Google+
Doel:€250.00
Donaties:€117.90

Per saldo:€-132.10

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-12-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco ns voormalige DSB WLAB 33 draaistellen shapeways door spoorfan
Vandaag om 21:44:00
afdraaien wielflenzen door stefan88
Vandaag om 21:41:08
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
Vandaag om 21:35:30
Piko h0 NS 2200 door De eerste Ivo
Vandaag om 21:32:09
Welke modellen staan boven aan verlanglijst voor komende Nürnberg Toy Fair? door Wijktrein
Vandaag om 21:32:06
Dennebomen maken..... door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:23:08
Modeltreinenbeurs Zutphen, 16-17 december, Zutphen door Gouda
Vandaag om 21:16:12
Railplan past niet, Roco Geoline door haoos
Vandaag om 21:06:39
Lenz Compact 60500, programmeren geeft ERROR door Ronald Halma
Vandaag om 21:04:32
Beïnvloeding schakeltijden wisseldecoders door centrales door phdirk
Vandaag om 21:04:21
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 21:00:52
Brekina DAF openmaken door thonis
Vandaag om 20:58:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rondje_HO
Vandaag om 20:57:25
Volgende halte: Openluchtmuseum!' op 17-18 juni 2017 Wie komt er ook? door Sven
Vandaag om 20:57:21
Fyra rijtuigen Marklin door Rondje_HO
Vandaag om 20:55:14
Speelbaan voor onze kleinkinderen door Bjor
Vandaag om 20:46:06
Wateringbury Railway Station in OO door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:38:35
Railpro Fccpps..u weet wel. Op smalspoor? door martijn v m
Vandaag om 20:07:16
Baan in Los Angeles door Lolke Bijlsma
Vandaag om 20:01:32
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door RhB-Mikey
Vandaag om 19:58:39
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:55:58
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door MartinH0
Vandaag om 19:28:03
DR4024 servo decoder kapot? door Ronald Koerts
Vandaag om 19:03:52
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:52:31
Bouw Tagh0train Bagagewagen CHD-Dg (Spoor 0) door peterha
Vandaag om 18:26:49
Onderdelen Trix koploper door stoombr38
Vandaag om 17:40:03
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 17:19:51
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 17:07:19
Vrachtauto's in Schwarzburg door ReneN
Vandaag om 17:05:55
25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 15:38:17
  

Auteur Topic: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338  (gelezen 1604008 keer)

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11106
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13965 Gepost op: 21 september 2017, 15:16:15 »
Inderdaad, in het Duits (uiteraard), Italiaans en Frans. Niet in het Engels, dat is overbodig.
En dat is geen overbodige of provocatief bedoelde opmerking, want Engelse teksten op deze wagon zijn overbodig omdat ze niet in Engeland mogen en zelfs niet eens kunnen komen omdat ze niet voldoen aan het pvr aldaar. Overbodig te zeggen dat deze opmerking wel overbodig zou zijn als iedereen die dit leest dat al zou weten, maar dat kan ik natuurlijk weer niet weten.






44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11106
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13966 Gepost op: 21 september 2017, 22:45:01 »
Aan veel knutselen en prutsen kom ik de laatste tijd niet toe, althans, niet zo heel erg. Wat wel lukt is af en toe even een tijdschrift "uit den ouden doosch" pakken en lekker bladeren, met een kopjen koffie of zo.
En dan kom je wel eens wat tegen, zo in de MIBA nummero 12 van het jaar 2006, een artikel met als titel "Die "28er" der Gruppe 29".
Een beetje kenner (en dat ben je volgens mij toch al wel gauw) weet dan dat het over rijtuigen gaat, een beetje meer kenner kan vertellen dat het hier rijtuigen van voor de oorlog (we hebben het nog steeds over "de oorlog" oftewel WOII als we het over voor of na de oorlog hebben). Welnu, tot zover mag ik mij dan ook een kenner noemen, maar voordat ik het betreffende artikel had gelezen had ik je niet kunnen vertellen wat voor wagens hier bedoeld worden, hoe deze er uit zouden zien en wat de geschiedenis is die erachter zit.
Nu dus wel (en dan maar hopen dat het beklijft) en ook dat ik zelfs dergelijke wagens in de stapel heb.




44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11106
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13967 Gepost op: 22 september 2017, 13:32:51 »
Nog twee wagens Gruppe 29:





Ik begin te geloven dat ik een zekere voorliefde voor Speisewagen en gele 1e klassestrepen heb, iets waarvan ik mij tot dusver niet erg bewust was. Speisewagen wel, maar 1e klassestrepen...  ::)

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11106
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13968 Gepost op: 22 september 2017, 15:41:37 »
Grasvezel = grasvezel

Beetje experimenteren:


könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13969 Gepost op: 22 september 2017, 16:41:14 »
Rechtsboven en onder.

Mvg Bas

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 3522
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13970 Gepost op: 22 september 2017, 18:33:50 »
Alles is goed gelukt
Met de nuances vraag je dan eigenlijk welk moet ik waar gebruiken
wil je winters met ochtend rijp, midden boven
verdroogd na een 2 maands hitte golf ,die  zit er niet tussen
een weiland de linker
dus wat doe je waar
een pasgemaaid land is lichter dan een land voor het maaien
gras is een lastig item
Ik strooi meest 1e 2 mm
dan stukjes aanvullen met 4 tot 6 mm
met poeders kleur opvullen en ook wat make up tinten in natuur pastel tinten

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1667
  • Westlandbaan
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13971 Gepost op: 22 september 2017, 19:09:52 »
Voor brood met schimmel alle 5, alleen die schroef, ....mmmmm ach moderne kunst is moeilijk te verstaan ;D

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11106
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13972 Gepost op: 22 september 2017, 23:01:09 »
@Jerry: met de kleurtjes die er zijn moet wel wat te bereiken zijn. Eerlijk gezegd meer dan ik had verwacht, en verf of pigmentpoeders zullen niet nodig zijn. Gewoon nog een beetje door experimenteren.  ;)

@Joke: een beetje schimmel op m'n brood jaagt mij geen angst aan, sterker nog, vaak is het zelfs bijzonder smaakvol. De korst van Camembert of Brie, bijvoorbeeld. Of in de Gorgonzola.
En moderne kunst moeilijk te verstaan... misschien wel. Maar ach, dat beetje met treintjes rommelen is toch echt geen kunst te noemen, ook niet dat gras mengen. Da's hobby, voor de leuk.

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11106
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13973 Gepost op: 23 september 2017, 13:59:19 »
Ondertussen wordt er nog steeds gewerkt aan dat vermaledijde "mangat". Of gewerkt... het is meer dat het continue door het hoofd spookt omdat ik nog niet precies weet hoe ik het wil hebben en er dus ook niet echt een vastomlijnd idee is waar naar toegewerkt kan worden. Hoe dan ook, ik ben uiteindelijk toch maar begonnen met het dichten van een paar enorme kieren, nadat daarvoor al een beetje ondergrond was gecreëerd. Het is de bedoeling dat het straks allemaal toch een beetje naadloos lijkt...



Eigenlijk prakkezeer ik ook nog over een bescheiden seinhuis, van waaruit de belangrijkste wissels in het Bw bediend kunnen worden en dan voornamelijk die in de in- en uitrijsporen. Veel meer zijn er eigenlijk ook niet, op de twee of drie naar de Wagenwerkstatt na dan.

Maar eigenlijk, en dan heb ik het weer even over dat seinhuis, heb ik geen idee of wissels in een Bw wel fernbedient waren. Misschien moeten er wel gewoon van die hendels met van die gele of zwart-witte kloten bij de wissels geplaatst worden in plaats van trekdraden en -goten.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 3522
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13974 Gepost op: 23 september 2017, 14:12:06 »
Ik denk niet dat er veel op afstand werd gedaan
wat kost het aan leggen en onderhouden van alle draden
Dan zijn alle draden boven het maaiveld lastig
en een klein baan keetje met een mannetje wat meerdere dingen doet kan ook wel een wissel omzetten
Ik zou 2 van die keetjes neer zetten

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11106
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13975 Gepost op: 23 september 2017, 23:21:39 »
Ik denk dat ik wel weet wat voor keetjes je bedoelt:



Een seinhuisje wordt ook overwogen om de krappe bocht op die plaats een beetje te camoufleren.
Afgezien van wissels stellen, kan het seinhuis ook dienen als plaats waar binnenkomende lokomotieven, of eigenlijk de machinisten (dan wel stokers) daarvan, zich kunnen melden.
We zien nog wel even.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 3522
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13976 Gepost op: 23 september 2017, 23:46:26 »
Kijk dan eens voor inspidinges op ruud zn draadje
ergens staat zijn BW met een gebouw als locleitung
Ook bij dacht basilicum zie je wel een voorbeeld
Niet massaal maar genoeg om die bocht te camoe dingesen
of gewoon een kleine baan wachters woning als loc leitung uber nachtung

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13977 Gepost op: 24 september 2017, 12:43:36 »
Ondertussen wordt er nog steeds gewerkt aan dat vermaledijde "mangat". Of gewerkt... het is meer dat het continue door het hoofd spookt omdat ik nog niet precies weet hoe ik het wil hebben en er dus ook niet echt een vastomlijnd idee is waar naar toegewerkt kan worden. Hoe dan ook, ik ben uiteindelijk toch maar begonnen met het dichten van een paar enorme kieren, nadat daarvoor al een beetje ondergrond was gecreëerd. Het is de bedoeling dat het straks allemaal toch een beetje naadloos lijkt...

Het 'deksel' van het mangat rondom voorzien van een dunne (0,25 mm) rand styreen (o.i.d.) wat een centimeter groter is dan het deksel. Dat dekt alle naden af en indien samen met de omgeving begrast, nagenoeg onzichtbaar denk ik.
gr. Ed

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11106
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13978 Gepost op: 24 september 2017, 21:40:00 »
Citaat van: Jerry
een gebouw als locleitung

De Lokleitung is weer iets anders, Jerry, die hebben niks te maken met het omzetten van wissels. De Lokleitung is meestal in een gebouw in de buurt van de loods en/of draaischijf gesitueerd, doorgaans niet aan het begin van een Betriebswerk.

@Ed: wel een goed idee. Eerst wilde ik eens kijken of het lukt om zonder zo'n overlappende rand te werken. Wordt dat niks, dan kan ik altijd nog jouw idee oppakken.



De grootste gaten zijn gedicht, morgen maar eens wat boetseren met Geländespachtel.
En m'n Piko-Silberlingen nog eens op de proef stellen, want het lukt me maar niet om die te laten ontsporen.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 3522
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13979 Gepost op: 24 september 2017, 22:07:37 »
Maar daar kan ook de wisselwachter huizen
Anders aan het bgin een blokstelle (met moped voor de  deur  ;) )