Algemeen > Wim Mesu

Kooiladders (Ho) in messing etswerk

(1/7) > >>

WimM:
Hallo,
Als een kort tussendoortje heb ik een simpel bouwsetje van een kooiladder opgezet in messing etswerk.
De lengte van het laddermodel is 12 cm en dat komt overéén met de in schaal 1 op 1 maximaal toegelaten lengte van deze ladders.
(Wil je hoger dan moet je een tussenbordes maken).
De kooi heeft in model een diameter inwendig van ongeveer 8,5 mm.
Het schaalmodel is uiteraard ook inkortbaar naar de hoogte van uw fabrieksinstallatie of gebouw.
Wat is een kooiladder?
Het is een verticale klimladder met een ronde kooi erop voor bescherming van de persoon op de ladder.
Je ziet ze veel aan technische installaties en gebouwen van bedrijven, maar soms ook aan stadsgebouwen.
Het is nog een eerste try-out. Maar het begin is er en het ziet er best wel aardig uit, al zeg ik het zelf. ;D
Ik hoop de setjes Zaterdag bij me hebben in Houten.
Mvrgr. Wim M. (Ik ga nu aan de slag voor foto's.)

 

WimM:
De beloofde foto's.
Eerst het etsplaatje met het product er achter. En rechts beetje vervuild en even in een muur geprikt. Moet dus nog gespoten worden: oud antraciet of zwart.  Nieuw/modern: geel
   

Links het onderstuk met ingangstrechter en rechts het bovenstuk, zonder muur, met veiligheids hekje. Nog niet schoongemaakt/ bijgevijld.
   
Alles nog prototypen, wordt nog strakker. Volgende keer: hoe zet ik 'm in elkaar. Met verfroerstokjes..???. Groeten Wim M. 

Silvolde:
Fraai stukje werk Wim!

Thomas G.:
Zeer mooi!
Wanneer begint de verkoop ;D

Thomas

Martin Welberg:

--- Citaat ---Met verfroerstokjes
--- Einde van citaat ---

Vast geen turbomixen  ;) ;D.....wel een vet laddertje btw..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie