Algemeen > Wim Mesu

Kooiladders (Ho) in messing etswerk

<< < (6/7) > >>

Duizendpoot:
Wim, je kunt er ook nog iets anders van maken...


WimM:
Hallo,

Hans,
Als je alleen gebruik maakt van de ladder, kun je de kooi altijd nog verknippen tot een paar stukjes railing.
Ik heb het in de rest van het afbouw verhaal ook gedaan, gebruik makende van de oude kooiladder van mijn eerste showmodel.

Terug naar het laatste gedeelte van de afbouw.

Nog even terug naar het afwerken met de vijl en ook belangrijk voor alle overige handelingen met de kooiladder.
De beste en veiligste methode om de kooiladder beet te pakken is met iets erin. Dus iets wat er goed in past, zie foto hier onder.



Daarmee voorkom je dat de staven doorbuigen en daarbij uit kunnen rekken. Als ze rekken zijn ze moeilijk meer recht te krijgen.

Als het geheel genoeg bijgewerkt is, is het tijd om te verven, spuiten. De meest gangbare kleur voor de kooiladder is geel, maar andere kleuren zijn natuurlijk ook mogelijk. Daarna de ladder in een kleurloze satijnmat lak spuiten.



De boormal, uit de platine van het bouwsetje, is ook op de foto aanwezig, omdat we die nu gaan gebruiken bij het aanbouwen van de kooiladder aan het gebouw of constructie, waarvoor hij bedoeld is.
Het is niet verplicht natuurlijk, maar de boormal is toch wel een gemakkelijk hulpmiddel als je bijv. gaatjes wil boren, om er de pennen van kooiladder in te steken (tot aan de aanslag op die pennen). Of om aan te geven waar je moet lijmen, als je de (gekortwiekte) pennen tegen constructie gaat lijmen. (afknippen bij de aanslag)



Let niet op de vreselijke muur, het is maar een oud resttand. Maar de Preisertje moeten er boven op komen, dus vastmaken.



Achteraf gezien had het geheel nog wel een paar millimeter hoger aan muur vastgezet kunnen worden.
 
Zie je dat de openings-trechter aan de kooi aan de onderkant zit, bij het opstapstuk.
Het veiligheidshekje, de driehoek, zit aan de bovenkant.



Ik ga de foto's nog wat verbeteren. Als het fotoprogramma Pict.Proj. van Nikkon werken wil... >:(



Voor de railing, boven, heb ik, zoals al eerder aangegeven, de kooi van een oude kooiladder verknipt. Zie je hoe hij vast zit aan de kooi.
Veiligheid voor alles, ook voor de Preisertjes.

Maar het ziet er verder toch wel aardig uit, niet?
Is alles duidelijk of...toch nog vragen? Stel ze a.u.b..
Zo nu eerst effe naar bed.

Wim



dennie:
smf modelle had dat toch ook in sortiment zitten zulke ladders?

NS264:
Hoi Wim,

Das een mooi project geworden. Wel zeker dat ik er ooit een aanschaf voor een van mijn industrieën. (y)

Gr Koen.

WimM:
Hallo,

"Zoek het hoger op met de kooiladders van Mesu", zou ik willen zeggen.

Zo weer eens even een oud draadje uit het stof halen.
Na bijna 5 jaar mag dat wel weer eens.
Ik heb er nog zat, bouwsetjes, dus wat let je?

Met vriendelijke groeten,

Wim Mesu 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie