Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dirty Stuff door Dave.......
Vandaag om 03:55:05
's-Heer Heinkenspolder door Bastaard
Vandaag om 03:46:00
Overweglichten voor Viessmann 5900 N door Keessap
Vandaag om 01:54:38
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Rockerbox2
Vandaag om 01:15:05
Grote Henschel van Erwin Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:13:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:02:57
NS C 6207-6308 en NS AB 6231-6345 De Bouw door prutser
20 februari 2018, 23:51:25
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Schachbrett
20 februari 2018, 23:50:56
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
20 februari 2018, 23:36:30
Lokpilots en ontstoring door Antoine.
20 februari 2018, 23:26:15
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door JeanR
20 februari 2018, 23:10:29
Vroeger (oude dia's uit Noord-Nederland en Oost-Nederland, 1985-1990) door Thom
20 februari 2018, 23:06:41
Huidskleur blanke figuren door roadster36
20 februari 2018, 23:04:35
Raadplaatje door Eric B
20 februari 2018, 22:54:58
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door sdz1976
20 februari 2018, 22:37:42
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Reinier Z.
20 februari 2018, 22:32:01
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
20 februari 2018, 22:20:16
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door Waelsteder
20 februari 2018, 22:18:50
Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012 door 44
20 februari 2018, 21:48:38
Electrostatisch begrassen door Milocomarty
20 februari 2018, 21:48:02
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
20 februari 2018, 21:26:35
VERPLAATST: BNLS-Werkspoor - DEMEL Hellingwagen door 44
20 februari 2018, 21:25:33
VERPLAATST: BNLS-Werkspoor - NS Instructie ketelwagen bij de Brandweer door 44
20 februari 2018, 21:24:53
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door jakeman
20 februari 2018, 21:20:14
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Ric
20 februari 2018, 21:18:12
Ultrasoon spoorstaafonderzoekswagen door Sobat Kras
20 februari 2018, 21:08:12
Dahinterhofen im Bau door Basilicum
20 februari 2018, 20:26:02
Frank Oude Elferink over Hondekoppen en dieseltjes door Mispoes
20 februari 2018, 20:04:31
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door rik s
20 februari 2018, 19:56:37
Baan in Los Angeles door AndrevdG
20 februari 2018, 19:55:20
  

Auteur Topic: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338  (gelezen 1645016 keer)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4794
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13185 Gepost op: 18 juni 2017, 12:04:44 »
Misschien moet je eens door de voorgaande grofweg 13.000 berichten van dit topic gaan grasduinen. Daarin komt elk detail van deze serie projecten in woord en beeld aan bod. :) Je bent even bezig, maar het leest vlot weg. ;)

Groet,
Bas

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11494
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13186 Gepost op: 18 juni 2017, 12:19:32 »
@Harald: natuurlijk, van jou had ik ook niet anders verwacht  ;)
@Arvid: die eenheid in materieel, misschien zou je dat 'huisstijl' mogen noemen, is natuurlijk wel bereikt. Daar heb je gelijk in. Dat kanariegeel had, als ik me niet vergis, ook een waarschuwende functie; de zichtbaarheid werd wel verbeterd.
En inderdaad, ieder z'n ding, geel of rood of zwart is ook een kwestie van smaak. Ook, want er zijn andere factoren die eveneens een (bepalende) rol kunnen spelen: nationaliteit, historie, techniek - noem maar op.

Dat de rest van de baan momenteel niet of nauwelijks aan bod komt heeft ook een reden: het ziet er niet uit. Zo ongeveer 85% (dus zo'n beetje alles behalve dat kleine stukje wat ik veel laat zien) is gewoon nog woest en ledig. Of nou ja, ledig... dat wil zeggen, er ligt wel rails en zo, en alles functioneert, maar dat was de doelstelling die gehaald moest zijn voordat ik van mezelf 'mocht' beginnen aan de scenery.
Voordat ik daarmee begon (op dat kleine stukje wat nu veelvuldig getoond wordt) is de rest van de baan wel eens aan bod gekomen, zo hier en daar, zoals in de loop van dit draadje wel te zien en te lezen valt (en op dit moment, terwijl ik dit schrijf, komt Bas tussendoor piepen  ;D ).
Maar om concreet op je vraag ("hoe ziet de rest van je baan er nou uit?") te antwoorden:

Zo:




Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13187 Gepost op: 18 juni 2017, 12:26:38 »
 :o Dat was een fikse aardbeving daar  ;D

Je hebt gelijk, ik heb inderdaad het draadje veelvuldig doorgelezen, maar ergens stond mij bij dat je met een nieuwe baan begonnen was, vandaar de vraag. Ik zal wel in de war geweest zijn, of iets verkeerd hebben gelezen!

