Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000  (gelezen 366694 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
  • Team Mitropa
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #930 Gepost op: 13 februari 2022, 01:41:31 »
leuk bedacht voor de speakers  (y)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #931 Gepost op: 13 februari 2022, 07:58:29 »
 (y) (y)
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #932 Gepost op: 14 februari 2022, 17:33:06 »
In de cabine komt 1 plafondlamp en 1 lamp voor de verlichting van het instrumentenpaneel.

Voor de paneelverlichting, hiervoor gebruik ik een rijstkorrellampje, heb ik een stukje buis ø 3 mm aan de voorkant op de apparaatenkast gesoldeerd en een gaatje in de zijwand voor de doorvoer van de draden.



Voor de plafondlamp moest ik iets bedenken, omdat mijn cabinedak demontabel is en ik dus de verlichting niet zonder meer tegen het plafond kon lijmen/solderen. Gelukkig bracht ’n foto uitkomst.



De lamp zit bevestigd aan een buis/pijp/leiding die op de apparatenkasten zit.
Dus zoals het in 1:1 zit, heb ik het in 1:43,5 ook gedaan. Ik heb ’n buisje ø 2 mm genomen en halverwege een soort fitting gemaakt. De lamp wordt hier in gestopt en de draden lopen naar de zijkant.

Voor bevestiging van dit buisje heb ik aan een kant op de apparaatkast een mof gemaakt waar dit buisje ingeschoven kan worden en aan de andere kant heb ik het buisje op een plaatje messing gesoldeerd met doorvoer voor de draden. Aan de binnenkant van deze apparaatkast heb ik een moertje gesoldeerd zodat dit plaatje van bovenaf met een boutje vastgezet kan worden. Vast en toch demontabel.



Aan de binnenkant van de meterkast een printje gemaakt met aansluitingen voor de meterlamp en de plafondlamp. Dit kan nu zo worden gekoppeld met de aansluiting vanaf de decoder.
En in de bodem van de meterkast een stukje uit de vloer geslepen zodat hier de aansluitdraden langs kunnen.

Met vriendelijke groet,
Peter

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #933 Gepost op: 18 februari 2022, 16:20:50 »
Hallo,
Het is weer ontzettend mooi om te zien, Peter, en goed doordacht. Hartelijk dank dat je dit met ons wil delen.
De lamp boven het meterbord bij de S.G.B. loc is te zien op een foto in bericht #766 van 1 januari 2021 van deze topic. 5e foto van bovenaf.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=4294.msg3222181708#msg3222181708

Terwijl ik zit te wachten op de gekochte delen en alles wat er bij komt voor de opbergdozen voor de loc, wil ik nog verder gaan met de foto/bouwbeschrijving van de loc.
Waar was ik gebleven: het aanbrengen van de details op de kap van de loc.



Het aanbrengen van de luchthappers met de hoefijzervormige flenzen is alleen nodig op de NS2000 uitvoering van de loc. Bij het aanbrengen van de handrails moet deze ter plaatse van deze uitsteeksels een omleiding gebogen worden.
Een lastig karwei want het moet netjes gebeuren, het zit namelijk in het zicht. Zo ook met de andere rechte handrails.
Ook de huifhijshaken moeten aangebracht worden, 4 per huif.
Waar ik tot het laatst mee gewacht heb is het aanbrengen van de sluitlichtgietstukjes. Deze steken nogal uit op de kap en daardoor zijn ze gevoelig voor een ongewilde stoot of tik met alle gevolgen van dien.



Maak van te voren alle soldeervlakken goed schoon en zet de lichten in de goede richting. Alles ter bevordering van een goede soldeerverbinding.

Het aanbrengen van het dak op de cabine was oorspronkelijk gedacht dit permanent vast aan te brengen met soldeer en de 4 pennen op cabinewanden. Ik ben daarop terug gekomen.
Ik knip de 4 pennen af, maak de gleuven in het dak dicht en gebruik de 4 bijgevoegde hoeklijntjes 1.5x1.5x8, door deze op de juiste plek op de binnenkant van het dak te solderen, op een zodanige plek dat het dak licht klemmend op de cabine past.
Eerst moet het dak zo gebogen worden dat het nauw aansluit op de cabine, er is geen oversteek van het dak op de zijkant. In het echt is het dak zo tegen de zijkant van de cabine gelast.



Wel zitten er boven de grote zijramen van de cabine regengootjes aan het dak vast; in model het extra aangeëtste randje t.p.v. de zijramen aan de dakplaat. Dit randje 90 graden omzetten naar boven.
Een afneembaar dak heeft nadelen, kan een opening vertonen aan de zijkanten. Maar ook voordelen: het verven en aankleden van het interieur en verlichting.

Let op bij het buigen van het dak en de latere handelingen, dat de overstekende dakrand aan de voor- en de achterkant dun is en derhalve kwetsbaar. Een eenmaal verbogen rand is moeilijk weer recht te krijgen en onzichtbaar te maken. Het ligt er aan hoe voorzichtig je met je model omgaat. Sommige zijn er toe overgegaan de contouren van het geëtste dak over te nemen op een volle plaat, 0.4mm dik, en daar het dak uit te buigen. Het heeft zijn voordelen. Maar een dunnere rand aan het dak is iets meer natuurgetrouwer.

Als alle details op de kap van de loc zijn aangebracht kan deze schoon gemaakt worden om te spuiten. Ik gebruik daarvoor straalcabine en straal met aluminium oxide.
Wel bescherm ik de kwetsbare jaloezieën in de huifdeuren met afplaktape en de dunne middenstijl in de cabine zijramen met een stukje triplex als steun er achter geplakt.

Volgende keer verder met de draaistellen. groeten, Wim

Ps.
Ik moet het ook nog hebben over de "bakjes" op de huiven, de doorvoerbuisjes, voorop de huiven, en de wateraansluitingen onder de chassisliggers.
« Laatst bewerkt op: 08 april 2023, 23:35:07 door WimM. Reden: Aangevuld »

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #934 Gepost op: 01 juni 2022, 09:40:35 »
De volgende stap was het stralen van de loc en daarna het spuiten, maar na de straalbeurt bleken de luiken op beide huiven lelijk gebobbeld. Wim heeft hierover in zijn bouwverslag ook al e.e.a geschreven. Ik heb de luiken weer verwijderd en nieuwe gemaakt; maar nu van dikker materiaal. De gaatjes voor de bevestigingsboutjes overgenomen, de luiken en de plek op de huiven voorvertind en daarna zachtjes met de brander de luiken vastgesoldeerd. Als laatste weer (nieuwe) boutjes aangebracht.

Het spuiten van de loc had nogal wat ‘voeten in de aarde’ en dan met name de bufferplaten; ik heb ze beiden waarschijnlijk wel 6x opnieuw gespoten.
Na het spuiten van de kap geprobeerd de witte band aan te brengen. Echter, ook het aanbrengen van de witte band lukt niet en was compleet mislukt! De kap toen weer helemaal in de thinner. Uithuilen en opnieuw beginnen.

Intussen was ook de verf op, deze opnieuw laten maken en vol goede moed opnieuw aan de spuitklus begonnen.

Dit keer eerst de witte baan gespoten en daarna met 2 stroken afplaktape van 1 mm breed de baan afgeplakt. Vooral aan de kanten en rond de boutkoppen goed aangedrukt. Daarna een strook 1,5 mm breed afplaktape hier weer over geplakt en toen de lok groen gespoten. Uiteindelijk toch niet echt naar tevredenheid. Van een afstand lijkt het of de witte baan redelijk gelukt is, maar de foto's tonen toch aan dat het niet strak is.

Na de lak een paar dagen te hebben laten uitharden, de loc weer afgeplakt en aan de onderkant de zwarte baan gespoten. Daarna de lampen bovenop zwart en de handrails van het chassis en de kap zandgeel.



Nu de loc gespoten is, wordt de loc in elkaar gezet. Als laatste gaat het cabine interieur op z’n plek en pas daarna de ramen. Door de constructie van het interieur (demontabel met vloertje) lukt het niet om profieltjes te gebruiken voor de ramen. Daarom de ramen in het interieur geplakt met Kristal Klear.
Als laatste het (demontabele) dak er op gezet. De loc is nu klaar!

In ieder geval rijdt ie, met de oorspronkelijke aandrijving zoals Wim Mesu bedacht had, prima.
De originele Piko decoder zit er in en alle functies werken. In totaliteit ben ik zeer tevreden.

Statieportret:


Cabineverlichting:


Paneelverlichting:


Frontlichten:


Sluitlichten:

Met vriendelijke groet,
Peter

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #935 Gepost op: 01 juni 2022, 10:02:46 »
Héél mooi Peter! (y)
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Rob Bennis

  • Stroomlijners, mijn favorieten
  • Offline Offline
  • Berichten: 844
    • Mijn YouTube filmpjes
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #936 Gepost op: 01 juni 2022, 10:10:48 »
Peter,

Mijn complimenten hoor voor een mooie strakke loc. (y)

Die witte baan er goed op krijgen is inderdaad lastig. Ik heb geleerd dat je eerst wit moet spuiten voordat je groen gaat spuiten anders krijgt het wit een groenig tintje. Vervolgens na het afplakken dan nog een dun laagje wit er overheen spuiten. Daarmee sluit je de tape randen op en voorkomt dat de groene verf er onder kruipt. Ook de randen worden strakker. Zeker bij de deurnaden.

Rob
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis

Mijn YouTube kanaal
Materieel 1946

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #937 Gepost op: 01 juni 2022, 11:26:12 »
Die tip van jou ken ik en had ik de eerste keren ook inderdaad toegepast. Alleen toen ik wederom die streep opnieuw moest maken, heb ik dat kennelijk met de laatste spuitbeurt over het hoofd gezien. Stom natuurlijk  >:(

Maar zowel onder als boven de streep had ik te maken met randjes en gleufjes (deuren) en klinknagels waar de streep overheen moest. Ik had dan ook veel zorg besteed aan het afplakken en het aandrukken aan de randen, maar toch is de verf onder de tape gekomen; kennelijk goeie vloei eigenschappen  ;D

Aangezien de kap nu gespoten is en met een afsluitend laklaagje erover, krijg ik dit dus nu niet meer goed. Helaas. Dan maar snel overheen kijken...  :angel:
Met vriendelijke groet,
Peter

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #938 Gepost op: 21 juni 2022, 17:38:19 »
Hallo,
Mooi resultaat Peter. Ben blij dat je tevreden ben.

Ik heb nog een vraag.
Heb je voor de "klinknagels" in de motorhuiven (o.a. onder de witte band) een klinknageltang gebruikt of van die mooie imitatie boutkopjes?

Als je geen imitatieboutkopjes gebruikt, maar een klinknageltang, dan heb je volgens mij minder problemen met afplakken, door de geleidelijke verloop van deze bultjes.
Tenminste als je klinknageltang niet te ver indrijft. Het zijn maar schroefkoppen.

Nog een nodige aanpassing:
Ik heb in de bouwbeschrijving van de NS2000 op blad 12 "Details op lockap", nog een fout ontdekt in de handrail onderdoor de luchthapper op de motorhuiven.
Dat is alleen bij de Ns2000's. Zie foto:



Er stond 2x 8mm, maar dat kan beter 7,3 en 8,7 mm zijn. Dan zit de uitbuiging midden onder luchthapper. Wel zo fraai.
Excuus voor deze omissie.

Met vriendelijke groeten,
Wim Mesu
 

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #939 Gepost op: 22 juni 2022, 16:25:22 »
Hallo Wim,

Ik heb kleine imitatieboutjes gebruikt, waardoor ik het afplakken voor mezelf een stuk lastiger gemaakt heb, ben ik achtergekomen. De tape glijdt inderdaad niet eenvoudig over de boutkopjes. Ik heb daarom bij de laatste poging 2 smalle strookje gebruikt, die goed om het boutkopje gedrukt en daaroverheen nog een derde stripje afplakband.

Dat ie eigenlijk wel goed gegaan, maar met name de onderste randen waren niet scherp genoeg naar mijn zin, omdat er her en der wat verf in de deursponning gelopen was. Dat heb ik verholpen door daar wat verdunde verf in te laten lopen, waardoor de onderkant van de rand ook strak(ker) geworden is.

Als ik diverse foto's bekijk, dan lijken me het geen schroefkoppen, maar boutkoppen; vandaar dat ik ook voor imitatieboutjes gekozen heb.

V.w.b. de handrail onder de luchthapper: die heb ik al aangebracht en laat ik maar zo ;)
Met vriendelijke groet,
Peter

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #940 Gepost op: 24 juni 2022, 17:18:13 »
Hallo,
Mijn geschrijf is niet alleen naar jou bedoeld, Peter, maar vooral naar de bouwers die daar nog aan moeten beginnen.
Er zijn nog zat bouwers die nog lang niet zo ver gevorderd zijn.

Die kunnen het voorgaande dan als tip of overweging meenemen bij verdere voortgang.
Zo ook de handrailmaten en de zeskant bouten of schroeven discussie.
Je moet heel erg ver inzoomen op die kopjes om het te kunnen zien.
En als je dan ziet hoeveel problemen je krijgt door die ingestoken boutkoppen, nou dan is volgens mij een doorgedrukt klinknagel verre te verkiezen boven die ander.
Genoeg er over. Het is het voordeel van bouwset: iedereen mag/kan het voor zichzelf uitmaken wat ie doet.

Met vriendelijke groeten,
Wim


WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #941 Gepost op: 25 juni 2022, 16:04:02 »
Hallo,
Alvast vooruit lopend op het vervolg van de bouwbeschrijving hier, ja die komt echt, een tip.

Let op dat je de sluitlichten controleert op het open zijn van de doorvoeringsgaatjes: het gat vanaf de onderzijde.
Het is erg vervelend als je er bij het aanbrengen van de ledjes in de gemonteerde sluitlichten er achter komt dat de gaten voor het inbrengen niet open zijn.
Zeker als je de sluitlichten al aangesoldeerd en afgespoten hebt.
Zie de foto van gaatjes onderin de sluitlichtgietstukken die soms deels, soms helemaal verstopt zijn v.w. het gietproces.



Inklemmen met wat afvalhoutjes en een 2mm boor doet het euvel verdwijnen.



Het gat voor het rode lensje aan de voorkant mag ook wel wat opzuivering, zodat de lens beter past.



Mvrgr.
Wim



WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #942 Gepost op: 30 juli 2022, 01:19:54 »
Hiep Hoi
Ik heb weer wat tijd om voorzichtig verder te gaan met de bouwbeschrijving.
Eerst nog wat tips of ideeën.
Om snel en zonder buigbank de bolling in het middenstuk van het dak te krijgen gebruik ik een stuk staf en een stuk schuin. Wel een behoorlijk hard schuim.
Zie de foto's. Rollen van buigroeven tot buiggroeven en het staf iets aandrukken met de hand. Geregeld passen en voorzichtig met de dunne dakranden





Iets anders: de sluitlichten aanbrengen.
Als je de omgezette plaatwerksteunen van de sluitlichten in de motorhuiven heb gestoken neem dan de moeite de lipjes aan de binnenzijde van de huif om te buigen, vóór het solderen.
Dat is wel zo handig. Als ze later weer heet worden bij het vast solderen van de sluitlichten, klappen ze tenminste niet snel om.  >:(  >:(

Voor het aanbrengen van de sluitlichten heb ik een handig hulpstukje. Een stukje rond, staf van 2mm diameter, de houder en een opvul staafje van ongeveer 1.6mm hoog. Zie foto's.





Het stukje rond van 2mm buigen in één vlak, 18mm, 18mm en dan iets van een lengte van 90mm voor over de motorhuif. Het voorste eind steek je in het sluitlicht
Het opvul staafje bepaald de hoogte van de straalrichting van het sluitlicht. Met de ronde staaf richten in het horizontale vlak en eenmaal goed dan het sluitlicht vast solderen.

Nog een opmerking over de luchthappers op de motorhuiven van de NS2000. De gegoten exemplaren zijn nogal hoekig geworden.



Als je naar foto's van het grootbedrijf kijkt kun je zien dat ze een meer gestroomlijnde vorm hadden. Daar kun je zelf wat aan doen door ze wat ronder te vijlen. Zie foto hieronder.



Weer iets anders: de afdekplaten op de motorhuiven. Is al eerder aangehaald door anderen. De meegeleverde platen kun je beter als mal gebruiken voor andere volle platen te maken uit een stukje afval etsplaat.



