Doel:€250.00
Donaties:€118.00

Per saldo:€-132.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:05:37
LS Models 2024 door Rob Ellerman
Vandaag om 11:04:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 10:48:26
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door spoorijzer
Vandaag om 10:34:49
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door mass am see
Vandaag om 10:23:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:16:21
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
De Hondsrugbaan door Wim Vink
Vandaag om 10:06:26
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:26:22
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
Baanplan Bührtal VI door nachbar
Vandaag om 08:23:15
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Noordernet
15 april 2024, 22:50:08
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
15 april 2024, 22:23:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 april 2024, 21:46:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
15 april 2024, 21:32:02
Station Roodeschool door Ronaldk
15 april 2024, 21:27:21
Nederland in Z door Mitchell
15 april 2024, 21:05:26
EifelBurgenBahn door Ferdinand Bogman
15 april 2024, 20:54:01
RhB H0m, Albulisch door Boertje
15 april 2024, 20:32:47
  

Auteur Topic: ongenoegen uiten  (gelezen 31367 keer)

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #165 Gepost op: 28 augustus 2007, 12:59:47 »
Dat antwoord heb je reeds ontvangen, maar op speciaal verzoek hier nogmaals:

Dit huidige antwoord heb ik nooit van jou nog enig ander BNLS beheerder gekregen, uitgezonderd de opmerking over het gebruik van hoofdletters, wat ik ter harte heb genomen.

Maarten van der Burgt

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #166 Gepost op: 28 augustus 2007, 13:00:30 »
Die maatregel hebben we inderdaad genomen naar aanleiding van wat er gebeurd is met de ICK's. Dat we Maarten daar niet op aanspreken is simpelweg omdat we regels niet met terugwerkende kracht kunnen en willen hanteren.

Dus Maarten is alleen aangesproken op de vorm, als zoiets nogmaals voorkomt zal die persoon ook aangesproken worden op de door jou geciteerde regel.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #167 Gepost op: 28 augustus 2007, 13:02:32 »
Dit huidige antwoord heb ik nooit van jou nog enig ander BNLS beheerder gekregen
Ik zal op korte termijn tijd vrij maken om alle communicatie die in dit kader heeft plaats gevonden nog eens door te nemen. Als werkelijk blijkt dat deze boodschap niet duidelijk aan jou is overgebracht, dan zullen wij onze excuses daarvoor maken. Als wij kunnen aantonen dat we de boodschap wel duidelijk hebben gecommuniceerd dan verlang ik dat van jouw zijde.
Kortom: ik kom er nog op terug.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #168 Gepost op: 28 augustus 2007, 13:10:51 »
Specifiek, termen als "eikels", "stom" (3x), "knetterende vloek", "prutsers", "minachting" en de hele teneur van het bericht.
Duidelijker kunnen we het toch echt niet uitleggen.
- Peter

Kijk, dat is nou leuk.
De enige(n) die de context hebben, waarin deze woorden gebruikt zijn, zijn jullie, dus het is door niemand meer te beoordelen of dat al dan niet naar zijn smaak of terecht/onterecht was.
Gezien de teneur van het bericht en voor zover ik me de context nog herinner kan ik alleen maar zeggen, dat ik nog steeds volledig achter deze woorden sta, voor zover die ook niet door anderen gebruikt zijn.

Overigens, (reactie op een andere uitspraak): de fabriek Roco is uit de as herrezen na de grond ingeboord te zijn en vaart zeer wel bij de nodige (anti)reclame voor een bepaald type wagon.
 Bovendien zijn bij Roco passende akties ondernomen om dit soort ..........  (herhaling van of keuze uit alle bovenstaande niet welgevallige woorden) in de toekomst te voorkomen.
Die zijn tenminste wel bereid om hieruit lering te trekken, maar in Nederland moeten er "maatregelen" genomen worden, maar wel achter het gordijn.

Maarten van der Burgt
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2007, 18:49:03 door maarten van der burgt. Reden: schrijffout »

RoSoft

  • Offline Offline
  • Berichten: 1446
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #169 Gepost op: 28 augustus 2007, 13:28:18 »
Maarten,

Eigenlij word ik hier een beetje droevig van.


Ik denk dat dit gezaag over deze kwestie, inderdaad achter gesloten gordijnen uitgevochten kan worden. Wat een geleuter. :-X

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #170 Gepost op: 28 augustus 2007, 15:43:39 »
Maarten, nog 1 keer: het gaat niet om je mening, het gaat om de manier waarop. Die woorden staan we in geen enkele context toe, dus doet de context ook niet meer ter zake.

@Wim, je bent niet de enige die hier droevig van wordt...
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

DE2225

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
  • Webmaster SMMR, lid N-brigade Railclub Utrecht
    • Website van de stichting Museum Materieel Railion
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #171 Gepost op: 28 augustus 2007, 18:38:39 »
Poeh wat wordt ik hier moe van.

Ik ben helemaal niet geinteresseerd in de context van de betreffende beoordeling. De genoemde woorden slaan absoluut nergens op. Al slaat een fabrikant nog zo de plank mis, dan zijn deze woorden absoluut niet nodig. Die fabrikant krijgt vanzelf het deksel op zijn neus na een aantal terechte kritische beoordelingen.

Let wel, ik zeg hier dus inderdaad niet dat een kritische beoordeling niet door de beugel kan en ik lees dat ook niet in de reacties van de moderators. Natuurlijk mag je een kritische beoordeling neerzetten of een kritische noot plaatsen, maar laat iedereen in zijn eigenwaarde (daar komt het respect weer), dat verlang je toch ook van anderen richting jezelf?

Groet,

Rik
www.smmr.nl, de homepage van de stichting Museum Materieel Railion

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #172 Gepost op: 28 augustus 2007, 19:27:02 »
Jonge jonge, jullie doen net of jullie nooit eens teleurgesteld ergens over zijn en dan niet in dergelijke bewoordingen je onmacht tonen...

Ik kan het heel goed begrijpen. Wat dat betreft maakt Maarten van zijn hart teminste geen moordkuil. (Dan leef je langer...)

Er zijn grenzen uiteraard (sexistische, racistische opmerkingen ed.) maar  "eikels"...? Kom op zeg...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #173 Gepost op: 28 augustus 2007, 19:46:37 »
Johan, ik kon me niet direct herinneren wat je hiermee bedoelde. Daarom heb ik in mijn postbus even gezocht naar de meest recente e-mails die ik van je ontvangen heb.
Ik vond er 3 waar ik niet op heb gereageerd. 1 daarvan heb ik niet beantwoord omdat die geen vraag bevatte, maar alleen een mededeling.
De andere 2 waren een reactie op iets wat ik op het forum had geschreven, en beantwoordden dus precies aan mijn bovengenoemde criterium om niet te reageren.

Klaas.

In mijn beleving antwoorde je niet meer op boostervragen (in 2004). Ik heb mijn mailbox ondersteboven gekeerd en alles nog eens gronding nagelezen.

Bij deze bied ik jou mijn oprechte excuus aan. Ik heb mijn bijdrage in dit draadje ten onrechte geschreven.
Je hebt goed geantwoord echter het probleem werd niet opgelost (daar zit wss ook mijn gedachte kronkel na jaren).

Nogmaals mijn oprecht excuus!

Ik hoop dat deze bijdrage nog begrepen worden want wat is het uit de hand gelopen................. (ik denk niet dat Klaas dit resultaat met het draadje voor ogen had).

Mvg, Johan.

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #174 Gepost op: 28 augustus 2007, 21:10:22 »
Er zijn grenzen uiteraard (sexistische, racistische opmerkingen ed.) maar  "eikels"...? Kom op zeg...
En dan komen we weer terug bij 1 van mijn eerste reacties in deze draad. Wij hebben namelijk besloten dat we de minder nette bewoordingen (om ze zo maar eens te noemen) op deze website niet toestaan.
Daar kan je het mee eens zijn, daar kan je het niet mee eens zijn. Dat maakt niet uit, het is zo.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #175 Gepost op: 28 augustus 2007, 21:45:29 »
Daar kan je het mee eens zijn, daar kan je het niet mee eens zijn. Dat maakt niet uit, het is zo.

Kennelijk. :)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25258
    • Pagina van klaas
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #176 Gepost op: 28 augustus 2007, 23:45:32 »
Johan, excuses geaccepteerd.
Enneh... ik was ook niet boos, alleen een beetje verbaasd.

Voor de anderen: dit draadje gaat inmiddels over van alles en nog wat, behalve over het standpunt dat ik heb neergezet. Dus ik heb weinig aandrang om me er nog in te mengen.