Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Martin's geknoei met groen..

(1/181) > >>

Martin Welberg:
Ben nog steeds in de begroenings en boombouw mood. Ipv het vervuilen van andere draadjes heb ik maar een nieuwe geopend om al m'n groene experimenten te documenteren. Vindt het ook meer op z'n plek in baanbouw en scenery..
Vandaag eens een probeersel hoever je kunt gaan met het extre invlechten van draad om meer takken en takstructuren te maken...



On30 karretje op de achtergrond...



Met m'n enige H0 geval uit de jonge dagen...



en zo dichtbij als ik kan komen met m'n lens. Betere kijk op de takstructuur, bloemisten draad .4mm en  een .6mm binnendraad. Totale hoogte tot nu toe 105mm..

lutje:
En, Zijn je vingers nog heel van al het draaien? :D

K'heb ook wel wat boomjes gemaakt, en begon ik met 2mm draad (de stam) en dan 1mm, 0.7 en 0.4 van onder naar boven.
 Best leuk werk maar je houd geen vinger over. :P

Martin Welberg:
Af en toe tussendoor wat anders  ;) Pak er ook regelmatig wat tangetjes bij, kun je net effe iets strakker mee draaien. Draaien doe ik alleen met 0.6 en 0.4 soms met 0.8. De 1,5 en 1 alleen als grondpen en binnenkern..
Werkt wel verslavend ...

Martin Welberg:
Nog steeds aan het draaien, maar vandaag wat van de ruwe boompjes en bosjes van afgelopen zaterdag afgemaakt. Heb een goede student gehad  ;)







Op de foto's een hoge den er tussen gezet, denk dat met lagere onderbegroeiing er op een 10cm een aardige bosrand gecreƫerd kan worden...misschien ook interessant voor de kleinere schalen (dit is btw H0 en voor een aantal Mitropa / OHMB modules)

Henk H:
Hallo Martin,

Die bomen zien er goed uit (y)
Als wij bezig zijn met het draaien van bomen, maken we gebruik van een haak welke ik ook gebruik in de karpervisserij.

Hiermee kun je relatief snel en gemakkelijk de (dunne) draad draaien, misschien iets voor jou?

gr. Henk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie