Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 04:14:35
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen door defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 114723 keer)

ReesCees

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Gepost op: 05 mei 2007, 23:46:04 »
Goed nu start ik maar eens een draadje over wat ik aan het bouwen ben.

Eind 2006 zijn we (twee vrienden en ik) begonnen met het verbouwen van de schuur achter mijn huis. De schuur 6x 6,5 meter is in twee delen verdeeld. Het deel voor de modelbaan is helemaal geisoleerd (zie foto's).







Na het afwerken van de ruimte zijn we begonnen met het al eerder getekende baanplan uit te leggen en voor het bouwen heb ik gekozen voor een open frame





De baan bestaat uit een dubbelspoor rondom en een zijlijn met een schaduwstation met keerlus. De gebruikte rails is van Roco waarbij in de zichtdelen met de slanke wissels gewerkt wordt.



De besturing wordt digitaal (DCC) en het schaduwstation wordt analoog bestuurd.

Momenteel zijn we al veel verder. Meer foto's en verhalen volgen.

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2008, 23:09:09 door Kees-Jan. Reden: titel aangepast »

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #1 Gepost op: 05 mei 2007, 23:59:14 »
Berlijn, intresant dat moest ik maar eens gaan volgen, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2007, 00:25:12 »
En op een baan met het thema Berlijn mag deze niet ontbreken natuurlijk:



Kees-Jan

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 515
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2007, 00:31:14 »
En op een baan met het thema Berlijn mag deze niet ontbreken natuurlijk

S-Bahn model van Lima?

Freek.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #4 Gepost op: 06 mei 2007, 00:39:31 »
Ja Freek.

effe offtopic:ik zoek nog een tussen bak, wil ik ook ruilen tegen een eind bak.

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2007, 02:00:20 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #5 Gepost op: 06 mei 2007, 01:39:23 »
En vergeet de derde rail niet......
Ben benieuwd!

Groet,

Huibert, Berlijn-fan

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2007, 22:04:54 »
Vandaag eens mijn nieuwe aanwinsten rond laten rijden.







Verder bezig om de Ecos te testen.

Volgende week weer verder met het aansluiten van de wissels op de decoders.

WillemNS

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2007, 22:07:46 »
Veelbelovend project Cees!

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2007, 22:10:57 »
Aan Cees,

Voor wat ik nu zoal zie kan ik alleen zeggen dat het er wel zo tamelijk profi uit ziet!
Ben zeer benieuwd naar nogmeer foto's!  :D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2007, 22:12:01 »
Willem,

Het wordt ws nog gekker: door de verkoop van mijn racewagen die in de schuur er naast staat komt er ws nog eens 6x3 meter bij.

Daarbij komt de volgende vraag: wie kan mij helpen aan twee ruiten van een personenwagon? deze wil ik in de wand tussen de twee ruimtes inbouwen.

Kees-Jan

WillemNS

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2007, 22:17:50 »
Dat is pas een ambitieus project!
Dan hebje erg veel ruimte tot je beschikking.
Ben benieuwd wat je ermee gaat doen!

Willem

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2007, 22:26:43 »
De totale oppervlakte zal 6x 6,5 meter worden. Daarvan is de helft (wat ik nu aan he bouwen ben voorzien van landschap). De andere helft is voor schaduwstation, mijn kantoor en hobby hok (met reparatie bureau) bestemd.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2007, 23:35:04 »
De volgende fase gaat volgende maan beginnen. de tweede ruimte wordt geïsoleerd.

Hier komt in te liggen:

2x schaduw station met ieder 8 opstelsporen, de centrale bediening van de baan, werkhoek voor reparaties en een kopstation van 6 meter met opstelsporen en lok loods.

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2007, 11:18:08 »
Hoi,

ik denk dat ik dit maar eens ga volgen ;D
Voor wat ik nu gezien en gelezen heb, is dit een mooi project ;)

Succes er mee!

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #14 Gepost op: 03 juni 2007, 23:45:56 »
Vandaag maar weer eens verder gegaan. De draaischijf verder aangesloten en de sporen voor de locloods vast geplakt.



De overgang van de Fleischmann rails naar de Roco rails was simpel opgelost met een paar kleine schroefjes (ivm hoogte verschil in de spoorstaaf). De rails liggen "los" tov elkaar omdat daar gelijk de keerlus zit.

Gelukkig had ik wat hulp vandaag en onder toezicht van mijn zoon werden de werkzaamheden voltooid.



Zelfs Köfje had het naar zijn zin op de draaischijf.




Na het bouwen toch nog lekker wat rondjes gereden en locomotieven ge fijn tuned. Dat gaat toch lekker handig met de ECoS (op de pom stand en dan live programeren). Een aantal stoomloc's kunnen nu nog maar 30 km/uur achteruit en zijn voorzien van halve snelheid en rangeerstand. Dat gaat met cv 124 op 14 zetten bij Zimo decoders. Zo ben je in één keer de optrek en rem vertraging kwijt (kun je op die manier met F4 en F7 uitzetten).

Maar voordat er gereden kon worden eerts maar even met 12.000 pk de rails schoonmaken ;).



Voor volgende week staat op het programma om de twee laatste stukken rails vast te gaan leggen en de stroomvoorziening onder het station verder aan te sluiten.

Kees-Jan