Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dirty Stuff door Dave.......
Vandaag om 03:55:05
's-Heer Heinkenspolder door Bastaard
Vandaag om 03:46:00
Overweglichten voor Viessmann 5900 N door Keessap
Vandaag om 01:54:38
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Rockerbox2
Vandaag om 01:15:05
Grote Henschel van Erwin Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:13:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:02:57
NS C 6207-6308 en NS AB 6231-6345 De Bouw door prutser
20 februari 2018, 23:51:25
Saint Tourbičre, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Schachbrett
20 februari 2018, 23:50:56
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
20 februari 2018, 23:36:30
Lokpilots en ontstoring door Antoine.
20 februari 2018, 23:26:15
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door JeanR
20 februari 2018, 23:10:29
Vroeger (oude dia's uit Noord-Nederland en Oost-Nederland, 1985-1990) door Thom
20 februari 2018, 23:06:41
Huidskleur blanke figuren door roadster36
20 februari 2018, 23:04:35
Raadplaatje door Eric B
20 februari 2018, 22:54:58
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door sdz1976
20 februari 2018, 22:37:42
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Reinier Z.
20 februari 2018, 22:32:01
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
20 februari 2018, 22:20:16
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door Waelsteder
20 februari 2018, 22:18:50
Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012 door 44
20 februari 2018, 21:48:38
Electrostatisch begrassen door Milocomarty
20 februari 2018, 21:48:02
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
20 februari 2018, 21:26:35
VERPLAATST: BNLS-Werkspoor - DEMEL Hellingwagen door 44
20 februari 2018, 21:25:33
VERPLAATST: BNLS-Werkspoor - NS Instructie ketelwagen bij de Brandweer door 44
20 februari 2018, 21:24:53
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door jakeman
20 februari 2018, 21:20:14
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Ric
20 februari 2018, 21:18:12
Ultrasoon spoorstaafonderzoekswagen door Sobat Kras
20 februari 2018, 21:08:12
Dahinterhofen im Bau door Basilicum
20 februari 2018, 20:26:02
Frank Oude Elferink over Hondekoppen en dieseltjes door Mispoes
20 februari 2018, 20:04:31
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door rik s
20 februari 2018, 19:56:37
Baan in Los Angeles door AndrevdG
20 februari 2018, 19:55:20
  

Auteur Topic: Terschellinger Spoor  (gelezen 183458 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7568
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #780 Gepost op: 10 september 2017, 12:06:16 »
Kaplaarzen aan en gaan  ;)
Misschien is het ook handig om te kijken voor een dompel pompje,dan kan je het water bij je mini depot weg werken.
Nu is alles goed afgelopen,maar je kan er stik op zeggen dat t wellicht een keer erger is en er dingen op de grond liggen die niet samenwerken met water.
Zou zonde zijn als er iets stuk gaat.

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #781 Gepost op: 10 september 2017, 13:49:11 »
Foto zegt genoeg...
en er is inmiddels een stenen kering voor gemetseld

dompelpomp by Nulpunt0, on Flickr
 
Maar alles is inmiddels al weer opgedroogd en kon ik in het zonnetje aan het werk.
Qua locatie ben ik nu vlak voor die blauwe auto aan het werk

IMG_1434 by Nulpunt0, on Flickr

De "binnnerails" van boog 2 is vanmorgen gebogen.

IMG_1433 by Nulpunt0, on Flickr

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 2016
  • NS tijdperk IIIc
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #782 Gepost op: 10 september 2017, 13:52:35 »
De beer heeft weer gebuffeld zo te zien  ;D
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Westlandbaan
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #783 Gepost op: 11 september 2017, 06:48:00 »
Goedemorgen,
De regen heeft een voordeel, die overzichtfotos geven goed aan hoeveel vorderingen in de zomer maanden gemaakt zijn :o (y) (y)
Het blijft spannend om te volgen.
Gr. Joke

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #784 Gepost op: 11 september 2017, 12:03:34 »
Tussen de regenbuien en de daardoor welkome koffiepauze lukte het toch nog even om een railsje te buigen, maar daarna snel de boel inpakken en wegwezen.

IMG_1441 by Nulpunt0, on Flickr

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #785 Gepost op: 15 september 2017, 13:52:37 »
Zo, dat is ook weer klaar.
De ondergrond voor dit stuk tracee is nog lang niet optimaal. De rails worden binnenkort losgeschroefd en in depot gelegd zodat we het noodzakelijke grondwerk kunnen gaan doen. Maar.....ze zijn gebogen.

IMG_1482c by Nulpunt0, on Flickr

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #786 Gepost op: 19 september 2017, 10:33:48 »
Weer eens wat nieuws van het historisch front.
Een foto  uit 1946, genomen vanaf de Wassermann radarantenne op het Seinpaalduin waarbij alle aandacht uitgaat naar de Brandaris en links achter de andere Duitse Wassermann radarantenne op het Groenplak.

Je moet het weten, maar alle gegevens bij elkaar komen tot de conclusie...kipkarren, opgesteld in rij bij het afgraven van het Gasfabriekduin. (rode cirkel)

Zie ook: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,42101.msg3221688897.html#msg3221688897

beeldbank - kopie by Nulpunt0, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 20 september 2017, 12:48:28 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #787 Gepost op: 21 september 2017, 14:56:20 »
Zojuist wat meetwerk met de waterpas ter plekke verricht en heb er voor de terreinploeg even een schets van gemaakt.
Bij elkaar moet er circa 20m3 zand worden aangevoerd. Dat ligt elders (bij de G45) op het terrein en een deel van de dijk moet worden afgegraven. Dus dat is geen probleem.

Uitgangspunt is dat het tracee tussen B en C vlak ligt. Daarom komt er een 1% helling tussen A en B. Dan is ook gelijk die waterverzamelende kuil opgevuld.
Tussen C en D mag circa 12 cm weg om de helling van 2,6 % naar 2,0 % te verlagen.

Tussen de dijk en het spoor wil ik een 30-40 cm diepe geul als afwatering.

Wanneer we dat gaan doen... dat is nog even de vraag. Geen haast op dit moment.

terreinwerk smalspoor by Nulpunt0, on Flickr

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #788 Gepost op: 23 september 2017, 21:50:55 »
Vandaag heeft Koen schitterende beelden van de Tiger gemaakt. Hier enkele waar het smalspoor goed op te zien is.

Loods en voorterrein:
duinspoor1 by Nulpunt0, on Flickr

duinspoor3 by Nulpunt0, on Flickr

duinspoor2 by Nulpunt0, on Flickr

duinspoor8 by Nulpunt0, on Flickr

 
« Laatst bewerkt op: 23 september 2017, 21:57:58 door FritsT »

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5576
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #789 Gepost op: 23 september 2017, 21:58:18 »
Gaaf gezicht zo!  (y)

krab

  • Offline Offline
  • Berichten: 278
  • N spoor dat spoort
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #790 Gepost op: 23 september 2017, 22:19:56 »

Machtig mooi maken jullie het door dit onderwerp door te lezen , dacht ik aan een boekje in mijn jeugd terug .
Ben het gaan opzoeken en vond het terug na zoveel jaren ingepakt te zitten .
Het was Kaptein Rob  en het geheim van de bosplaat .
Blijf jullie volgen .

mvg Sjaak

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #791 Gepost op: 25 september 2017, 20:07:29 »
Elke modelspoorder kent het wel... railplannen uitleggen. Meestal het spannendste van een heel project. Dat heb ik nu bij het maken van het depot.
De wisselhoek komt overeen met de rode lijn.
Ik heb wensen:
1. opstelspoor voor de kipkarren
2. opstelsporen voor alle lorries's
3. vrij terrein voor overslag van goederen (demo verladen/bunkerbouw).

Als ik alles bij elkaar zie / uitmeet zijn de rode + oranje optie de meest ideale. Nadeel..ik kom en wissel tekort.

luchtfoto 1b by Nulpunt0, on Flickr

luchtfoto 1c by Nulpunt0, on Flickr

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1361
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #792 Gepost op: 25 september 2017, 20:29:02 »
Is zo`n wissel niet na te maken ? Het voorbeeld heb je zelf al in elkaar gezet .

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #793 Gepost op: 25 september 2017, 20:34:56 »
Alles is te maken als je er in gelooft, maar ik heb maar twee handen en er ligt nog zoveel werk. Vooralsnog denk ik eerder aan een zoektocht en transport naar het eiland.

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 2129
    • nulpunt
Re: Terschellinger Spoor
« Reactie #794 Gepost op: 25 september 2017, 20:35:46 »
Nog eens een overzicht van wat er was en wat er nu aan het ontstaan is.

De rode lijn was het spoortje in de oorlog en in de blauwe cirkel was het bouwdepot (nu hotel Bornholm)
De gele lijn is het huidige tracee en in de groene cirkel maak ik het depot.

Lijkt me niet ondenkbaar dat in het depot in de oorlog ook kopspoortjes lagen.

Depot by Nulpunt0, on Flickr