...en mijn vrouw maar zeuren dat ik mijn kamer moet opruimen, jemig wat een chaos daar in Lümmeln  ;D
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Haradigi

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • Meet (kijk, voel) & weet.
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13188 Gepost op: 18 juni 2017, 12:27:46 »
Het volgende project:  Opruimen....      ;D

groet
Harald

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11494
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13189 Gepost op: 18 juni 2017, 12:42:01 »
Opruimen? Nee hoor. Zo heeft het ook een afschrikwekkende werking op onbevoegde personen.



 

Haradigi

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • Meet (kijk, voel) & weet.
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13190 Gepost op: 18 juni 2017, 12:48:37 »
 ;D

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 3628
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13191 Gepost op: 18 juni 2017, 13:03:02 »
 ::) Valt nogwelmee
Ik zie nog rails met van alles erop
Zelfs op het spoor naast de waslijn locs een wissel met kabelgoot en unter  weet ik doorgang van voor kabels
Dus je bent al eens bezig geweest met die goten en kabel bediening in je BW  (y)

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 746
  • ZWOLLE
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13192 Gepost op: 18 juni 2017, 13:33:40 »
Heel herkenbaar Jan, ben ik toch niet de enige.

Grt, Ronald.

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13193 Gepost op: 18 juni 2017, 14:22:53 »
Oei een enorme trein ketting botsing  :angel:
Groetjes
Johnny

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11494
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13194 Gepost op: 18 juni 2017, 21:25:58 »
Zoals Jerry zegt: het valt wel mee. Merendeels materieel dat even snel is weggezet. Een uurtje werk om wagens en dozen bij elkaar te zoeken en weg te stoppen. Maar ach, zolang het niet in de weg ligt....
Maarreuh, Jerry, in het Bw zelf is nog geen trekdraad gespannen, geen aandrijving gelegd en geen goot gegraven. De kabelgoten die jij (denk ik) bedoelt zijn gewoon die bij wissel 1.

Het TEE-feestje is weer voorbij, de getoonde stukken worden weer weggesleept.
Die ene eenzaam voor zich uit toeterende blaaspoep heeft de bus gemist, maar ook die komt wel weer thuis.

Ondertussen voor de zoveelste keer in de materie rond DKW-trekdraden en toebehoren gedoken, en elke keer ontdek ik weer wat nieuws. Deze keer las ik van een DKW waarvan slechts één tongenpaar van een Riegel was voorzien, omdat het andere paar tegen de spits in niet met V > 65 km/h werd bereden en dus geen Riegel behoeft. Kijk, dat zou de zaak wel eens kunnen veranderen...



@Arvid: zie je? We schuiven langzaam maar zeker wel een stukje verderop.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 3628
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13195 Gepost op: 18 juni 2017, 23:15:54 »
Ik zie het nu
Dacht dat het nog in BW was

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11494
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13196 Gepost op: 19 juni 2017, 15:53:11 »
 :D
Wissel 1 ligt niet ver vóór de Überunterdingsbums, vandaar wordt gewerkt richting tunnelduct, waar de sporen richting Sbf weer verdwijnen. Eénmaal op dat punt aangekomen, gaat het via wissel 7 en het Bw-toegangsspoor naar boven richting Bw.
Wat er daarna komt, weet ik nog niet, het hangt er ook een beetje van af hoe vlot het allemaal verloopt.
En trouwens, kan ook nog best eens zijn dat er van gedachten veranderd wordt, dat er ineens aan de lokloods wordt geprutst of zo.

Maar voorlopig niet, nu is wissel 2a/2b aan de beurt:


jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 3628
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13197 Gepost op: 19 juni 2017, 16:08:37 »
Dus als ik t begrijp  ??? dan moeten de trekdraden eigenlijk naar boven toe (sein/blokpost)
Of komt er beneden een blokpost die dat gaat bedienen

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11494
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13198 Gepost op: 19 juni 2017, 16:21:04 »
Citaat
... op dat punt aangekomen, gaat het via wissel 7 ...

Oeps! Wissel 7 moet zijn wissel 6  :-[



Nee hoor, de trekdraden gaan in geen geval naar boven toe. Ze gaan allemaal naar het seinhuis dat zich achter het tunnelduct bevindt.
Met Dirkjan (Falkenberg) is in het verleden een hele gedachtenwisseling geweest over seinhuizen, Wärterstellwerke etc, en er zijn diverse mogelijkheden onder de loep genomen, waaronder dus een mogelijk Wärterstellwerk tussen Überdingsbums en tunnelduct, maar ik heb tenslotte voor deze versie gekozen.
Het Bw krijgt wel een eigen seinhuis, zodat de wissels daar ook bediend kunnen worden.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 3628
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13199 Gepost op: 19 juni 2017, 16:24:56 »
Weet ik nog
draden door de tunnel
Aan de andere zijde komje dan uit onder je plein naast die lucht fabriek met binnen pri(e)nt