Algemeen > Wim Mesu

BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000

(1/195) > >>

Ed K.:
Hallo,
Kan iemand mij helpen aan gegevens over de kit van de NS 2000 van Mesu Models?
Graag wil ik weten : Wat kost hij, waar kan ik hem kopen, is hij moeilijk te maken ,wat is de inhoud, wat moet je er zelf nog bij zoeken? Is er iemand die ervaring heeft met deze kit? :P

Groeten Ed

Private SNAFU:
Ed,

Ik heb de set gekocht voor 200,- Daarbij moet nog wel een Lilliput 6400 of een SPUD-aandrijving gekocht worden.

Gr,
Bart

Cedesign:
Wat is in hemelsnaam Mesu Models. Nooit van gehoord, ook niet op het web te vinden...in Houten soms? Kunnen je een adres geven, ik heb ook interesse.

Marijn:
Promoplaat:

[Klik op den plaat]
Dat is dus mijn exemplaar, de proto.
De huidige uitvoering heeft ook echte opengewerkte roosters
Ik mag/kan contact gevens verstrekken namens Wim Mesu.
Dus, stuur mij maar een PM  ;D

WimM:
Hallo Ed,
Even voorstellen, ik ben ontwerper van het messingbouwset van de NS600/2000 in Ho, zoals hier besproken. Na ontzettend veel werk (het is mijn eerste, alle begin is moeilijk) ben ik bijna in een eindfase van de opzet van dit model. Ik ben nu nog in de weer, met weer een nieuwe etsfilm.
Voordat er allerlei onjuiste berichten en halve waarheden de wereld ingestuurd worden, heb ik de moeite (en de schaarse tijd) maar eens genomen, om me bij Beneluxspoor aan te melden en om een reactie te kunnen geven op deze lijn.
Ik heb al een 2 tal  proefseries van de loc laten etsen. Maar er waren nog een aantal zaken die verbetering behoefden. (Dus vandaar de prijs van Bart.) De eindprijs ligt nog niet helemaal vast.
De loc is dus helemaal van messing, etswerk en messing gietstukken, 32 dacht ik, behalve het massagewicht.
Hij is zeer goed te bouwen, ook door een beginner, door de uitgebreide bouw-info en het uitgekiende "pen en gat" systeem. Je kunt dus de lok een heel eind in elkaar steken (en vast zetten) voor dat je gaat solderen!!
De genoemde open jaloezien worden bij de volgende serie dicht gelaten bij het etsen (te gevoelig voor beschadigingen bij gewoon gebruik). De loc is, naast vitrine, ook bedoeld voor "dagelijks'' gebruik en voorzien van een ge-etst kortkoppelmechaniek met Nem schacht. Ik moet ook nog de verpakking organiseren en transfers.
Ik heb (nog) geen website, te weinig tijd. De tweede helft van dit jaar hebben we een tafel in Houten geplant.
Onder op de modellen staat een logo van "WModels"c.
Voorlopig even tot zover. Heb je nog vragen, hoor ik ze graag. WimM

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie