Doel:€250.00
Donaties:€155.00

Per saldo:€-95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Spelfaut
Vandaag om 01:02:59
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:06:27
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 00:00:15
NSinModel blijft aktief.. door ruudns
17 november 2018, 23:23:11
Beweging op de baan Eb en Vloed door Bjor
17 november 2018, 23:13:10
Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025 door spoorzeven
17 november 2018, 23:10:17
DCC++ centrale en arduino: ervaringen? door Timo
17 november 2018, 23:05:25
NS modelbaan Hoekdam H0 door Wim Vink
17 november 2018, 22:48:57
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
17 november 2018, 22:47:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
17 november 2018, 22:46:50
AVT NS6300 reactiedraadje door MDK193
17 november 2018, 22:46:14
Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn. door Wim Vink
17 november 2018, 22:43:32
Raadplaatje door HIJ
17 november 2018, 22:38:22
NS 2801 van MK modelbouwstudio door RobBennis
17 november 2018, 22:32:31
“proof of concept” door HIJ
17 november 2018, 22:21:21
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Weerd
17 november 2018, 22:14:54
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 november 2018, 22:04:42
Projekt 083-338 door 44
17 november 2018, 21:47:58
Den Zoeterdam 1/87 H0 366x110 door Den Zoeterdam
17 november 2018, 21:32:34
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
17 november 2018, 19:59:44
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
17 november 2018, 19:03:36
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Rondje_HO
17 november 2018, 18:57:25
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 409710 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3227
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3720 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:52:34 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6124
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3721 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:56:07 »
Niets, dat deden ze hier in het Nederlandse landschap ook.

Ik vind het grijze vlak aan de voorzijde niet mooi, de rode lijn had daar beter vloeiend door kunnen lopen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2237
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3722 Gepost op: 12 oktober 2018, 11:06:41 »
Met zo'n gigantisch gat als windhapper? Lekker aerodynamisch :P

Groeten Edwin.
Een pickup truck is ook zuiniger met zijn achterklep dicht dan open.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1105
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3723 Gepost op: 12 oktober 2018, 13:24:12 »
Van een ezel kan je dan wel geen racepaard maken. Maar:

Ansoldo Breda is overgenomen door de Hitachi transport Group.
En die mocht voor Abellion Schotland (NS) de elektrische treinstellen leveren voor regionale diensten op de as Edingburgh - Glasgow.
(welliswaar niet in Italië gebouwd)

Voor de Britten mocht Hitachi, na de positieve ervaringen met de class 395 Javalin HST's (3è rail + 25kv 140Mph), die reeds 9 jaar van Dover/Margate die tussen de Eurostars door naar Londen snellen, de nieuwe HST's gaan ontwerpen in het 800/801 IEP programma. Daarvan werden de eerste 12 stellen vanuit Azië overgekomen.
En de "Ansoldo Breda plant" in Italië, mag in sneltreinvaart een groot deel van de produktie overnemen (369 GWR + 497 LNER).

Maandag reisde ik in 3 etappes mee aan boord van deze HST's op de as London - Swindon - Cardiff - Swansea
(Great Western Railways), die in sneltreinvaart de meer dan 40 jaar oude 125mph Paxman/Valentina HST's vervangen.
Een groot deel van de vloot is bi-mode en kan op 25kv en op diesel rijden.
 
Ze zijn behoorlijk comfortabel om mee te reizen en eigentijds.
Doch hebben ze, net als de nieuwe Siemens ICE's/Eurostars de ziekte dat de zitplaatsen dun en hard aanvoelen (gewicht en plaatsbesparing wellicht)

Ik zou zeggen: Al kan je van een ezel geen racepaard maken, geef Hitachi een kans...
Ergens kan het wel goed komen met de gewezen Fyra stellen.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2587
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3724 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:10:06 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Weinig, het waren de Italianen zelf die hier de stellen op de baan moest zien te krijgen en NS was alleen niet erg onder de indruk van hoe en van het eind resultaat van de Italianen...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 926
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3725 Gepost op: 22 oktober 2018, 22:22:06 »
Nou, weinig?!  ::) Ze hadden vanaf het begin meer betrokkenheid moeten tonen bij het tot stand komen van de V250. En tijdens de productie van de V250 op de werkvloer moeten zijn, gewapend met het bestek en tekeningen.

Zo gaan ze wel te werk met de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie)  (y)


Waarschijnlijk lering getrokken uit het V205 debacle ;)
Groeten Joop, machinist Lls

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3227
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3726 Gepost op: 23 oktober 2018, 09:11:16 »
Nooit de DE6400, de IRM, de buffel en wat andere treinen meegemaakt? Ik was totaal niet verwonderd over wat er bij de Fyra gebeurde.Op zijn hoogst verbaasd dat ze terug gingen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3727 Gepost op: 23 oktober 2018, 11:06:29 »
Verloren die ook zomaar onderdelen tijdens het rijden?  ???
Niels

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1493
  • Allegra" treinstel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3728 Gepost op: 23 oktober 2018, 11:44:09 »
Ik weet dat er bij de serie 6400 in het begin wel eens onderdelen los trilde maar niet dat de loc onderdelen verloor
S-Scale liefhebber

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17645
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3729 Gepost op: 23 oktober 2018, 13:11:23 »
Soms hele stellen.  ;D
De Desiro’s die aan België werden geleverd hadden al snel de bijnaam rampentrein. Toch was het voor de NMBS geen reden de stellen taboe te verklaren, zoals ze bij Fyra wel deden. Daar zat een hoop politiek achter.

https://www.vrt.be/vrtnws/de/2015/08/24/desiro-zug_verliertwaggonsinvollerfahrt-1-2422507/

Met de ICE Valero heeft Siemens ook jaren lopen klungelen. Maar DB laat de Duitse industrie natuurlijk niet vallen.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2018, 13:13:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1733
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3730 Gepost op: 23 oktober 2018, 22:06:14 »
Ik heb inderdaad uit pakweg 1991 nog ergens een niet zo hoopvol artikeltje over de 6400... als ik 'm ooit tegenkom deel ik 'm!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2587
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3731 Gepost op: 24 oktober 2018, 21:15:56 »
Nou, weinig?!  ::) Ze hadden vanaf het begin meer betrokkenheid moeten tonen bij het tot stand komen van de V250. En tijdens de productie van de V250 op de werkvloer moeten zijn, gewapend met het bestek en tekeningen.

Zo gaan ze wel te werk met de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie)  (y)


Waarschijnlijk lering getrokken uit het V205 debacle ;)
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens hoor :)

Maar het blijft toch in de basis de fabrikant die hier de zooi verpest heeft ipv de koper.

Dat ze in Italie nu rondrijden komt kennelijk omdat die niet dezelfde verwachtingen hebben van materieel als wij in Nederland.