Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DE 64/6500 verbouwde varianten in model door spoorfan
Vandaag om 08:57:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 08:42:19
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door NS264
Vandaag om 08:41:19
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Silver Fox 2512
Vandaag om 08:27:30
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door henk
Vandaag om 08:17:59
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 07:59:14
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:46:11
Ermehuizen anno 1974 door arnout
Vandaag om 07:27:22
Hulp aan huis door Ben
Vandaag om 06:33:20
Oersik in schaal 1 door roadster36
Vandaag om 00:24:52
Diorama in Wijnkist door NS1220
Vandaag om 00:17:37
NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:01:39
Stoomcavalcade 50 jaar NVBS Amersfoort-Woudenberg (1981) door GerardvV
18 juni 2018, 23:40:55
Modelspoorwinkels in Google Earth door Onno Kuijken
18 juni 2018, 23:26:59
BNLS-Module: Brandland door Edsko Hekman
18 juni 2018, 23:10:45
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Floris
18 juni 2018, 22:24:24
Roco 2418 pimpen (zwaailicht, rangeerlicht, schakelbaar sluitlicht) door dimo1_dimo1
18 juni 2018, 22:04:08
CONTRANS; een werkende containerkraan in H0 door NS1220
18 juni 2018, 21:54:14
Stations op de schop door VAM65
18 juni 2018, 21:49:26
3D/RM: HTM 215: De Zwitser door Marco D
18 juni 2018, 21:48:19
Hof Tramrails, met welke lijm zit spoorstaaf vast aan bedding? door NS1220
18 juni 2018, 21:32:52
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
18 juni 2018, 21:21:07
Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22. door vanderHoek
18 juni 2018, 21:13:53
Spoor 1'ers & 0'ers door FritsT
18 juni 2018, 20:52:24
Mehano Thalys door Falcon10
18 juni 2018, 20:29:00
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
18 juni 2018, 20:22:48
Flm 4028 kortsluiting door Mechiel_
18 juni 2018, 20:04:27
Fleischmann BR 24/4141, hoe digitaliseren met verlichting? door ivanzon
18 juni 2018, 19:52:41
Havenbaantje door Edgy
18 juni 2018, 19:16:24
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Pinkelpa
18 juni 2018, 19:14:23
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 692748 keer)

Arbhin

  • Planner
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 568
  • Modelbouw of op-schaal bouwen?
    • Digitaal rijden:
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3180 Gepost op: 19 september 2017, 15:49:02 »
Niks mis met die bocht, toch? Heel mooi vloeiend en een bougie kan daar met gemak door...
Volg mijn draadje over ontwerpen en plannen van een nieuwe Modelbaan: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73506

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1765
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3181 Gepost op: 19 september 2017, 15:54:54 »
Koppel de bakken van je Roco of Fleischmann plan V wel op de juiste manier aan elkaar, dat doet men in het echt ook:
Niels

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1765
  • gevorderd beginner
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3182 Gepost op: 19 september 2017, 22:48:38 »
Niks mis met die bocht, toch? Heel mooi vloeiend en een bougie kan daar met gemak door...

Een bougie wel  ;) ;D maar een bogie met een lange radstand?

Sobat Kras

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 9856
    • sleutelspoor
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3183 Gepost op: 20 september 2017, 11:08:45 »
Maak je bochten niet te krap, doen ze in het echt ook niet!
https://www.youtube.com/watch?v=oFUNdehSlCE

Ik zie rails en een klassiek hoofdsein. Waar kan/zou dit kunnen zijn?
« Laatst bewerkt op: 20 september 2017, 14:06:23 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Voldemort

  • Offline Offline
  • Berichten: 5755
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3184 Gepost op: 20 september 2017, 12:06:29 »
Neem het begrip 'Rangier-Traktor' niet te letterlijk, dat doet men in het echt ook niet:

Rangeertractor te Mladenovac by dh3201, on Flickr

Mwahhhhhh......







Grote voordeel:
- standaard trekker
- voor- en achter wielset past op standaard aansluitpunten tractoren
- zaken als maai-, klepelkoppen zijn standaard verkrijgbaar

De foto's hier zijn om te kijken of met deze trekker de trein op tijd op snelheid te krijgen is en te remmen is. En jawel: die test is gelukt

Bedenker van het idee: Nico Koning, Koning, Avenhorn

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1765
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3185 Gepost op: 20 september 2017, 12:11:42 »
Als je CTA's op de stations op je baan plaatst, zet dan niet dezelfde treinen op verschillende perrons, dat doen ze in het echt ook niet:
Niels

Jelmer

  • Online Online
  • Berichten: 235
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3186 Gepost op: 20 september 2017, 14:41:38 »
Maak je bochten niet te krap, doen ze in het echt ook niet!
https://www.youtube.com/watch?v=oFUNdehSlCE

Ik zie rails en een klassiek hoofdsein. Waar kan/zou dit kunnen zijn?

Hans,

Met die dijk en het commentaar onder het filmpje zeg ik Medemblik.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3187 Gepost op: 20 september 2017, 16:46:06 »
Jelmer dat is volkomen correct. De betreffende "rotonde" heeft een diameter die nauwelijks groter is dan €-munt. Volgens mij de kleinste rotonde van Nederland en omstreken,

Gerard
O'Brien's law: Murphy was an optimist

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 285
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3188 Gepost op: 21 september 2017, 21:34:54 »
Rail Tractor anno 1922


mvg
Marco

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 2484
    • nederlof.net
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3189 Gepost op: 21 september 2017, 22:38:02 »
Vooral dat stuur is handig in de bochten  :)
Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal, H0, Central Station I, MrDirect
Sinds zomer 2017 ook met LGB gestart

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1602
  • Bnlx treinendokter.
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3190 Gepost op: 22 september 2017, 00:14:54 »
Als je dan tijdens de bouw een verkeerslicht over hebt, zet hem dan niet zomaar in een weiland:



Geo Link

Tegen gekomen tijdens een van mijn tourtjes afgelopen week. Overigens hebben ze er veel meer geplaatst in die regio, ben er wel 6 op verschillende plekken tegen gekomen, met dezelfde reden.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Voldemort

  • Offline Offline
  • Berichten: 5755
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3191 Gepost op: 22 september 2017, 07:26:21 »
Met die dijk en het commentaar onder het filmpje zeg ik Medemblik.

Al bij de eerste paar seconden: Zeker weten Mbk. Ik herken het blokbord  ;D
« Laatst bewerkt op: 22 september 2017, 07:32:51 door Paul Bender »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1765
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3192 Gepost op: 23 september 2017, 20:06:49 »
Plaats altijd duidelijke verkeersborden, in het echt plaatst men ook geen onduidelijke combinaties:
Niels

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 3910
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3193 Gepost op: 24 september 2017, 01:04:47 »
Hang geen auto aanhangers achter je tramstel.



Plantage Middenlaan, 1-12-1984. De 467+721+aggregaat voor filmopnamen in de tram

bron
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

RvdHoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #3194 Gepost op: 24 september 2017, 11:43:24 »
Kondig geen Internationale trein aan, waar je een speciaal kaartje voor nodig hebt, terwijl de hele trein bestaat uit één lok... Doen ze in het echt ook niet. Nou ja, behalve op 23 september 2017 in Utrecht dan.....




De lok ging wel een internationale trein ophalen, dat dan weer wel.

Groet,
Raymond v/d Hoven