Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Camera(s) in een modeltrein

(1/21) > >>

corvand:
Hallo,

Ik ben een zeer kleine camera(2x2x2mm) aan het maken(zie bijgevoegde foto), die dmv WIFI zijn signaal verstuurd. Resulteert in zeer goede beeld kwaliteit. Mijn vraag, is is er belangstelling voor zoiets, als er voldoende mensen aanhaken kan ik deze oplossing wellicht in bulk laten maken. Ik ben hobbyist en al een tijd opzoek naar een goede oplossing, dus als die er misschien al is dan hoor ik dat graag, heb al een mini camera gekocht op een beurs, het nadeel van die camera is dat er gebruik wordt gemmaakt van een aparte (analoge)zender resulterend in storend signaal..

Dus als je interesse hebt antwoord dan kort op dit bericht.

Bart Mestrom:
Klinkt interessant, maar wat gaat de prijs ongeveer worden?

corvand:
Wat mij betreft zo goedkoop mogelijk. De kosten bestaan uit grofweg de volgende componenten,
 - Camera chip
 - WIFI chip
 - Processor Chip
 - ontwerpen printplaat,
 - produceren van de oplossing

ik schat dat de kosten tussen de 50 en 100 Euro gaan liggen per camera, de kosten hangen sterk af van de aantallen die tegelijkertijd besteld kunnen worden vandaar mijn oproep...

Ik hoop een prototype te kunnen laten zien begin Augustus, hangt een beetje af van de reacties op het forum, of direct via email.

Daniel24:
Leuk is dit voor detail opnamen? En kan dit ook als gewone Camara gebruikt worden? Anders lijkt het me niet dat er een erg grote markt voor is..... En wat is 'goede' beeldkwaliteit? Maar leuk initiatief!

Groet,

Daniel

Biesje:
Dag Cor, welkom op de site.

Interesse heb ik wel, de camera module die je hier laat zien is wel erg klein. Als dit de grootte is van de uiteindelijke module dan is het een flexibel te plaatsen dingetje. Maar het hangt natuurlijk ook af van de rest van het ding zoals de voeding en zender. Maar als deze niet al te groot zijn en je de camera module met een draadje apart ergens kan plaatsen is het een erg interessant ding.

Er zijn trein camera's in de handel van Digirails (complete loc en set) en wat anderen. Ook monteren velen een kleine camera met SD kaart op een platte wagen en kijken dan later de beelden terug. De beelden in realtime bekijken is natuurlijk leukerder :)

Groet,

Robert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie