzijdig plakband of kleeffolie.

Bartje81:
Dat schuiven hoort zo, het is een beetje uitvogelen waar het gewicht het beste kan liggen voor optimale balasting op de aangedreven assen.
Ligt het blok niet goed, dan krijg je veel slipperikelen.

PieterW:
Ik zou zeggen check mijn website eens. Daar staat een hele verhandeling over het verbeteren van de Mat'46.

Succes
Peter

Sven:
Bij mij laten die anti-slip bandjes los en heeft ie inderdaad moeite met het rijden. Kijk even of die van jou er nog onder zitten. Het moeten er twee zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie