Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Geluk en tegenslag op Yin Yang  (gelezen 45375 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #45 Gepost op: 22 mei 2014, 22:41:03 »
Hoi, Gerard

Succes met de anschluß, Floris.

Groeten Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #46 Gepost op: 22 mei 2014, 22:52:11 »
Hallo Gerard

Ik zag natuurlijk deze topic bij toeval en kan alleen maar zeggen een leuke manier om je
mede hobbyisten in zo'n verhaal trant op de hoogte te brengen van jouw hobby.
Alleen het lijkt nu dat ik twee boeken uit een serie Baantjer lees waarbij het verhaal van de ene
naar de andere switcht.
daar bedoel ik mee het verhaal van jou en het verhaal van Ruud.
Heel grappig, ga aub zo door beiden.
gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #47 Gepost op: 26 mei 2014, 14:56:57 »
Herwin Frank,

Ik denk dat je Floris bedoeld. Ik ben afgelopen zaterdag bij hem thuis geweest om een eerdere belofte in te lossen. Om nu saai te zeggen dat ik op bezoek ben geweest, of dat niet te vermelden, hebben we een trein laten rijden tussen Holzburg en Bad Harzwald. Ik ga, zoals je misschien gelezen hebt, nog een keer terug. Dan willen Floris en ik een wat bekendere treinsamenstelling nemen en wat meer mensen vragen om deze trein ook op hun baan te fotograferen. Op deze manier worden er wel meer treinritten georganiseerd zie maar eens in dit draadje.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #48 Gepost op: 14 oktober 2014, 08:14:50 »
Zo  door de site gewaarschuwd dat er stof ligt. Dus dit eerst weg voor we gaan posten. Poets, poets, stofzuig en stofzuig. Zo draadje ontdaan van het ergste stof. Het is weer klaar voor het volgende verhaaltje.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #49 Gepost op: 14 oktober 2014, 08:19:21 »
009 Voortgang

Het is een grijze dag met af en toe een buitje tussendoor in Holzburg. Het is een drukte van belang op het kleine betriebswerk. De 78 246 uit Dönsdorf, die regelmatig in Holzburg te vinden  is, krijgt kolen en water en wordt weer klaar gemaakt voor de terugreis. Op het andere spoor staat een 94-er. Deze goederenlocomotief zal wel hout komen halen van een van de vele zagerijen in de buurt om af te voeren. Ekkehard Regler, de Betriebswerkvorsteher van Holzburg, staat voor het raam van Betreibswerkleitung en geniet van alle activiteiten op zijn Bw. Het is kleinen heeft jammer genoeg geen heimat locs, maar het hier zo midden in de bergen gelegen en de grotere tender locomotieven komen hier regelmatig water en kolen halen. Verderop ziet hij Conrad Dreher lopen tussen de locomotieven en de loc-loods naar de draaischijf.

Hij heeft net verslag gedaan van de voortgang van de renovatie van de draaischijf en is weer onderweg daar naartoe om daar verder te gaan met zijn werkzaamheden. Ze hebben gesproken over de voortgang van de werkzaamheden aan de draaischijf en de verdere sporen. Hij is niet blij met de trage voortgang van de werkzaamheden bij het renoveren van de Bw. Ze hebben samen alle problemen en obstakels doorgesproken. Met name het graven van de kabelgoten is een langdurig karwei. Curt heeft een graafmachine gevraagd om sneller te kunnen werken. Hierop heeft hij gereageert dat er over een paar maanden een fonkelnieuwe “Fuchs” in Holzburg komt om de locomotieven van kolen te voorzien. Hierop heeft Curt gereageerd door te zeggen dat de klus dan wel geklaard zou zijn en dat zo’n Fuchs met die paar kleine locomotieven in Holzburg wel erg overdreven is. Ekkehard heeft Curt een brief laten lezen met daarin een mededeling over het herverdelen van de stoomlocomotieven. Samengevat kwam het er op neer, dat door instroming van diesellocomotieven en elocs  stoomlocomotieven van de hoofdlijnen vrijkomen. Deze grotere stoomlocomotieven schuiven door naar de zijlijnen om daar de snelheid van de treinen te verhogen. Dus binnenkort zullen er naast de grotere tenderlocomotieven ook sleeptenderlocomotieven in Holzburg verschijnen. Om het kleine kraantje bij de kolenopslag wat te ontzien heeft Ekkehard alvast een Fuchs besteld. Met verhoogde cabine en een echte ‘gittermast’. Deze nieuwe kraan zal met een halfjaartje geleverd worden, dus voor zijn werkzaamheden heeft Curt er niets aan. Kabel sleuven worden dus gewoon met de hand gegraven. Terwijl hij Curt zo tussen de locomotieven door ziet lopen schiet Ekkehard iets grappigs te binnen. Als er sleeptender locomotieven komen, dan zal er binnenkort wel een 01 of een 44 in Holzburg verschijnen. Als deze al op het terrein van de Bw kunnen komen, want de zig-zag om binnen te komen, die kunnen volgens hem dit soort grotere sleeptenderlocomotieven niet maken. Hij hoopt maar dat Curt over zijn vraag om op het Betriebswerk te blijven nadat de renovatie is afgesloten wil nadenken. Hij zou een goede assistent zijn. Hij weet overal een mouw aan te passen. Als de geruchten rond zijn verblijf in “Am See” waar zijn zal dat best goed komen. Tevreden draait Ekkehard zich weg van het raam en loopt naar zijn bureau. Hij gaat weer verder met de post, die hij toen Curt binnen kwam terzijde heeft gelegd. Eens kijken of er verder nog belangrijke berichten tussen zitten, die van invloed zijn op het Bw.


Zo dat was het weer.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #50 Gepost op: 14 oktober 2014, 09:30:22 »
Ah! Ik vroeg me al af waar die 78 gebleven was, maar die is dus veilig in Holzburg. (y)
Geen problemen met pompen, oververhitters of wasluiken, neem ik aan.

Groet,
Bas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #51 Gepost op: 15 oktober 2014, 05:42:43 »
Wat zou de arbo er wel niet van denken dat die arme man alles in z'n uppie met een schepje moet doen ?  ;D
Tegen de tijd dat die man alles heeft gedaan dan is t Bw, museums fertig  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #52 Gepost op: 15 oktober 2014, 10:22:23 »
@Bas,

Drijfwerk was wat warm. Beetje olie volgens de mensen van de werkplaats, en weer rijden. Nu is de rit terug bergaf, dus helpt het gewicht ook een beetje om de warmte te verminderen. Dönsdorf haalt hij wel.

@Floris,

Wie zegt dat hij alleen bezig is? Er is net een heel regiment bouwvakkers binnen gekomen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #53 Gepost op: 06 april 2016, 10:55:43 »
Volgers,

Zo na lange tijd even een uitdaging aangenomen. Om de 1 april grap van Basilicum maar voort te zetten (ja, ik ben er ook in getuind.) rijdt nu een trein door Holzburg.

De trein is uit Donsdorf vertrookken en is na omzwervingen nu in Holzburg aangekomen. Het humeur van lokfuhrer Grummler is er niet beter op geworden, hoewel het weer een stralende dag is.

Hij staat rustig aan het eind van het perron te wachten op de tegen trein. Op dit stukje enkelspoor door de bergen is dat niet de eerste keer. Daar komt de trein al aan. Hij wordt geduwd door een stoomlocomotief. Die zie je hier nog wel redelijk vaak. Beneden op de hoofdlijnen zijn net als hij heeft de diesels heer en meester, alhoewel ze daar ook alweer aan status aan het inleveren zijn, omdat de E-locomotieven nog sneller kunnen rijden. Geen probleem mee, want ook op die locomotieven zal hij binnenkort gaan rijden. De tegen trein rijdt langs en hij steekt zijn hand ter begroeting op naar de machinist. Hij ziet dat het Dieter uit Schwarzburg is. Nou die groet niet, en inderdaad Dieter rijdt druk doende zijn trein door. Als even later de stoomlocomotief naast hem tot stilstand komt steekt de stoker zijn  hand op ter begroeting. Grummler steekt ter begroeting zijn hand op en steekt zijn hoofd naar buiten. Nu de trein binnen is, is het weer tijd om de rit naar Schwarzburg te vervolgen.
Na het vertrek signaal loopt hij nar zijn stoel en laat de trein rustig vertrekken.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #54 Gepost op: 06 april 2016, 15:45:45 »
Twee korte lontjes in één station. :P

Groet,
Bas

NB. Dieter heeft Dönsdorf bereikt.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2016, 21:13:31 door Basilicum »

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #55 Gepost op: 21 april 2016, 15:51:17 »
Bedankt voor je trein. De korte lontjes zaten zo'n 50 meter uit elkaar (twee rijtuigen), dus dat heeft in Holzburg niet geknald.
Binnen kort ook hier weer belevenissen vanuit het depot.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22193
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #56 Gepost op: 21 juni 2017, 13:11:46 »
Lekker bezig Gerard !!
Met vriendelijke groet,
Wim

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #57 Gepost op: 20 maart 2018, 09:49:45 »
Na ruim 7 jaar gaat de Beneluxspoor reizende goederenwagen weer op pad. Tijdens zijn reis is er een doorkomst in Holzburg.

De wagen zit in een trein die uitsluitend uit wagens die geleverd zijn door Benelusspoor. Achter de loc rijdt de reizende goederen wagen die ter gelegenheid van het 5 jarige bestaan een reis door Nederland heeft gemaakt. De trein wordt afgesloten met de twee zelflossers die ter ere van het 10 jarige bestaan zijn uitgebracht.

De reis wordt na doorkomst door Holzburg voortgezet.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #58 Gepost op: 24 maart 2018, 15:05:28 »
leuk om de huisjes te zien die op mijn lijstje staan
en mn kasteel
groetjes
kees