De meegeleverde plaat is vrij zacht en omdat deze in het middendeel weg ge-etst is, is ie vrij makkelijk te vervormen wat dan ook snel gebeurd. Daarom eruit en een volle plaat er op.
Ik had hem bij de eerste prototypes wel vol, maar door gem##w van een bouwer heb ik het toen veranderd. Geld en tijd er in gestoken net voor de serie. Dat had ik niet moeten doen.
Wel is het aan te bevelen een paar 2 mm gaatjes of groter in de huiven onder de afdekplaten te boren, ter ontluchting tijdens het solderen. En laat de soldeer de naad rondom de plaat helemaal opvullen. Dan heb je later bij het spuiten geen last van in spleten wegtrekkende verf.

Wordt vervolgd,
Wim 

« Laatst bewerkt op: 30 juli 2022, 01:43:51 door WimM. Reden: verbeterd »

rolfm

  • Offline Offline
  • Berichten: 175
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #943 Gepost op: 01 augustus 2022, 13:47:54 »
Dag Wim,

Hartelijk dank voor de update van de bouwbeschrijving.
In de zomer gebeurt er bij niet zoveel qua modelbouw, veel andere bezigheden en het is op de hobby zolder helaas ook veel te warm momenteel.
Maar ik volg jouw boekbeschrijving (en die van collega bouwers) ook in de zomer met veel belangstelling en dit geeft zeker inspiratie om in het najaar de draad weer op te pakken mbt de bouw van de NS2000

Groeten Rolf

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #944 Gepost op: 06 oktober 2022, 02:48:38 »
Weer even verder met bouwbeschrijving. Ik ben de afgelopen tijd veel met het tweede prototype de NS700 in Ho bezig geweest, om die voor de beurs klaar te krijgen.
En in het maken van de beschrijving zit ook veel tijd, vooral voor het opzoeken van de "goede" foto's, dus...vandaar de afwezigheid.

Bij de NS2000's zie je op sommige foto's midden op de motorhuiven, tegen het cabine dak aan, bakjes, met een leidinkje er naar toe. Ik denk dat het expansiebakjes van de motorkoelwater-radiators zijn.
Die radiators zitten direct onder de plek waar de pijpjes door de bovenkant van de motohuiven naar buiten komen. Vroeger had je nog geen gesloten koelwatersystemen. Dus vandaar.
Je ziet de bakjes niet op alle foto's, dus je bent vrij om ze erop of eraf te laten. Ik heb ze erop gezet. Dus fotootje..een beetje uitvergroot...nog in de primer.



De delen zelf te maken, volgens tekening in bouwbeschrijving.  (Dus alleen op de NS2000's, en niet op de 600's)

Andere uitsteeksels aan de locs, die nog niet genoemd zijn, zijn de wateraansluitingen onder aan de voetplaatliggers, rechtsvoor en linksachter. Dus naast de draaistellen. Fotootje:



Er zit een pennetje op het montageplaatje aan het gietstukje. Dus als je een gaatje voor dat pennetje in de onderflens van de U-balk boort, is het gietstukje ideaal te positioneren.
Gaatjes op 71 á 72mm van het midden van de loc.
Rechtsvoor en linksachter zijn op zijn kop net anders om. Let ook op de stand van "aansluitingen". Ook alleen bij de 2000's, dacht ik, zo even uit mijn hoofd.

Nog een paar uitsteeksels op de loc zijn de 4 doorvoerbuisjes, 2 op de voorkant van de voorhuif en 2 op de voorkant van de achterhuif. Foto:



Aanbrengen volgens bouwbeschrijving. Wist je dat je door een kerfje met de scherpe kant van een kleine plat halfrond vijltje in zo'n buisje deze makkelijk kan afbreken?
De andere uitsteeksels, de sluitseinhouders, had ik al eerder ergens anders genoemd.

Volgende keer ga ik de draaistellen aanpakken.

Met vriendelijke groeten,
Wim Mesu

Ik ben weer eens laat bezig omdat ze morgen en Vrijdagmorgen de straat hier opgebroken hebben. Eerst een dag zonder internet en Vrijdagochtend een halve dag zonder stroom.....
 
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2022, 08:44:49 door WimM. Reden: verbeterd »