Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
Vandaag om 05:11:01
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 05:07:24
Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591267 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3720 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:52:34 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3721 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:56:07 »
Niets, dat deden ze hier in het Nederlandse landschap ook.

Ik vind het grijze vlak aan de voorzijde niet mooi, de rode lijn had daar beter vloeiend door kunnen lopen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3722 Gepost op: 12 oktober 2018, 11:06:41 »
Met zo'n gigantisch gat als windhapper? Lekker aerodynamisch :P

Groeten Edwin.
Een pickup truck is ook zuiniger met zijn achterklep dicht dan open.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3723 Gepost op: 12 oktober 2018, 13:24:12 »
Van een ezel kan je dan wel geen racepaard maken. Maar:

Ansoldo Breda is overgenomen door de Hitachi transport Group.
En die mocht voor Abellion Schotland (NS) de elektrische treinstellen leveren voor regionale diensten op de as Edingburgh - Glasgow.
(welliswaar niet in Italië gebouwd)

Voor de Britten mocht Hitachi, na de positieve ervaringen met de class 395 Javalin HST's (3è rail + 25kv 140Mph), die reeds 9 jaar van Dover/Margate die tussen de Eurostars door naar Londen snellen, de nieuwe HST's gaan ontwerpen in het 800/801 IEP programma. Daarvan werden de eerste 12 stellen vanuit Azië overgekomen.
En de "Ansoldo Breda plant" in Italië, mag in sneltreinvaart een groot deel van de produktie overnemen (369 GWR + 497 LNER).

Maandag reisde ik in 3 etappes mee aan boord van deze HST's op de as London - Swindon - Cardiff - Swansea
(Great Western Railways), die in sneltreinvaart de meer dan 40 jaar oude 125mph Paxman/Valentina HST's vervangen.
Een groot deel van de vloot is bi-mode en kan op 25kv en op diesel rijden.
 
Ze zijn behoorlijk comfortabel om mee te reizen en eigentijds.
Doch hebben ze, net als de nieuwe Siemens ICE's/Eurostars de ziekte dat de zitplaatsen dun en hard aanvoelen (gewicht en plaatsbesparing wellicht)

Ik zou zeggen: Al kan je van een ezel geen racepaard maken, geef Hitachi een kans...
Ergens kan het wel goed komen met de gewezen Fyra stellen.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3724 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:10:06 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Weinig, het waren de Italianen zelf die hier de stellen op de baan moest zien te krijgen en NS was alleen niet erg onder de indruk van hoe en van het eind resultaat van de Italianen...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3725 Gepost op: 22 oktober 2018, 22:22:06 »
Nou, weinig?!  ::) Ze hadden vanaf het begin meer betrokkenheid moeten tonen bij het tot stand komen van de V250. En tijdens de productie van de V250 op de werkvloer moeten zijn, gewapend met het bestek en tekeningen.

Zo gaan ze wel te werk met de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie)  (y)


Waarschijnlijk lering getrokken uit het V205 debacle ;)
Groeten Joop, machinist Lls

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3726 Gepost op: 23 oktober 2018, 09:11:16 »
Nooit de DE6400, de IRM, de buffel en wat andere treinen meegemaakt? Ik was totaal niet verwonderd over wat er bij de Fyra gebeurde.Op zijn hoogst verbaasd dat ze terug gingen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2450
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3727 Gepost op: 23 oktober 2018, 11:06:29 »
Verloren die ook zomaar onderdelen tijdens het rijden?  ???
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
  • Allegra" treinstel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3728 Gepost op: 23 oktober 2018, 11:44:09 »
Ik weet dat er bij de serie 6400 in het begin wel eens onderdelen los trilde maar niet dat de loc onderdelen verloor

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3729 Gepost op: 23 oktober 2018, 13:11:23 »
Soms hele stellen.  ;D
De Desiro’s die aan België werden geleverd hadden al snel de bijnaam rampentrein. Toch was het voor de NMBS geen reden de stellen taboe te verklaren, zoals ze bij Fyra wel deden. Daar zat een hoop politiek achter.

https://www.vrt.be/vrtnws/de/2015/08/24/desiro-zug_verliertwaggonsinvollerfahrt-1-2422507/

Met de ICE Valero heeft Siemens ook jaren lopen klungelen. Maar DB laat de Duitse industrie natuurlijk niet vallen.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2018, 13:13:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3730 Gepost op: 23 oktober 2018, 22:06:14 »
Ik heb inderdaad uit pakweg 1991 nog ergens een niet zo hoopvol artikeltje over de 6400... als ik 'm ooit tegenkom deel ik 'm!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3731 Gepost op: 24 oktober 2018, 21:15:56 »
Nou, weinig?!  ::) Ze hadden vanaf het begin meer betrokkenheid moeten tonen bij het tot stand komen van de V250. En tijdens de productie van de V250 op de werkvloer moeten zijn, gewapend met het bestek en tekeningen.

Zo gaan ze wel te werk met de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie)  (y)


Waarschijnlijk lering getrokken uit het V205 debacle ;)
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens hoor :)

Maar het blijft toch in de basis de fabrikant die hier de zooi verpest heeft ipv de koper.

Dat ze in Italie nu rondrijden komt kennelijk omdat die niet dezelfde verwachtingen hebben van materieel als wij in Nederland.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3732 Gepost op: 15 april 2019, 21:35:16 »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3733 Gepost op: 15 april 2019, 22:23:20 »
spoorpro.nl is alleen maar te bekijken als je op "akkoord" voor de cookies klikt. Volgens mij was er onlangs nog een uitspraak dat dat zo niet toegestaan is...  ::)

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3734 Gepost op: 16 april 2019, 02:37:10 »
NOS meld het ook.

https://nos.nl/artikel/2280569-fyra-meevaller-ns-krijgt-nog-eens-21-miljoen-euro-van-italianen.html

Om ze als schroot te bestempelen vind ik wat ver gaan. Als de Italianen ze aan de praat krijgen zijn het prima functionele treinen, alleen hebben ze nooit voldaan aan de verwachtingen/eisen die de (Nederlandse) opdrachtgever eraan stelde.
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 02:38:49 door Niekleair »
Oeps!