- er komen twee "verloopplaten" van 24 mm multiplex van 975x15 mm om - a: de bakken mechanisch te koppelen - b: de "polariteit" van de inslagmoeren en de ST16 om te zetten.
Nee even serieus: Ik weet dat de huidige oplossing niet optimaal is, maar ik moet nog even goed doordenken over hoe ik de wissel- en puntstukaansturing wil gaan doen op de BNUBs. Bij de keerlusbakken zitten de perspex valbeschermingen in de weg voor het gebruik van mechanische stellers in de bakzijkant. Bij de BB wisselkruizen kan het BB paneel het gebruik van mechanische stellers in de bakzijkant verhinderen. Ik vermoed dat ik "ooit" e.a. om zal gaan bouwen naar elektrische aandrijving, maar dan worden het dus in een keer 16 aandrijvingen er bij ........Tot die tijd "liggen de wissels geklemd" d.w.z. enkel in gebruik voor rechtdoorgaand spoor. Enkel in buitendienststellingen kan de overloopverbinding gebruikt worden door werktreinen. Verder ........ tot nu toe hebben we enkel rechtsrijdende bouwers, al kan het handig zijn voor het rangeerbaantje van Miss Stedahult
Bevestigingsbeugel schuifschakelaar. De schuifslag van de schakelaar is iets groter dan de schuifslag van het wissel. Genoeg contacten voor allerlei functies 4x om met aparte common. Had met minder gekund, maar deze schakelaar had ik nog liggen vanuit de tijd dat DCC nog niet echt ingeburgd wasDe vier schuifschakelaars onder een van de beide wisselkruizen. De contacten op de schuifschakelaars ga ik enkel gebruiken voor de standindicatie. Er komt een aparte schakelaar voor de beide overlooppolariteit mogelijkheden (de polariteit van de beide blauwe, nu nog los hangende) dradenHelaas blijkt M3 staf niet bruikbaar te zijn. Dat is te bros om goed haaks om te kunnen buigen zonder te breken of geknutsel met verhitten o.i.d. De omzetstangen zullen dus gemaakt gaan worden van 3 mm staf waar op de uiteinden M3 getapt gaat worden. Dat scheelt uiteindelijk ook het geklier met het heel houden of herstellen van de draad bij de afgekorte einden.In de beide BB's van de keerlussen komen drie KOMO doppen:links: 2x wisselstellermidden: indicatiepaneeltje en polariteitschakelaar middenpuntstukkenrechts: 2x wisselstellerIn de BNLS modulebaan hoeven enkel de blauwe en groene puntstukken geschakeld te wordenMaar ..... eerst even een paar dagen "boven de wei zitten"