Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

London St Pancras and postal museum door NS264
Vandaag om 15:07:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ryantjuh
Vandaag om 15:02:54
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
Vandaag om 15:02:35
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door spoorijzer
Vandaag om 14:56:17
Piko 2200 rijdt beroerd na inbouw decoder door VAM65
Vandaag om 14:55:14
De Hondsrugbaan, H0 door NS264
Vandaag om 14:54:16
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Wijktrein
Vandaag om 14:54:02
Rocoline 3-wegwissel in iTrain door Henk Veenstra
Vandaag om 14:49:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:14:47
EifelBurgenBahn door NS264
Vandaag om 14:12:08
NS C-4704 coupérijtuig in messing. Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:06:55
Witte decals, waar laten printen? door Hendrik Jan
Vandaag om 13:55:05
Afdraaien van wielflenzen door ruudns
Vandaag om 13:54:32
BNLS spoorkaart DB door Bert V
Vandaag om 13:51:28
DE2 geel en rood met hazelnoot door Hendrik Jan
Vandaag om 13:19:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Besselspoor
Vandaag om 13:15:48
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 12:38:57
Frans diorama 1:48 door Wim Corduwener
Vandaag om 11:56:52
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 11:42:30
Bouw RhB station Langwies in H0m 200x47cm door Joran
Vandaag om 11:12:27
Laptop op hol door Lokprogrammer! door Daan Neijenhuis
Vandaag om 10:46:00
Diorama V80 voor Billy kast door NS264
Vandaag om 10:41:37
Cubana door Valentijn
Vandaag om 09:26:52
Artitec 2020 door dh3201
Vandaag om 09:11:54
Projekt 083-338 door Hlv53
Vandaag om 09:00:33
ROCO 10810 multimaus reageert niet meer door VAM65
Vandaag om 08:39:02
MB-module: “Roubaix” door Chris80
18 februari 2020, 23:42:41
Even voorstellen en gelijk wat vragen door clickmaniac
18 februari 2020, 23:05:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
18 februari 2020, 22:41:55
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door Ronald Halma
18 februari 2020, 22:41:12
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 16755 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #120 Gepost op: 30 maart 2019, 13:45:57 »
Update over de de keerlusmodule PSX-AR van DCC Specialities: deze gaf toch problemen, gek genoeg pas in combinatie met hun eigen PSX-1 kortsluitingsbeveiliging. Na eindeloos testen toch geen patroon in de storing kunnen ontdekken, conclusie: niet betrouwbaar. Dan maar de Digikeijs DR5013, die met sensoren werkt ipv reageren op kortsluiting. Ook hier een storing, maar het is volkomen helder wanneer die optreedt: als je aan de "verkeerde" kant de ompoolsectie weer uitrijdt. Dat is een situatie die in normaal bedrijf niet gaat voorkomen, dus de DR5013 mag blijven.

-maar blader vooral één pagina terug, oa voor het nieuws over de bovenleiding! ;-)
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2019, 13:47:49 door clickmaniac »
gr, Diederik

Erik_en_kids

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #121 Gepost op: 30 maart 2019, 20:31:12 »
Hoi Diederik,

Die foto met bovenleiding is om van te smullen :-)

Binnenkort de defecte Cobalt motoren omwisselen, dan kunnen de wissels gemotoriseerd worden en kan je 'met een druk op de knop' bepalen of je naar boven rijdt of beneden blijft. Zit trouwens nog na te denken over wat we nog zouden kunnen veranderen om de DR5013 ook in 'het uitzonderlijke geval' goed te kunnen laten werken... Daar kom ik nog op terug (ik vermoed dat er nog mogelijkheden over zijn...); wordt mogelijk nog wel een extra druk op 'een' knop.

Tot ziens !!

Erik.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #122 Gepost op: 10 april 2019, 14:03:52 »
Ja zou mooi zijn Erik.
Jouw geniale oplossing voor de wisselmotoren moet ik toch ook maar even in m'n "eigen" draadje plaatsen, voor de volledigheid. 


En de 1308 doet inmiddels ook op de Inter-Continental z'n kunstje:

https://youtu.be/E4di5yChNv8

« Laatst bewerkt op: 10 april 2019, 14:11:12 door clickmaniac »
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #123 Gepost op: 18 december 2019, 23:41:15 »
Toch flink wat gebeurd op e Inter-Continental, de afgelopen tijd. Nu staan we op het punt aan de klimspiraal te beginnen.

In de video, een laatste rondje door de keerlus en om de klimspiraal-in-aanbouw heen. NMBS 1804 trekt de D286 Amsterdam - Brussel - Parijs. (bijschrift youtube is niet correct) Alleen de laatste 4 rijtuigen komen uit Amsterdam, dan komt de Brusselse stam, de voorste twee (DEV) zijn daar dan weer versterking van. De NMBS draagt ook haar steentje bij in de vorm van twee i4-rijtuigen (nieuwe LS Models bakken, waardeloze loopeigenschappen overigens)

Het rondje was bedoeld als tijdelijk, voor de lol, maar het gaat toch definitief worden, als route waarover je de treinsamenstellingstafel (rotwoord) kunt bereiken, zonder dwars door de treinenloop te hoeven. Netjes links invoegen en rechts uitvoegen zeg maar. Als je tegen de klok inrijdt tenminste.


https://youtu.be/hvUPPPeFEdM
« Laatst bewerkt op: 18 december 2019, 23:42:48 door clickmaniac »
gr, Diederik

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #124 Gepost op: 19 december 2019, 11:23:01 »
 :o mooie rijlengte. En er staan nog wat samenstellingen te wachten op inzet (y)
Groeten,
Richard

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1502
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #125 Gepost op: 19 december 2019, 15:40:10 »
Ben met interesse je vorderingen aan het volgen.

Kan je eens een paar detail foto's posten hoe je met de wissels door de buisjes heen bedient?  Haal je hierbij ook de veertjes in de Peco wissels eruit of is de servo zwaar genoeg om deze zo om te zetten.  Zou deze methode ook bij enkele van mijn wissels willen toepassen
Petdig1

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #126 Gepost op: 20 december 2019, 00:18:22 »
Ik zal wat foto's maken als ik er weer ben, aanstaand weekend. Ja de veertjes haal ik eruit. In die witte buisjes zit verenstaal, het kost wat probeersels voordat je dat op de juiste manier gebogen hebt. Erik heeft (alweer, geniaal) gekozen voor een flinke knik in het verenstaal, vlak bij de motor, om de grote uitslag van de cobalt te vertalen naar de veel kleinere uitslag van de wisseltong + de nodige druk voor de elektrische geleiding van de wisseltongen. Je ziet het duidelijk aan het begin van de video. 
Ik kan het alleen maar aanbevelen, in ieder geval voor wissels die niet in het zicht liggen scheelt het je een heleboel gekruip onder de tafel en kramp in je nek.  Maar ook wissels die wel in het zicht liggen trouwens - je zou makkeliljk een kapje over de motoren kunnen leggen.

@Modellbahnwagen: niet alle treinen die daar staan, zijn van mij hoor... toevallig was een Belgische jaren '90 kolentrein op bezoek.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2019, 00:38:06 door clickmaniac »
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 5788
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #127 Gepost op: 20 december 2019, 10:27:49 »
Heeeeele mooie samenstelling Diederik!  (y)  Waar heb je deze samenstelling vandaan? En welk type/merk zijn die groene franse rijtuigen? Ik gooi die types nogal eens door elkaar als het groene/oudere rijtuigen betreft.

Vr. gr. Martijn.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #128 Gepost op: 20 december 2019, 15:14:14 »
Daar zijn best wat foto's van, van die trein, maar allemaal onder copyright. Als je de REE catalogus ernaast houdt - en goed kijkt ;-) - kan je ze zo herkennen. In mijn versie: loc, B10 DEV U53, B10 DEV U50, (dit waren eerder in de jaren '70 ook wel Express Nord rijtuigen, tot aan Aulnoye) dan de eigenlijke stam vanuit Brussel 3x B10 UIC-Y, A4B5 i4, A9 i4, Gril express, A9 UIC-Y, dan het Amsterdamse deel A9 UIC-Y, A2 1/2 B5 DEV U48, B10 UIC-Y, Dd4s DEV 63.
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 5788
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #129 Gepost op: 20 december 2019, 18:44:54 »
Top, dankjewel!  (y)  Ik kan best een UIC herkennen maar in die kleuren gooi ik de UIC en bv. een DEV door elkaar, en de UIC's heb je volgens mij ook weer in korte versies ... of was dat nu juist de DEV ...  :-\ ???  Nou ja, ik ga nog eens goed kijken in ieder geval!

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 663
  • Idioot op een skateboard
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #130 Gepost op: 21 december 2019, 12:03:41 »
Toch flink wat gebeurd op e Inter-Continental, de afgelopen tijd. Nu staan we op het punt aan de klimspiraal te beginnen.

In de video, een laatste rondje door de keerlus en om de klimspiraal-in-aanbouw heen. NMBS 1804 trekt de D286 Amsterdam - Brussel - Parijs. (bijschrift youtube is niet correct) Alleen de laatste 4 rijtuigen komen uit Amsterdam, dan komt de Brusselse stam, de voorste twee (DEV) zijn daar dan weer versterking van. De NMBS draagt ook haar steentje bij in de vorm van twee i4-rijtuigen (nieuwe LS Models bakken, waardeloze loopeigenschappen overigens)

Bij de slecht-rijdende I4-en van de nieuwe generatie zit vaak de messing aspot niet diep genoeg in de plastiek aspot van het draaistel. ;)
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL