Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 18:00:49
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3413131 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14205 Gepost op: 16 oktober 2017, 21:26:46 »
 ???
Het lijken wel amsterdammers  ;D
Die kwakken de auto ook overal in elke hoek en op alle plekken neer
En betalen ho maar  :D

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14206 Gepost op: 16 oktober 2017, 22:51:08 »
Hangen daar zoveel cigarettenautomaten dan?

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4525
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14207 Gepost op: 16 oktober 2017, 22:55:00 »
Maar rara van wie is die Kapitän dan ??
Mysterie, alhoewel denk dat Jan er vast wel weer een rationeel antwoord op heeft verzint.  ;D

Groetjes Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14208 Gepost op: 17 oktober 2017, 10:50:36 »


"Dus. Opel. Kapitän. Wit. Kenteken... Kenteken? Kenteken. Dalli, dalli!"


Als ik nu nog veel meer geld zou hebben dan al het geval is, en bovendien over de nodige kennis zou beschikken om zo'n ding zelf te kunnen onderhouden en repareren indien nodig, en natuurlijk ook over de nodige ruimte en uitrusting om dat te kunnen doen en ook om het slagschip te kunnen stallen, ja dan, dan zou ik best zo'n auto voor de deur willen hebben.
Hoewel... een paar jaar geleden (zelf had ik toen nog een Peugeot 405) kreeg ik de kans om eens een ritje te maken in een heuse Opel C-Rekord, zo eentje als m'n pa vroeger had, en toen ben ik best wel geschrokken van de zwabberige wegligging...
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2017, 11:11:51 door 44 »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14209 Gepost op: 17 oktober 2017, 11:09:48 »
En dat zwabberen had Ford ook
Daar kwam koni en of Bilstein kijken
Die schokdempers waren toen de top in demper land
Alles wat goed op de weg moest blijven kreeg ze

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14210 Gepost op: 17 oktober 2017, 11:15:43 »
Dat zou kunnen. Maar het was behoorlijk wennen. Ook wennen was de versnellingspook aan het stuur, hoewel dat niet lang duurde, gek genoeg. Heel leuk om terug te zien was de gekleurde balk als snelheidsmeter: opschuivend van links naar rechts was die tot 50 km/h groen, dan werd hij oranje tot 80 (of 100?) km/h en daarboven rood.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14211 Gepost op: 17 oktober 2017, 11:58:33 »
Volgens mij heeft de B record als laatste die balk gehad

de C rekord had een ronde meter in het dashboard zitten
De B had 2X 2 ronde achterlichten
rechthoekige koplampen
De c had naar buiten uitspringende achterlichten waar alles onder 1 glas zat
ook rechthoekige koplampen met op de scherm kant ernaast oranje knipperlicht units

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14212 Gepost op: 17 oktober 2017, 13:16:14 »
Vreemd... zou mijn geheugen een loopje met me nemen? Eerlijk gezegd kan ik het nu ineens niet meer met zekerheid zeggen; het moet een jaar of tien, twaalf geleden zijn dat die gelegenheid zich voordeed.
En tussen de 45 en 50 jaar dat ik met m'n vader in die B en C meereed.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14213 Gepost op: 17 oktober 2017, 16:10:31 »
Ik werkte bij de Opel toen
En als de meters weer eens gek deden moest het dash board eruit
en ook de tellerkabels gaven bij de C vaak de geest aan maarten
Ook voor de kachel bediening die bij sommigen elke winter vernieuwd moesten worden
Of de Luxe die een regelaar met wax vulling had ,en de kachel dicht zette als het koelwater in de radiator van de kachel 20 graden was
Maar de A en de B hadden die rol
tot 50 groen dacht zelfs tot 30 wit
tot 100 oranje met een zwarte ban bij meen 70 en 80
en dan rood tot 160

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14214 Gepost op: 17 oktober 2017, 21:42:23 »
Ik kan me niet herinneren dat "we" ooit klachten hadden over de Rekords. Ja, één keertje, toen kwamen we vlak voor de grens stil te staan vanwege een kapotte waterpomp of zoiets.
Niet lang voordat we weer naar NL verhuisden, ruilde pa de Rekord in voor een C-Kadett, en dat was een afgang.
Wat wil je, pa en moe voorin en ik met twee broertjes en een zusje op de achterbank en dan nog een zusje op de hoedenplank. En dan een uurtje of vier kachelen naar NL of daarvandaan weer naar huis. Ik kan er nog steeds niet goed tegen om achterin te zitten, ook al heb ik de hele ruimte daar voor mezelf.

Nee, geef mij maar een Rekord.

Brekina:


Busch:


Of een Kapitän.  :D

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14215 Gepost op: 17 oktober 2017, 22:39:16 »
Volgens mij heb je ze omgewisseld
De record had niet standaard bumper rozetten
En als je goed kijkt zie je bij de record de knipperlicht glazen op de hoek zitten
Ook de grille is niet juist van de bovenste als kapitein

https://www.google.nl/search?q=opel+kapitein&rlz=1C1AOHY_nlNL708NL709&oq=opel+kapitein&aqs=chrome..69i57j0l5.5631j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://www.google.nl/search?q=opel+c+record&rlz=1C1AOHY_nlNL708NL709&oq=opel+c+record&aqs=chrome..69i57j69i59l3j69i61l2.5319j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4525
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14216 Gepost op: 17 oktober 2017, 22:47:19 »
Jan,

Ik durf het bijna niet te vragen  :-[ , maar van welke fabrikant is dat Cinzano busje?

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14217 Gepost op: 18 oktober 2017, 00:26:42 »
Ze zijn niet omgewisseld, Jerry, het zijn allebei modellen van de C-Rekord. Van Brekina (de donkerblauwe) en van Busch (de lichtblauwe).
Dat van die Kapitän staat er een beetje ongelukkig onder, waardoor de indruk ontstaat als zou de onderste die Kapitän zijn.

Arthur, die HY-bus is echt een hele ouwe, van Praliné nog. Volgens mij is dat later door Busch overgenomen.
De Citroën-bus heb ik ooit eens gebruikt in een dioramaatje van een stukje boomkwekerij. Daar zit nog een klein verhaaltje aan vast, dat vertel ik nog wel 'ns.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14218 Gepost op: 18 oktober 2017, 09:55:16 »
 (y)
Bij de blauwe dan even de knipperglaasjes accentueren
dat is dan een Luxe
met bumper rozetten en chroom wiellijsten
wel vind ik (op de foto) de grille er slordig uitzien
Dus liever een Busch model

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14219 Gepost op: 19 oktober 2017, 12:29:26 »
Howel ik het met je eens ben dat de Busch-Rekord beter oogt dan die van Brekina, is die van Brekina niet eens zo slecht. Oké, het is geen TD, maar toch...:



Gek is dat, de clignoteurs missen, maar je kunt het woordje "OPEL" naast de linker koplamp goed lezen.
De buitenspiegel is er trouwens ook niet.