Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Roco 43679/43699, Ongebruikte NS 1700 met slechte stroomafname

(1/4) > >>

Peter Kleton:
Hallo,
 Zeer onlangs heb ik  deze lok gedigitaliseerd. (Zie draadje elders )
 Helaas is de stroomafname van de wielen slecht.Hij heeft heel weinig gereden, alleen maar zo' n  8 jaar in een doos gelegen.De wielen nemen  wel stroom af,als je er  losse draden tegenaan houdt op  de beide naast elkaar liggende wielen.Dus  alle  veertjes maken kontakt met de wielen.
 De loopvlakken van de wielen zien eruit,als of ze van fabriekswege gezwart zijn,kan dat zijn gaan isoleren of oxideren ?Er zijn maar 2 asb', aanwezig.
Eenzelfde type lok,als een 1600,die al veel ouder is,rijdt prima,ook gedigitaliseerd vandaag.
Voor ik de wielen ga polijsten of op een andere manier ga (mis)handelen graag advies. ;D
 _Peter
 

marco:
Hallo Peter,

de laatste tijd levert Roco geen gezwarte wielen meer bij nieuwe modellen, tenminste bij de wagentje die ik recentelijk aangeschaft heb.
Misschien vanwege jouw probleem, maar misschien ook vanwege het kostenaspect.

Mij lijkt het toch verstandig om de wielen schoon te poetsen na zoveel jaren stilstand.

Succes,
marco-

Private SNAFU:
Inderdaad, even kijken of je de wielen schoon krijgt met bijvoorbeeld een wattenstokje met wasbenzine...

Gr,
Bart

Peter Kleton:
 Hallo Bart,
 Gewoon schoonmaken helpt behoorlijk.  ;)
 Het blijft alleen gek,dat de 1600 wel goed overal langzaam rijdend langs komt,maar de 1700 niet.Alle wielen maken goed kontakt,maar bij een oud ongepolariseerd wissel op een ''werkemplacement,''blijft hij staan.
 Maar goed,ze zijn voorlopig klaar om hun snelheid te laten ijken bij Koploper. :D
  Groeten,Peter

arjen:
Weet je zeker dat alle contactveertjes stevig genoeg tegen de wielen drukken? Kan zijn dat er een paar tussen zitten die geen contact meer maken zodra de as een beetje verschuift.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie