Doel:€250.00
Donaties:€132.50

Per saldo:€-117.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Archer surface details, waar te koop in Nederland door Frans Peeters
Vandaag om 23:10:45
NS 6100 van GM&S door prutser
Vandaag om 23:10:09
Rijnstraat door DE-II
Vandaag om 23:03:53
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
Vandaag om 23:00:09
DDM-1 & DD-AR; de laatste loodjes. Fotodraadje. door timtrein
Vandaag om 22:58:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
Vandaag om 22:43:47
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 22:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 22:28:33
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door Jan Bouwman
Vandaag om 22:28:16
Bröckenbahn door tuurtje
Vandaag om 22:28:13
Projekt 083-338 door jerrytrein
Vandaag om 22:28:04
Weatheren Roco SNCF BB300 door Pauldg
Vandaag om 22:04:43
Heen, En en Weer door Zoedelaar
Vandaag om 21:55:50
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:49:41
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 21:39:54
19 Toen door etienne
Vandaag om 21:22:41
Messing in 0 (o.a. Tagh"O" Train, CHD) door moonlicht
Vandaag om 21:17:46
Minitrix startset 11123 met bri185.5 (Railchem) werkt niet goed. door evexel
Vandaag om 21:09:01
Dwergsein met vrijgave rangeren lamp door De eerste Ivo
Vandaag om 21:03:53
Mat 54 in Schaal 0 door WesleyMunnik
Vandaag om 20:49:30
Trix Br152 Porsche N spoor Vonkende motor. door T.Trein
Vandaag om 20:46:52
Bouw Bührtal III door nachbar
Vandaag om 20:42:54
Modelspoorbeurs Houten Digitaal 9/10 november 2019 voor/na beschouwing. door Tulpendaal
Vandaag om 20:32:23
Martin's geknoei met groen.. door Martin Welberg
Vandaag om 20:21:24
Cardigan Bay Coastal Railroad in 0n30 door Martin Welberg
Vandaag om 20:20:48
Advies nieuw baanplan door eitreb
Vandaag om 20:16:24
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
Vandaag om 20:12:56
Wie herkent deze meter? door Erwin12
Vandaag om 20:10:52
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Edsko Hekman
Vandaag om 20:08:13
Foto/Filmtopic Laurent door laurent
Vandaag om 19:40:10
  

Auteur Topic: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2  (gelezen 159295 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5572
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #855 Gepost op: 01 mei 2018, 09:31:49 »
Hoi,

Helemaal mee eens.
Wat heb ik heerlijk rustig kunnen kijken naar de modules op de kijkdag in Boven-Leeuwen.
De elementen zijn herkenbaar.

Ik teken voor een module Berg en dal, Beek-Ubbergen, dat zou toch een mooie aanvulling zijn, zie

Erg goede fotoserie (y).

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Waelsteder

  • In the groove.....
  • Offline Offline
  • Berichten: 523
    • Gemeente Tram Waelstede
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #856 Gepost op: 03 mei 2018, 17:57:12 »
@Joke:
Wij hebben inderdaad dezelfde visie op modelbouw; dat zie ik ook aan jouw Westlandbaan  (y)

@Koen:
In het oorspronkelijke plan voor Waelstede zat ook een Beek / Berg en Dal look-a-like.
Op de plaats van module S2 (het tweede schaduwstation achter de Waelkade) zou een enkelsporige tramlijn met een grote lus naar boven klimmen en zichzelf met een brug(getje) kruisen.
Bovenop module S1 zou dan een klein depot gebouwd worden met een eindlus er omheen.
Voor een echt tramviaduct, zoals in Berg en Dal, was echter geen ruimte.



Plaatje uit de oude doos.....

Dit plan is gesneuveld om de volgende redenen:
1. Trams kunnen niet goed klimmen.
2. Het depot in 'Berg en Dal' was eigenlijk een doublure van de remise Van Broekhoflaan.
3. Een groot enkelsporig traject laat geen (voor tentoonstellingen noodzakelijk) intensief tramverkeer toe.
4. Gekunstelde lijnenloop op de modules 3 en 4 in verband met de minimale boogstralen.
5. Te weinig opstelruimte (buffer) voor trams met slechts één schaduwstation, dat ook nog eens moeilijk bereikbaar is door de module er bovenop.
6. Een rondlopende baan kan bij tentoonstellingen niet tegen een muur opgesteld worden en is slecht in te plannen bij een tentoonstelling door de benodigde ruimte rondom.
7. Er is geen mogelijkheid voor een afgeschermde plaats voor de bediening: laptop, digitale centrale, reparaties, even uitrusten, etc.
8. Een nog langere bouwtijd; veel te ambitieus..... (modelbouwersplannenmakerijenvalkuil)

Misschien dat het viaduct er nog eens komt als apart project en misschien in een andere schaal.....

Groeten, Rob.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2018, 18:01:41 door Waelsteder »
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2128
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #857 Gepost op: 04 mei 2018, 14:04:15 »
Wat een mooie VVV-impressie van Waelstede! Zelfs voor mensen die op zich bést bekend zijn met/in dit oord zijn er tóch weer nieuwe details te ontdekken.
(Ik zag dat jij nog steeds op het terras van Dicke Mick zit ;))
En over het incidenteel verschijnen van een rijdende brandweerwagen zwijgen wij discreet? :angel:

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5572
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #858 Gepost op: 04 mei 2018, 14:13:41 »
Hoi,

Ik snap de beweegreden wat betreft het realisme.

Maar het zou toch mooi passen alleen al vanwege de prachtige na te bouwen omgeving.

Vanwaar staat de opstelling in de "oude" tekening tegenelkaar?

Op een tentoonstelling heb je toch iets meer vrijheid om in de lengte of in een hoek te bouwen, dan creëer je ook plek voor laptop en dergelijke.

Je zou haast een tandrad of magnorailachtige oplossing bedenken voor het klimtraject.

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2128
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #859 Gepost op: 11 december 2018, 17:39:04 »
Misschien dat het viaduct er nog eens komt als apart project en misschien in een andere schaal.....

Ik mag dit zien als een prettige belofte?

Ik ben blij zelf tenminste ook eindelijk weer aan bouwen toe te komen...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

dalmvis

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #860 Gepost op: 20 december 2018, 09:33:08 »
Dag Rob,

Schitterend gedaan !! Klasse, je zou (mijn bescheiden mening) zo kunnen werken in MuWuLA, Hamburg :-) ... wat opvalt zijn de talloze details, zoals de vervuiling bij de laaddeuren.
- bye, Arthur-

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5173
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #861 Gepost op: 17 oktober 2019, 21:13:23 »
De laatste rit is eerder gekomen dan verwacht.




Hij ruste in vrede,
Paul

De reacties hierop heb ik naar een apart draadje verplaatst.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)