Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

BNLS Werkspoor - Zelfbouw tramlocomotief

(1/123) > >>

Sven:
Nou, eindelijk staat het eerste lok-zelfbouwproject dan in de steigers. Na me eerst georiënteerd te hebben op hoe dit aan te pakken, ga ik binnenkort aan de zelfbouw van een tramlocomotief beginnen op het loopwerk van een Minitrix Glaskasten. Eigenlijk wilde ik een Duitse lok maken, maar op het Internet heb ik helaas maar één tekening kunnen vinden van een tramlocomotief, de 607 die in het smalspoormuseum in Valkenburg staat. Dus ik denk dat die het maar gaat worden dan. Ik heb 'm eens uitgeprint en een papier model van gemaakt om de juiste maat te bekijken. Ik heb de hoogte gecontroleerd met het goedkoopste H0e stoomlokje van Roco, maar ik ben er zeer onzeker van of dat nu allemaal wel klopt. De hoogte van de bovenkant van de rails naar het dak is 34 mm. De maten die op de tekening stonden heb ik door 87 gedeeld, dus het zou wel moeten kloppen. Graag hoor ik wat de experts van de huidige maat vinden, zoals op de foto's te zien is.

Het is wel heel leuk om zo'n papieren model te zien rijden. Dat is eigenlijk al heel gaaf. Hij zit met blue-tack binnenin op de Glaskasten vast.

Als iemand overigens nog tekeningen heeft van andere modellen, houdt ik me aanbevolen. Het loopwerk van een glaskasten heeft veel stangen en de 607 heeft er eigenlijk maar één. Ik zoek eigenlijk meer zoiets als de Plettenberg.



Hans Reints:
Moet het een koekdoos zijn?

HansZ:
En dit dan?

basis is een Minitrix draaistel waarin ik andere assen gezet heb: spoor 16,5 mm; opbouw styreen; volgepropt met plakjes lood. Koppelwagen K16 (basis is kitje van Coopercraft) is vast gekoppeld en neemt ook stroom af.
Grtz
HansZ

Hans_NB:
is dit iets : een lok van de Plettenberger Kleinbahn



groet hans

Hans Reints:








SK

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie