MR,Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de materie, kijkt niet vanuit de reizigersvraag naar het dossier, geeft geen antwoord op de vragen van Rick en mij en bent alleen maar gefocust op je eigen mening.
ICd hoort niet op de HSL.
Zonder die persconferentie is het maar de vraag of ze dat gedaan hadden.
Het belang van de Belgen in Fyra was beperkt en de Belgen hadden er duidelijk geen zin in. Zonder Fyra had NS geen opties meer. De Belgen hadden daarna het alleenrecht op de HSL met de Thalys.
De Fyra was niet zo sterk als HST-concept, maar zonder Fyra was NS nergens. En dat blijkt.
MR onderbouwt zijn mening best, je bent het er alleen niet mee eens.
De grootste fout was natuurlijk NS uit Thalys moest stappen van Netelenbos. Dan hadden we ook geen Fyra nodig gehad.
De Fyra had als maximum dienstsnelheid 250 km/h. Omdat dat aanmerkelijk lager is dan de baanvaksnelheid van 300 km/h sprak ik van een soort van Hogesnelheidstrein. Om even de zelfde manier van redeneren van Dirk over te nemen: Voor Dirk is blijkbaar alles wat over een Hogesnelheidslijn rijdt een Hogesnelheidstrein, ook al heeft het een maximum snelheid van 160 km/h. Gelukkig zijn er mensen die dat anders zien.
Natuurlijk had NS in Thalys moeten blijven en nooit aan Fyra moeten beginnen.
Ik lach me kapot als die ex-Fyra treinstellen in Italië wel een succes worden.