Algemeen > Wim Mesu

NS Vakwerk-bovenleidingsmasten in Ho van Mesu Models

<< < (2/19) > >>

Ivo tB:
Ach, ik heb ook al eens een duit in het zakje gedaan:

klik hier maar

Ze zijn mooi die masten van Wim, in het echt meestal te bewonderen in Houten.

Sobat laat elders zien hoe hij ze maakt.

mvg,
Ivo

GerardvV:
En ook lang in te zetten

Sprinters op eerste station Schiedam-Nieuwland.
13 december 1975.

WimM:
Hallo,
Ik geloof dat de artikelserie in de RH over bovenleidingenbouw begonnen is in het Octobernummer, zie hierboven.

Maar dat is niet de reden voor dit berichtje.
Ik krijg wel eens vragen (aan de stand in H.) waar ik de zelfgemaakte rijdraad van gemaakt heb. Ik bezig n.l. een dubbele rijdraad.
Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van (gestrekt) verenstaaldraad van 0.3mm diameter. Dat had ik heel lang geleden al eens ingekocht in een bundeltje van 10 stuks van 1mtr lang, met de gedachte; dat kan nog wel eens van pas komen.

Het is staal en kan dus wel gaan roesten t.pv. het solderen. Dat ging ik tegen met schoonpoetsen en wat olie. En dat blijft goed in de loop der jaren.
Waar ik het verenstaaldraad gekocht heb is het niet meer in voorraad, kopen ze ook niet meer in.
Een alternatief is misschien 0.3mm Nieuwzilverdraad in gestrekte lengtes. Ik heb dat o.a. gezien bij Hassler-profile.li (in Liechtenstein dus).
Ook wel een leuk adres voor profielen en bruggenbouw.
Ik zelf heb nog geen ervaring met dit NiSi draad, maar ik ga dat nog wel uit proberen       .
Mvrgr. Wim M

Secr-St-Doorreis:
Snaar voor een instrument ! Ik heb dat wel eens gekocht in een muziekwinkel, en dat was 0,3 mm verenstaal. Als je het te fanatiek buigt, breekt het bij ca 90 graden, dus: veilgheidsbril op! Welke toon het is weet ik niet.

Hans Reints:

--- Citaat van: tinus op 27 april 2012, 16:57:41 ---De RH leest toch geen hond? ;D

Tinus.

--- Einde van citaat ---

Zijn er toch 16000 honden in nederland ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie