Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loconet over TCP/IP door Falkenberg
Vandaag om 12:19:04
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:16:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 12:07:18
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 11:55:05
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 11:51:05
FS UIC-X wagens en hun varianten door 1200blauw
Vandaag om 11:38:41
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 11:21:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:20:00
NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2841957 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10543
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18375 Gepost op: 10 juni 2021, 17:31:56 »
Een achtergrondplaat (grote doos) en wat lengte's code 143 flex (spoor 0)
No dress rehearsel, this is our life.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6057
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18376 Gepost op: 12 juni 2021, 09:35:25 »
Wederom het wekelijkse e-magazine van Railway Modellers, een virtuele Britse Railway Club waarvan ik lid ben. De club wordt gesponsord door SMS een bedrijf dat heel veel lasergesneden scenery items levert in de schaal OO. Deze club doet iets goed… maar liefst 3.000 leden in een paar weken!



Klik voor het e-magazine op het plaatje of op deze link:
https://mailchi.mp/scalemodelscenery/model-railway-scenery-news-1829450?e=c7453a55a4

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18377 Gepost op: 13 juni 2021, 17:19:16 »
Sja, na deze post...:
We maken er vandaag gewoon een HST-dag van en gaan dus nog even door over de HST. Hornby heeft vanaf 1978 een HST in 00 in diverse uitvoeringen uitgebracht:




In 2008 kwam er eenmalig een HST uit van ex-Lima origine:


Maar de ex-Lima tooling was niet meer optimaal, en dus kwam er eveneens in 2008 een geheel nieuw topmodel van de Class 43 HST:





Voor N-spoor heeft Graham Farish de HST vanaf 1981 geproduceerd:


Ook na de overname door Bachmann werd de HST vanaf 2001 in diverse uitvoeringen door Graham Farish uitgebracht:

Alle foto's © hattons.co.uk.

.... kwam er een terechte reactie:
Dan heb je de hele rits van Dapol N modellen niet vermeld. ???

Ja, soms vergeet je gewoon wel eens wat.  :-[
Sinds 2010 maakt Dapol voor spoor N een Class 43 in diverse uitvoeringen:










Ook voor 2021 staan er weer een paar HST's van Dapol op het programma:


Leen.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2021, 23:14:25 door St00mboy »

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18378 Gepost op: 14 juni 2021, 03:49:21 »
Ik vind het altijd moeilijk te geloven dat ze HST zijn, voor m’n gevoel zijn het van die trage diesels haha
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18379 Gepost op: 14 juni 2021, 11:22:25 »
Toen de HST's in 1976 in dienst kwamen was de geplande max. snelheid 125 mph (201 km/h). Ter vergelijking reed de TGV max. 260 km/h, maar pas in 1981 en op een speciaal aangelegd traject. In 1987 werd met 148 mph (238 km/h) door een HST het wereldsnelheidsrecord voor dieseltreinen gevestigd. Op schaal moet dat er op een modelbaan imposant uitzien... ;D

Leen.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7825
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18380 Gepost op: 14 juni 2021, 21:36:13 »
Leen, de meeste HST's van Dapol van dit jaar zijn al uitgeleverd en uitverkocht. Ik had er ook een paar ingekocht voor de verkoop, inclusief diverse rijtuigen, en al helemaal doorheen. Alleen de Fag Packet moet nog komen, maar de populaire versies (blue/grey, Executive) zijn al geweest. Maar met al die OO rijders hier, denk ik dat dat nieuws niet zo interessant is.

Ik heb zelf niks van de Fag Packet besteld, maar ik kan me zo voorstellen dat dit een onderschatte versie in model zal zijn. Het is één van de minst populaire designs en zal niet gauw een tweede oplage krijgen maar/en daardoor in de toekomst een gezocht model gaat worden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7825
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18381 Gepost op: 14 juni 2021, 21:38:13 »
Oh, en ik zie dat enkele van mijn pakketjes naar Europa al in een week aankomen. Wil niet zeggen dat het standaard zo zal zijn, want ik hoor niet alles, maar in de afgelopen twee weken ook geen "waar blijft mijn bestellingen" emailtjes gekregen, wat normaal bijna dagelijks is.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18382 Gepost op: 14 juni 2021, 21:55:02 »
Ik heb zelf niks van de Fag Packet besteld, maar ik kan me zo voorstellen dat dit een onderschatte versie in model zal zijn. Het is één van de minst populaire designs en zal niet gauw een tweede oplage krijgen maar/en daardoor in de toekomst een gezocht model gaat worden.

Ik vind de Fag Packet juist een van de leukere liveries. Maar dat zal wellicht de goede herinnering zijn. Ik zit eigenlijk nog te wachten op deze versie van Hornby in 00.

Deze versie dus:

Great Western HST In Derbyshire. by Neil Harvey 156, on Flickr

Groeten,
Werner

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18383 Gepost op: 14 juni 2021, 22:00:00 »
Leen, de meeste HST's van Dapol van dit jaar zijn al uitgeleverd en uitverkocht. Ik had er ook een paar ingekocht voor de verkoop, inclusief diverse rijtuigen, en al helemaal doorheen. Alleen de Fag Packet moet nog komen, maar de populaire versies (blue/grey, Executive) zijn al geweest. Maar met al die OO rijders hier, denk ik dat dat nieuws niet zo interessant is.

Ik heb zelf niks van de Fag Packet besteld, maar ik kan me zo voorstellen dat dit een onderschatte versie in model zal zijn. Het is één van de minst populaire designs en zal niet gauw een tweede oplage krijgen maar/en daardoor in de toekomst een gezocht model gaat worden.

Bedankt voor je aanvulling.  (y) Het is een raar jaar, Sven, niet alleen vanwege de Brexit, maar ook met de corona en dat er daardoor veel meer vraag van modelspoorders gekomen is en veel spullen heel snel uitverkocht zijn. We hebben er ook nog mee te maken dat de grote winkel Rails en Hattons niet meer gewoon zoals vanouds de grote merken kunnen leveren.  :-\

Leen.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18384 Gepost op: 14 juni 2021, 23:14:22 »
.... Maar met al die OO rijders hier, denk ik dat dat nieuws niet zo interessant is.

Uitzonderingen bevestigen de regel: Hier ligt heb ik toch maar een volledige Dapol VTEC versie liggen. (Gekocht na een retourtje Londen-Aberdeen met de rechtstreekse 'Northern Lights' op onze Shetland Trip)
Net deze versie zag ik hier de revue nog niet passeren. Of toch. Net na de aankomst op de deurmat enkele jaren terug. (Moet ik mss zelf nog es een nieuw footooke van nemen). Een VT class 86 met Mk3's doet hier ook dienst, gekocht na een rechtstreekse retour Londen-Crewe-Chester-Holyhead en verder met de Stena HHS naar Dublin om daar verder de CIE-NIR  'Enterprise' dienst naar Belfast en even terug naar Lisburn te reizen.  Ook de 4-delige Dapol VT 'Voyager' zit al jaren in de collectie.
Even had ik gedacht aan een First Great Western HST in het blauw of nen groenen IEP 800. Maar dat idee heb ik laten varen.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18385 Gepost op: 14 juni 2021, 23:33:38 »
6 jaar na het terziele gaan van MyFerrylinkLink is er opnieuw een nieuwe 4è operator op de kortste Kanaalroutes:
Irish Ferries gaat de uitdaging aan en gaat de in Nederland gebouwde "Isle Of Inishmore" (1997 Van der Giessen de Noord)  inzetten op Dover-Calais. Op de Zuid-Wales route gaat ze vervangen worden door de in 2000 (en eveneens Van der Giessen) gebouwde Blue Star 1 (gehuurd bij de Attica Group)
https://www.rte.ie/news/business/2021/0326/1206241-irish-ferries-new-route/

https://www.niferry.co.uk/irish-ferries-starts-taking-passenger-bookings-for-dover-calais/

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7825
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18386 Gepost op: 15 juni 2021, 10:38:44 »
Het is een raar jaar, Sven, niet alleen vanwege de Brexit, maar ook met de corona en dat er daardoor veel meer vraag van modelspoorders gekomen is en veel spullen heel snel uitverkocht zijn.
Dat klopt in vele gevallen wel, maar in het geval van de HST maken Brexit en Corona niet veel verschil. Dit model gaat altijd al erg hard en raken snel uitverkocht. Meestal kun je de wagens nog wel vinden, behalve de groene GWR rijtuigen. Helpt ook niet dat Dapol in eerste instantie maar één 1e klas rijtuig uitbracht en bij de tweede run van dit jaar ook maar één.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6057
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18387 Gepost op: 15 juni 2021, 20:57:42 »
Rails of Sheffield is vandaag beginnen met het uitleveren van haar D Class in OO schaal. Andrew Hardy stuurde me deze prachtige plaatjes:

















Het model vraagt om een mooie bemanning. Deze kan besteld worden bij Hardyshobbies

Gr, Hans

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6057
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18388 Gepost op: 16 juni 2021, 07:22:52 »
Op deze naar verwachting zeer warme dag een uiterst koel plaatje van Philip D. Hawkins van een BR Battle of Britain Class 4-6-2 nr. 34072 “256 Squadron” in de vrieskou.


Foto: ©️Philip D. Hawkins

Deze locomotief werd in 1948 gebouwd bij Brighton Works en ontworpen door Oliver Bulleid. Hij werd gestationeerd in Dover en vooral ingezet voor de boottreinen tussen Londen en Dover, en dan met name voor de Nightferry. Later werd de loc ingezet voor het verkeer tussen de Kent coast en Charring Cross Station. De Battle of Britain Class is wat korter dan de vergelijkbare Merchant Navy Class, en wordt daarom ook wel “Light Pacific” Class genoemd.

Op 25 oktober 1964 werd de locomotief uit de dienst genomen, en kwam terecht op de Woodham’s Scrapyard waar hij gedurende 19 jaar rustig kon weg roesten.


Foto: Southern Locomotives Limited

De “257 Squadron” is echter uiteindelijk niet gesloopt, maar de restauratie heeft nogal wat voeten in de aarde gehad. Lees hier meer over het moeizame proces: https://southern-locomotives.co.uk/34072/34072_Restoration.html

Het verhaal over de modellen, laat ik zoals gewoonlijk graag aan Leen en Fred.

Gr, Hans

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1454
    • Mijn website
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18389 Gepost op: 16 juni 2021, 12:12:14 »
Er waren bij de  Southern Railway/British Railway 110 Bulleid "light pacifics". Ongeveer de helft had namen die gerelateerd waren aan de Battle of Britain terwijl de andere helft namen had van plaatsen in de West Country. Dus de "Battle of Britain class" is het zelfde type locomotief als de "West Country class". Hier is een spoor 0 West Country Class met de naam Padstow met de Golden Arrow:

<a href="https://www.youtube.com/v/1YcXfh9dfm8" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/1YcXfh9dfm8</a>

En nog een paar B0B en WC class loks:

Edition Atlas  1:220 scale WC "Sidmouth".


Airfix (bouwpakket) in 00: BoB "Biggin Hill":


Hornby BoB “41 Squadron”


Hornby BoB "46 SQUADRON"



Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/