Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 10-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stopsectie Conrad werkt niet door HennySavenije
Vandaag om 02:40:45
INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80' door AndrevdG
Vandaag om 00:49:22
treinstel voorzien van extra licht functies door arnaudns
Vandaag om 00:29:53
Update: baan in de tropen door 72sonett
Vandaag om 00:25:03
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 00:11:15
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door ReneN
19 oktober 2018, 23:59:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Gérard Drost
19 oktober 2018, 23:44:10
19 Toen door GerardvV
19 oktober 2018, 23:34:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door luutjelewis
19 oktober 2018, 23:26:22
Het ontstaan van Trammenlandt door Marco EB
19 oktober 2018, 23:22:52
Welke Fadsen voor achter de Piko 2200? door ReneN
19 oktober 2018, 23:21:41
Projekt 083-338 door tuurtje
19 oktober 2018, 23:17:01
De spoorhaven van Zuidbarge. door willem7853
19 oktober 2018, 23:15:36
Mara Harbor door Martin Welberg
19 oktober 2018, 23:06:08
De laatste wagens. door Martin Hornis
19 oktober 2018, 22:52:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
19 oktober 2018, 22:48:05
Nieuwe zijlossers DB AG door Rondje_HO
19 oktober 2018, 22:42:30
DCC++ centrale en arduino: ervaringen? door BastiaanV
19 oktober 2018, 22:32:26
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
19 oktober 2018, 22:22:00
Gützold 2019 door Silvolde
19 oktober 2018, 22:12:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 oktober 2018, 22:11:20
Rangeerstukje bas door Juroen
19 oktober 2018, 22:07:12
Rocky rail 6400 door Rondje_HO
19 oktober 2018, 21:58:12
NS omBC290x van MK modelbouwstudios door Ivo tB
19 oktober 2018, 21:50:25
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
19 oktober 2018, 21:15:13
Trams van de HTM in 1/87 door Tulpendaal
19 oktober 2018, 21:12:19
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
19 oktober 2018, 20:54:10
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
19 oktober 2018, 20:46:58
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 405942 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3720 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:52:34 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6097
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3721 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:56:07 »
Niets, dat deden ze hier in het Nederlandse landschap ook.

Ik vind het grijze vlak aan de voorzijde niet mooi, de rode lijn had daar beter vloeiend door kunnen lopen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

58 *

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3722 Gepost op: 12 oktober 2018, 11:06:41 »
Met zo'n gigantisch gat als windhapper? Lekker aerodynamisch :P

Groeten Edwin.
Een pickup truck is ook zuiniger met zijn achterklep dicht dan open.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1090
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3723 Gepost op: 12 oktober 2018, 13:24:12 »
Van een ezel kan je dan wel geen racepaard maken. Maar:

Ansoldo Breda is overgenomen door de Hitachi transport Group.
En die mocht voor Abellion Schotland (NS) de elektrische treinstellen leveren voor regionale diensten op de as Edingburgh - Glasgow.
(welliswaar niet in Italië gebouwd)

Voor de Britten mocht Hitachi, na de positieve ervaringen met de class 395 Javalin HST's (3è rail + 25kv 140Mph), die reeds 9 jaar van Dover/Margate die tussen de Eurostars door naar Londen snellen, de nieuwe HST's gaan ontwerpen in het 800/801 IEP programma. Daarvan werden de eerste 12 stellen vanuit Azië overgekomen.
En de "Ansoldo Breda plant" in Italië, mag in sneltreinvaart een groot deel van de produktie overnemen (369 GWR + 497 LNER).

Maandag reisde ik in 3 etappes mee aan boord van deze HST's op de as London - Swindon - Cardiff - Swansea
(Great Western Railways), die in sneltreinvaart de meer dan 40 jaar oude 125mph Paxman/Valentina HST's vervangen.
Een groot deel van de vloot is bi-mode en kan op 25kv en op diesel rijden.
 
Ze zijn behoorlijk comfortabel om mee te reizen en eigentijds.
Doch hebben ze, net als de nieuwe Siemens ICE's/Eurostars de ziekte dat de zitplaatsen dun en hard aanvoelen (gewicht en plaatsbesparing wellicht)

Ik zou zeggen: Al kan je van een ezel geen racepaard maken, geef Hitachi een kans...
Ergens kan het wel goed komen met de gewezen Fyra stellen.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3724 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:10:06 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Weinig, het waren de Italianen zelf die hier de stellen op de baan moest zien te krijgen en NS was alleen niet erg onder de indruk van hoe en van het eind resultaat van de Italianen...