Doel:€250.00
Donaties:€80.00

Per saldo:€-170.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Draglinebak en andere grijpmiddelen in h0. door Ronald Halma
Vandaag om 19:48:53
Neurenberg 2019; wat staat er op jouw verlanglijst? door Dave.......
Vandaag om 19:48:40
Berijden van enkelspoor en/of kopspoor in beide richtingen, DCC door Te 2/2
Vandaag om 19:42:29
Wisseldigitaalgelijkblokspanning door Te 2/2
Vandaag om 19:34:01
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door MarcNL
Vandaag om 19:30:02
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door MOVisser
Vandaag om 19:22:02
Defecte controlebit 6021 van Marklin door rony lauwers
Vandaag om 19:12:43
Stationsplein Baden Baden door nighttrain1
Vandaag om 19:10:23
THS handleiding door ruudns
Vandaag om 19:07:43
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 18:56:58
Schwarzburg door tuurtje
Vandaag om 18:53:02
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 18:45:50
Treinen op zolder door knar46
Vandaag om 18:30:34
Communicatie tussen computerprogramma's en treinsystemen. door Patrick Sieders
Vandaag om 18:27:41
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 18:22:40
Silencer nieuw baanplan HO - met 9 jaar vertraging... door NS264
Vandaag om 17:52:03
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
Vandaag om 17:39:36
Tussendoortje: Roco en Mastica zelfbouw klompentrein door Pauldg
Vandaag om 17:22:02
Iets kleins in 00 door GD
Vandaag om 17:18:23
's-Heer Heinkenspolder door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:23:49
Old England door sdz1976
Vandaag om 16:03:16
  

Auteur Topic: Knollendam  (gelezen 10785 keer)

Totty

  • Offline Offline
  • Berichten: 80
Re: Knollendam
« Reactie #45 Gepost op: 26 januari 2016, 21:01:41 »
Beste hobby genoten.

We zijn weer een jaar verder en hoewel we druk zijn geweest met andere dingen, is er af en toe wel verder gebouwd. Het tweede niveau, opstel station 2 is geheel in dienst en uitvoerig getest. Ook de opritten naar niveau 3 zijn klaar en in dienst. Op niveau 3 liggen nu drie sporen, waar van twee uiteindelijk het station gaan ontsluiten. Het derde spoor blijft opstel spoor. Op niveau 2 zijn we naast Fleischmann wissels ook Peco wissels gaan gebruiken. Bij proefrijden kwam aan het licht dat ouder materiaal van Fleischmann en Lima door de brede wielen kortsluiting veroorzaakte op de puntstukken van de Peco wissels. Het ziet er naar uit dat we voorlopig de oude treinen niet kunnen gebruiken. Ook de hondenkoppen van Piko geven soms problemen, n.l. als de slipbandjes er af gelopen zijn. De baan word aangestuurd via de computer met het program Koploper. Dat betekend dat de onder stations vol automatisch werken en tijdens het testen kijken we dan ook alleen maar toe. Rangeren is voorbehouden aan het hoofd station op niveau 3 en dat moet nog gebouwd worden. Het afrangeren van korte treinen naar kopsporen word volledig door de computer geregeld. Maar alleen het kijken naar de grote hoeveelheid spoorbewegingen geeft al een hoop voldoening. Met soms 5 treinen tegelijk die aan het rijden zijn is het erg druk op het spoor in Knollendam. Het Engelse wissel wat eerst voor problemen zorgde is door Richard voorzien van stripjes trespla tegen de strijkregels. Hierna hadden we geen ontsporingen meer op genoemd wissel. Wel zijn ondertussen de tongen zo ver versleten dat het wissel alsnog vervangen zal moeten worden. Omdat het een k..klus is word dat nog even uit gesteld. Op dit moment voldoet het wissel nog. 
Dit is voor nu weer even de update uit Knollendam.








Groetjes, Fred en Richard.

Totty

  • Offline Offline
  • Berichten: 80
Re: Knollendam
« Reactie #46 Gepost op: 26 januari 2016, 21:10:29 »
Helaas zijn de laatste drie foto's hetzelfde, dat was niet de bedoeling.
Ik probeer het nogmaals



Groet, Fred.

Totty

  • Offline Offline
  • Berichten: 80
Re: Knollendam
« Reactie #47 Gepost op: 19 februari 2018, 18:50:03 »
Het is jammer maar tijdgebrek is de oorzaak dat Knollendam blijft hangen in de opstelsporen. Wel wordt er veel gereden en de elektronica doet wat er van verwacht werd. Eigenlijk komen er geen problemen aan het licht, op een oud Engels wissel na wat nog wel eens blijft plakken. En nu kwam Liliput met een Duitse diesellok uit, de BBC-Henschel 2500, met nr 202-003-0, die ook in Nederland heeft gereden als proeflok voor draaistroom techniek. Doordat ik zelf deze lok bediende toentertijd moest deze lok natuurlijk aan de verzameling worden toegevoegd. Na het inbouwen van een decoder en de daarbij behorende beproevingen, rijdt nu ook deze lok z'n rondjes op wat er tot nu toe gebouwd is in Knollendam.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2018, 21:03:59 door Edsko Hekman »

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1539
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Knollendam
« Reactie #48 Gepost op: 19 februari 2018, 19:58:19 »
Tijdgebrek is denk ik de grootste vijand van de modelspoorder. Hier is het in ieder geval niet anders. Als ik zie wat ik in een jaar doe is dat echt marginaal.... Maakt ook niet zo veel uit, als de hobby maar een uitlaatklep is. Het is hobby, geen aangenomen werk!  (y)

Ben trouwens wel benieuwd naar je Henschel, want er gaat iets fout met de fotolink.

Grtz,
Niels

Joto

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
    • Tollens
Re: Knollendam
« Reactie #49 Gepost op: 19 februari 2018, 20:43:51 »
De naam van de baan "Knollendam" is die verzonnen of is dat je woonplaats ?

M.vr.groet
John

Totty

  • Offline Offline
  • Berichten: 80
Re: Knollendam
« Reactie #50 Gepost op: 19 februari 2018, 20:45:18 »
Tja Niels, zal aan mij liggen. Ik zal maar weer aan mijn zoon vragen. De lok rijdt prima en als je een PM stuurt met je @mail kan ik proberen foto's over te sturen.
En Joto, het heeft met onze achternaam te maken.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 6154
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: Knollendam
« Reactie #51 Gepost op: 19 februari 2018, 21:05:04 »
Ik ben even zo vrij geweest de link te repareren.

Dit bericht zal snel verwijdert worden om de boel niet te vertroebelen...  (y)