Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Auteur Topic: Westlandbaan  (gelezen 199547 keer)

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk IIIc
Re: Westlandbaan
« Reactie #1215 Gepost op: 12 juli 2018, 22:18:39 »
Joke, in de jaren '70 waren betonstenen nogal populair, ook voor binnenmuren.
Iets groter dan een kalkzandsteen, grove structuur en lichtgrijs van kleur.
Mogelijk dat de binnenmuren daarmee opgetrokken waren.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #1216 Gepost op: 13 juli 2018, 07:56:25 »
Gaat vast weer leuk worden! (y)

Groet Jaap
Duits, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Tulpendaal

• Offline Offline
  • Westlandbaan
« Reactie #1217 Gepost op: 15 juli 2018, 16:06:33 »
Goedemiddag,
Vandaag weer eens verder gegaan met de Sextant.

Ik was al eens gestoten op de website van PvopDelftseWielen, die ook nog een Westnederland site hebben. Op deze website zijn de meeste beelden van de Westnederland sekstant te vinden. Helaas in collages, waardoor details onduidelijk zijn of buiten het beeld vielen.
http://www.pvopdelftsewielen.nl/Westnederland%20pagina/Delft/Collage%2012.jpg

http://www.pvopdelftsewielen.nl/Westnederland%20pagina/Delft/Collage%2013.jpg

Gelukkig heb ik van de webmaster van de site, betere scans kunnen krijgen van de ordinale foto's. Helaas kan ik ze hier niet posten maar het resultaat is terug te vinden in het resultaat.

Allereerst een zeskantige doos voor het dak, en van daaruit geprobeerd een mogelijkheid te creëren de zijdelen te kunnen bevestigen.

Verder de dichte tussenmuur gebouwd, en dan kwam de vaststelling dat de arme loketeur toch ook naar binnen en buiten moest kunnen. Dus nog een deur in de tussenmuur. Deze is ergens geplaatst daar ik niet weet waar die zat. Ook weet ik dat aan de andere kant zeker nog een WC en opslagruimte zat alsmede de pauzeplaats van de buschauffeurs.

Nu eerst maar eens wat fotos:

Net als bij de echte tijdens de bouw, rijden de bussen al om het gebouw heen.

Nu eerst proberen de wanden goed te krijgen, die zijn nu nog los en nog niet in orde. Er mist een deur, een brievenbus alsmede de dwarslatten aan de binnenkant.

Ook zeer markant zijn de ouderwetse radiatoren onderdoor. Daarvoor moet ik nog een oplossing vinden. Net als voor de plastic schalen voor de stoelen.
Tussen de wachtruimte en de pauze ruimte was een glaswand, een vergelijkbare was er tussen het de ruimte voor de verkoper en de wachtruimte, die komen nog.

Gr. Joke

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
« Reactie #1218 Gepost op: 15 juli 2018, 16:12:53 »
Nou Joke die is nu al mooi. Kun je nagaan als hij helemaal klaar is  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Tulpendaal

• Offline Offline
  • Westlandbaan
« Reactie #1219 Gepost op: 15 juli 2018, 16:14:58 »
Wim, bedankt maar er moet nog wel veel gebeuren ;)

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
« Reactie #1220 Gepost op: 15 juli 2018, 16:22:36 »
Hoi Joke,

Maar omdat het NU al mooi is belooft het echt wel wat  (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #1221 Gepost op: 15 juli 2018, 21:07:31 »
Verder de dichte tussenmuur gebouwd, en dan kwam de vaststelling dat de arme loketeur toch ook naar binnen en buiten moest kunnen. Dus nog een deur in de tussenmuur. Deze is ergens geplaatst daar ik niet weet waar die zat. Ook weet ik dat aan de andere kant zeker nog een WC en opslagruimte zat alsmede de pauzeplaats van de buschauffeurs.
Ik heb gelezen dat het geen NS-sextant is, maar ben je geholpen met een plattegrond met maat-info van de NS-variant?
Ik moet 'm wel even digitaliseren en per PM aan je sturen, maar ik heb ergens in een boekje een tekening staan van dat ding.

Tulpendaal

• Offline Offline
  • Westlandbaan
« Reactie #1222 Gepost op: 15 juli 2018, 22:14:55 »
Hoi Menno,
Bedankt voor het aanbod, maar ik vermoed dat ik dat boekje, de betreffende zijde althsns al eens van Jan44 gekregen heb.

De verwijzing was om aan te geven dat de indeling niet vergelijkbaar is. De fotos die ik nu heb geven de indeling en details zeer goed weer, alleen die deur niet en de ruimte achter de houten wand. Maar die wordt ook niet echt duidelijk op de baan. Ik vermoed dat er gordijnen zaten bij de pauzeruimte, om de chauffeurs uit het gezicht te zetten tijdens hun pauze.
Dus een paar kasten een klein keukentje -koffiemachine, waterkoker, koelkast — een wc, kasten en wat noodmateriaal voor kleine reparaties .... iets in die geest.

Deze is eigenlijk in drieen gedeeld, de helft is pauzeruimte niet duidelijk zichtbaar voor het publiek, de andere helft is 1/4 loket en 1/4 openbare loket ruimte/wachtruimte.
De sextant heeft altijd minstens 1 bakstenen muur, en daarop is deze geen uitzondering, ik vermoed dat die muur een dragende muur is. Gekgenoeg is deze muur niet doorgetrokken, maar is het tweede gedeelte met houten ramen met glas dichtgemaakt.

(Dat is het leuke aan eigenbouw, je moet ook zelf het gebouw ontleden en verstaan hoe het in elkaar zat, voordat je het goed kan bouwen)

Prettige week, Joke