Doel:€250.00
Donaties:€20.00

Per saldo:€-230.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

z21 i.c.m. nieuwe smartphone door Bierwagen
Vandaag om 15:46:20
BNLS Werkspoor - De Oersik NS122 van MesuModellen door fredjansen
Vandaag om 15:46:04
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 15:39:40
Het ontstaan van Trammenlandt door Marco EB
Vandaag om 15:27:26
Welke Fadsen voor achter de Piko 2200? door Chris
Vandaag om 15:11:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Lucf
Vandaag om 15:04:26
NS omBC290x van MK modelbouwstudios door zuylen
Vandaag om 15:02:38
Railhobby 40 jaar. Dus komt het blad met een eigen lok. door Niels B
Vandaag om 14:56:53
De laatste wagens. door Reeks77
Vandaag om 14:53:24
Stopsectie Conrad werkt niet door JaJo
Vandaag om 14:48:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:43:31
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Joop_L
Vandaag om 14:25:00
V2bn sncf in NL door MDK193
Vandaag om 14:18:16
Eifelgeschiedenis door Johnnytrein
Vandaag om 14:13:26
Raadplaatje door Trein-H0
Vandaag om 14:08:56
DCC++ centrale en arduino: ervaringen? door Remco_Nzo
Vandaag om 13:50:19
HTM stoomwagens 151-157 door skiptram
Vandaag om 13:43:45
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 13:10:38
EifelBurgenBahn door jerrytrein
Vandaag om 13:06:27
Trams van de HTM in 1/87 door Den Zoeterdam
Vandaag om 13:05:17
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:59:09
Baan in Los Angeles door tijgernootje
Vandaag om 12:42:47
De Wadlander, een eilandbaan. door VFR
Vandaag om 11:50:38
Gützold 2019 door ex-DR V100
Vandaag om 11:34:26
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 405988 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3720 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:52:34 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6099
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3721 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:56:07 »
Niets, dat deden ze hier in het Nederlandse landschap ook.

Ik vind het grijze vlak aan de voorzijde niet mooi, de rode lijn had daar beter vloeiend door kunnen lopen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

58 *

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3722 Gepost op: 12 oktober 2018, 11:06:41 »
Met zo'n gigantisch gat als windhapper? Lekker aerodynamisch :P

Groeten Edwin.
Een pickup truck is ook zuiniger met zijn achterklep dicht dan open.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1090
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3723 Gepost op: 12 oktober 2018, 13:24:12 »
Van een ezel kan je dan wel geen racepaard maken. Maar:

Ansoldo Breda is overgenomen door de Hitachi transport Group.
En die mocht voor Abellion Schotland (NS) de elektrische treinstellen leveren voor regionale diensten op de as Edingburgh - Glasgow.
(welliswaar niet in Italië gebouwd)

Voor de Britten mocht Hitachi, na de positieve ervaringen met de class 395 Javalin HST's (3è rail + 25kv 140Mph), die reeds 9 jaar van Dover/Margate die tussen de Eurostars door naar Londen snellen, de nieuwe HST's gaan ontwerpen in het 800/801 IEP programma. Daarvan werden de eerste 12 stellen vanuit Azië overgekomen.
En de "Ansoldo Breda plant" in Italië, mag in sneltreinvaart een groot deel van de produktie overnemen (369 GWR + 497 LNER).

Maandag reisde ik in 3 etappes mee aan boord van deze HST's op de as London - Swindon - Cardiff - Swansea
(Great Western Railways), die in sneltreinvaart de meer dan 40 jaar oude 125mph Paxman/Valentina HST's vervangen.
Een groot deel van de vloot is bi-mode en kan op 25kv en op diesel rijden.
 
Ze zijn behoorlijk comfortabel om mee te reizen en eigentijds.
Doch hebben ze, net als de nieuwe Siemens ICE's/Eurostars de ziekte dat de zitplaatsen dun en hard aanvoelen (gewicht en plaatsbesparing wellicht)

Ik zou zeggen: Al kan je van een ezel geen racepaard maken, geef Hitachi een kans...
Ergens kan het wel goed komen met de gewezen Fyra stellen.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3724 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:10:06 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Weinig, het waren de Italianen zelf die hier de stellen op de baan moest zien te krijgen en NS was alleen niet erg onder de indruk van hoe en van het eind resultaat van de Italianen...