Doel:€250.00
Donaties:€70.00

Per saldo:€-180.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-07-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Motoruitlaat NS 2200 zonder geluiddemper door PlanE
Vandaag om 15:53:01
Ervaring met giethars om water in rivier te vormen. door Kees (NS Blokpost 54 Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 15:40:00
Moerdijk, wat is daar te beleven? door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:39:14
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Eegtrain
Vandaag om 15:28:29
Station Rekerdam door Eegtrain
Vandaag om 15:21:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Krokodil68
Vandaag om 15:03:09
Projekt 083-338 door jerrytrein
Vandaag om 15:00:59
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:35:47
Waar is stroomaftap voor en hoe open ik een Jouef BR44 lok? door Nullem
Vandaag om 14:24:01
Gezocht: lichtgeleider voor Henckens HO-dwergsein. door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:23:56
Langer Grund door Hendrik Jan
Vandaag om 14:03:33
De Hoekse Lijn nader bekeken. door Ronald Hofmeester
Vandaag om 14:02:53
Rechtstreeks uit de modelbouwwerkplaats van MCN1986 door Jamie
Vandaag om 13:50:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:46:37
Vloerbaan op een studentenkamer... door Pnarfk
Vandaag om 13:16:32
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door spoor0
Vandaag om 13:15:11
De rondreizende goederenwagen tussen, Heen, Weer en Vlieringland door DE-II
Vandaag om 13:09:54
Vonken op booster overgang. door Gerke
Vandaag om 13:06:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:37:46
De bouw van Rehausen. door Lobomotion69
Vandaag om 12:32:40
Efringen-Kirchen door NS264
Vandaag om 12:26:47
Welk merk decoder voor Fleischmann rondmotoren? door zuylen
Vandaag om 12:14:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door edwin1974
Vandaag om 11:20:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jamie
Vandaag om 10:21:18
Westlandbaan door Krazy Dre
Vandaag om 08:30:13
Nieuws over oud spul in Colombia door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:33:35
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 00:50:05
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
19 juli 2019, 23:55:19
Functiemapping LoPi V4.0 DCC door wob
19 juli 2019, 22:46:03
Rijnstraat door Gerco van Beelen
19 juli 2019, 21:47:22
  

Auteur Topic: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)  (gelezen 11476 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2012, 17:06:33 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3807
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2012, 15:12:43 »
De fietsen-RD is van na 1985 toen de keukens werden gesloten. En als er in het spoorboekje toen nog wel kop-en-schotel stonden, neem ik aan dat er sindsdien een ICR BDK voor werd gebruikt.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 244
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2012, 22:59:03 »
Nog een mooie foto gevonden op DSO
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6157247,6157459#msg-6157459

DSO
Forum
Historische bahn
Onderwerp: (Fast) Nur Alltagsbetrieb im Raum Goslar in den 70er Jahren
En dan een beetje naar beneden scrollen


Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8435
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2013, 10:14:39 »
Op Drehscheibe worden ze weer bruin gebakken vandaag...

103 met plan D's...

Overigens is die 218 geen 218 maar een 216...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2916
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2013, 10:51:00 »
een 103 had ik nooit verwacht. De 141 met achteraan nog een stukgoedwagen is ook wel leuk...

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2013, 21:49:21 »
Zo zie je maar: waar maken we ons eigenlijk druk om  :-\  :D

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8435
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #21 Gepost op: 05 november 2016, 22:27:21 »
Nog even over die Plan E RD. Stel dat dat een fietsen-RD (Artitec 20.156.02) is, is 'ie dan nog correct? De Artitec 20.156.01 is niet meer leverbaar, vandaar mijn vraag.

Neem gerust een Plan D-RD. Zag vandaag op FB een interessant filmpje voorbij komen waarin diverse treinen in Hengelo in 1973. Hieronder ook een Plan D-RD die tijdens de locwisseling met de blauwe 1141 van trein 2247 afging. Samenstelling tot Hgl (vanuit Asd) was dus: 1141+RD+B+B+B+A+B+D. Alle 6 zitrijtuigen Plan D, de D uiteraard een Stalen D.
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #22 Gepost op: 06 november 2016, 20:37:43 »
Mooie aanvulling 'Poes, dankjewel!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #23 Gepost op: 21 augustus 2018, 14:34:06 »
Toen ik een jaar of 6 geleden begon met modelspoor, heb ik gekozen om naar aanleiding van dit topic meteen digitaal in te stappen met de genoemde startset, daarbij meteen de twee B's en Stalen D gekocht en wat later ook een BR220.

Nu wil ik op mijn toekomstige grens station de loc wissel gaan nabootsen maar ook het in en uit de trein rangeren van de RD. Voorlopig gebruik ik de Plan D RD uit de startset, want de Plan E RD is bijna niet aan te komen op dit moment. Ik lees dat van Asd tot Hgl de samenstelling was loc+RD+B+B+B+A+B+D, in Hengelo werd dan simpel de loc en RD afgekoppeld en de BR220 aangekoppeld. Hoe was dit op de terug weg? Mij lijkt het meest logisch: loc+D+B+A+B+B+B+RD, dus bij de loc wissel de RD achterop de trein plaatsen. Dan hoeft er namelijk bij kopmaken op Asd niet meer met de RD gerangeerd te worden. Of werd te combinatie: loc+RD+D+B+A+B+B+B, zodat op Hgl zo snel mogelijk weer vertrokken kon worden?

Groeten Edwin.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1883
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2018, 13:43:33 »
Zie eerste bericht in dit draadje:
Trein 1528/2244 Hengelo-Amsterdam: 1100/1200/1300+D+B+A+B+B+B+RD
RD achterop dus.
Niels

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
Re: Trein Bad Harzburg-Amsterdam (tijdperk 4a)
« Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:02:38 »
Ah excuus, overheen gelezen, toch bedankt (y)

Groeten Edwin.