Overige spoorzaken > Treinsamenstellingen

Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!

(1/16) > >>

nostalgie1969:
Hallo!

Graag wil ik de samenstelling van de int 215 Donauwalzer uit 1995 plaatsen.
Het verschil tussen de beide ÖBB zitrijtuigen (Bmz) is geen fout omdat de eerste een SGP Bmz is met andere airco ( rooster een raam verder naar rechts)  SGP draaistellen en de tweede betreft een Eurofima Bmz met de bekende Fiat draaistellen.
Overigens is deze Eurofima al aangepast met de nieuwe ramen (dikker en zonder klapraam) en nieuwe deuren met kleinere ramen en andere techniek.
Een aantal zijn er toen in 1994 gemoderniseerd met in het achterhoofd de ombouw naar 200 km/h.
Daarna volgt het gedeelte naar München.
Een prachtige unieke trein die tot 1995 op zijn mooist was, met voornamelijk klassieke locs ervoor geplaatst.
Ik hoop dat er misschien wat foto's en/of mooie andere samenstellingen volgen.



Groeten,
Niels

nostalgie1969:
voor de liefhebbers van de ÖBB zitrijtuigen heb ik deze foto van de ÖBB SGP Bmz nog.

De tweede versie van de Bmoz die voornamelijk in de Austria Express meereed. (met klapdeuren)
Deze versie kreeg de Eurofima deuren maar behield wel de andere airco (en de locatie ervan) met afwijkend geplaatste rooster en beplating aan de onderzijde
van het rijtuig.


Euronight Jeroen:
Hierbij een overzicht van deze trein uit 1999/2000. In het laagseizoen bestond deze trein uit 7 bakken waardoor je hem makkelijk kunt inkorten.
In het hoogseizoen bestond deze trein vaak uit 10 bakken. Zelf heb ik een HO samenstelling staan uit 1999 staan met totaal 7 bakken.
Het blijft een mooie en bonte trein om in schaalmodel te hebben!



Euronight Jeroen:
Na wat rijtuigen te hebben vervangen heb ik mijn Euronight Donauwalzer uit 1999 verbeterd en is dit het eindresultaat geworden:





Gr, Jeroen

Euronight Jeroen:
Ik werd al eerder door een forumgenoot geattendeerd dat ik een verkeerd Roco nummer had staan voor de DB Bm235. De oorzaak was dat ik per abuis 2 dozen met elkaar had verwisseld. Ik was vergeten het in dit draadje nog even aan te passen dus bij deze. Mijn gebruikte DB Bm235 in deze trein is dus een Roco 44746 ipv van de 44749 (dit is namelijk een BDm273) Het is wel zo dat dat dit Roco model een oud DB logo heeft en er voor deze periode een DB AG logo op hoort te staan. Zover ik weet is er hier nog geen model van alleen de Roco 44767 met een oud rood DB logo. Maar dit logo klopt dus ook niet. Ik heb inmiddels met een decal mijn Bm235 rijtuig van het DB AG logo voorzien.

Gr, Jeroen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie