Materieel > Materieelbespreking

LS models 46247-46250 DB Bpmz

(1/4) > >>

ES44C4:
LS models en ACME maken beide een DB Bpmz in oceaanblauw/beige-kleurstelling.
Op verschillende (duitse) fora gaat de voorkeur uit naar het model van LS models.

Nu wil ik een paar van deze wagens aanschaffen, deze wil ik gaan combineren met Roco 44746 DB Bm.
Heeft iemand deze wagens en kan iemand foto's van deze wagens naast elkaar maken?

Dion:
Heb zelf de ACME varianten en die hadden mijn voorkeur.

Kun je mijn de Duitse forum noemen waar er wat over te lezen valt?

hubertus:
Ik heb niet nagekeken of het dezelfde artikelnummers zijn, maar wel drie plaatjes van een Roco Bm naast een LSM Bpmz.







Wat mij betreft gaat dat prima naast elkaar.

Ik vind de LSM ook mooier dan de Acme. Met name de uitpuilende ramen bij de Acme's vind ik uitgesproken lelijk, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Omdat ik qua rijeigenschappen ook niet te spreken was over andere Acme-rijtuigen die ik heb gehad, was de keuze snel gemaakt.
De rijeigenschappen van de twee LSM Bpmz die ik heb, zijn wisselend.
Eentje rijdt prima, de andere heeft de helaas vaker voorkomende eigenschap van LSM-rijtuigen dat ze het prima doen op een rechte baan, maar problemen geven in bogen. Oorzaak in dit geval zijn de op zich fraaie draaistellen, waarvan onderdelen blijven haken achter de schorten. Blijkbaar is dit erg kritisch bij de assemblage, wat de ene medewerker wat beter onder de knie heeft dan de ander. Ik moet nog kijken of ik de schorten of de draaistellen ga aanpassen.

Groet, Huub

ES44C4:
@ Dion: www.drehscheibe-foren.de

             http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,5099819



@ Hubertus: hardstikke bedankt voor de duidelijke foto's, ik ben overtuigd!
                   

Dion:
Dank je wel. (y)

Heb uiteraard ook even naar aanleiding van Hubertus verhaal naar mijn ACME uitvoeringen gekeken.

De ramen steken inderdaad iets uit, maar dat is iets van niets. Met de draaistellen heb ik geen problemen.
De wagens rijden goed zowel op rechte stukken als in een bocht. Over de rijeigenschappen kan ik niets negatiefs zeggen wat betreft ACME.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie