Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Rick
Vandaag om 11:10:08
Oproep voor een paar H0 huisjes op Rail in Houten dit weekend door Marco EB
Vandaag om 11:07:36
Etoile du Nord vooroorlogs, welke rijtuigen heb ik nodig? door janw
Vandaag om 10:46:02
NS bestelt 88 extra sprinters door Joop_L
Vandaag om 10:38:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 10:34:13
Rail 2019 Houten 22-23-24 februari door Sikje248
Vandaag om 10:29:38
Een oude Roco E44 naar een nieuw jasje door Peter74
Vandaag om 10:17:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:17:10
Reichsbahn modellen door sdz1976
Vandaag om 10:16:00
Hulp gevraagd voor baanplan, thema: Nijmeegse kolenlijn in h0 door Gjvanwezel
Vandaag om 10:15:30
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Marc tramt
Vandaag om 10:13:04
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:01:32
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:00:12
Pret met Arduino door Timo
Vandaag om 09:55:41
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door Erwin Schuurman
Vandaag om 09:38:39
Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door IJsselsteyn
Vandaag om 09:16:26
Bouw Bührtal III door Wim Hesselink
Vandaag om 09:08:54
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
Vandaag om 08:49:05
Contact Locdepot.nl door Wim Vink
Vandaag om 08:47:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sander.
Vandaag om 08:46:17
Met de trein van Spanje naar Marokko door nkob
Vandaag om 08:30:11
Even voorstellen met baan Culvert Pipes, in 0n30. door consolidation
Vandaag om 00:29:53
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door ReneN
Vandaag om 00:29:44
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door T.Spat
19 februari 2019, 23:19:18
Soort plamuur voor opknappen Lima 1200 door Nijboer
19 februari 2019, 22:57:36
Roco 62231, lok. Wielen draaien wel, maar rijdt niet. door Jeff
19 februari 2019, 22:40:15
Bröckenbahn door Frank 123
19 februari 2019, 22:17:40
Baanplan in U-vorm, H0 door Carl
19 februari 2019, 21:59:45
Modelspoor Tilburg 2019 door Marcel112
19 februari 2019, 21:54:59
Electrotren NS 1300, versleten tandwielen, niet meer verkrijgbaar? door Coen Burki
19 februari 2019, 21:40:49
  

Auteur Topic: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)  (gelezen 11224 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1316
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2012, 17:06:33 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3807
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2012, 15:12:43 »
De fietsen-RD is van na 1985 toen de keukens werden gesloten. En als er in het spoorboekje toen nog wel kop-en-schotel stonden, neem ik aan dat er sindsdien een ICR BDK voor werd gebruikt.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2012, 22:59:03 »
Nog een mooie foto gevonden op DSO
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6157247,6157459#msg-6157459

DSO
Forum
Historische bahn
Onderwerp: (Fast) Nur Alltagsbetrieb im Raum Goslar in den 70er Jahren
En dan een beetje naar beneden scrollen


Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2013, 10:14:39 »
Op Drehscheibe worden ze weer bruin gebakken vandaag...

103 met plan D's...

Overigens is die 218 geen 218 maar een 216...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2013, 10:51:00 »
een 103 had ik nooit verwacht. De 141 met achteraan nog een stukgoedwagen is ook wel leuk...

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1316
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2013, 21:49:21 »
Zo zie je maar: waar maken we ons eigenlijk druk om  :-\  :D

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #21 Gepost op: 05 november 2016, 22:27:21 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

Neem gerust een Plan D-RD. Zag vandaag op FB een interessant filmpje voorbij komen waarin diverse treinen in Hengelo in 1973. Hieronder ook een Plan D-RD die tijdens de locwisseling met de blauwe 1141 van trein 2247 afging. Samenstelling tot Hgl (vanuit Asd) was dus: 1141+RD+B+B+B+A+B+D. Alle 6 zitrijtuigen Plan D, de D uiteraard een Stalen D.
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1316
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #22 Gepost op: 06 november 2016, 20:37:43 »
Mooie aanvulling 'Poes, dankjewel!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 525
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #23 Gepost op: 21 augustus 2018, 14:34:06 »
Toen ik een jaar of 6 geleden begon met modelspoor, heb ik gekozen om naar aanleiding van dit topic meteen digitaal in te stappen met de genoemde startset, daarbij meteen de twee B's en Stalen D gekocht en wat later ook een BR220.

Nu wil ik op mijn toekomstige grens station de loc wissel gaan nabootsen maar ook het in en uit de trein rangeren van de RD. Voorlopig gebruik ik de Plan D RD uit de startset, want de Plan E RD is bijna niet aan te komen op dit moment. Ik lees dat van Asd tot Hgl de samenstelling was loc+RD+B+B+B+A+B+D, in Hengelo werd dan simpel de loc en RD afgekoppeld en de BR220 aangekoppeld. Hoe was dit op de terug weg? Mij lijkt het meest logisch: loc+D+B+A+B+B+B+RD, dus bij de loc wissel de RD achterop de trein plaatsen. Dan hoeft er namelijk bij kopmaken op Asd niet meer met de RD gerangeerd te worden. Of werd te combinatie: loc+RD+D+B+A+B+B+B, zodat op Hgl zo snel mogelijk weer vertrokken kon worden?

Groeten Edwin.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1827
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2018, 13:43:33 »
Zie eerste bericht in dit draadje:
Trein 1528/2244 Hengelo-Amsterdam: 1100/1200/1300+D+B+A+B+B+B+RD
RD achterop dus.
Niels

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 525
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:02:38 »
Ah excuus, overheen gelezen, toch bedankt (y)

Groeten Edwin.