Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845750 keer)

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18180 Gepost op: 14 mei 2021, 17:37:47 »
… in ruil daarvoor zal ik wat actiever worden in het topic, zodat gauw de 3000000 kijkers gehaald gaat worden  (y) (y)

@Erik,

Daar houden we je aan!!! 👍👍👍

Gr, Hans

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 920
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18181 Gepost op: 14 mei 2021, 19:46:45 »
Voor wie niets te doen heeft morgen.... Dan schijnen ze allemaal te werken:
https://www.bluebell-railway.com/webcams/
Maar ook na dit weekend blijven ze in de lucht maar niet op vrijdag's schijnbaar...

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18182 Gepost op: 14 mei 2021, 21:25:20 »
Twee miljoen bezoekers in ruim tien jaar, that is not nothing!  ;) Natuurlijk zijn er drukker bezochte topics op het forum, maar die gaan niet over iets wat in Nederland gerust een niche genoemd mag worden.
Primair doel van dit draadje is vanaf het begin geweest dat iedereen hier iets over Brits spoor en Brits modelspoor kan posten, zodat het niet allemaal in meestal "dode" topics verspreid over het forum komt te staan. OK, de LB-index zou eigenlijk wel bijgewerkt moeten worden.  :-[ Het tweede doel van de Litter Bin is om het Britse (model-) spoor in ons land meer voor het voetlicht te plaatsen.

Vanaf het begin in 2011 tot vorig jaar boeide het me niet hoe vaak er in de Litter Bin gelezen werd. Er kwamen regelmatig reacties en zo hielden we - met soms wat meer en soms wat minder posts - het topic al die jaren gaande. Een enkele keer keek ik wel eens op de teller, maar nadat ik me vorig jaar op 11 oktober ineens afvroeg of ik niet wat teveel over mijn magnetische koppelingen doorzaagde heb ik pas wat vaker gekeken of het eigenlijk wel gelezen werd. Ik geloof dat de Litter Bin toen ca. 600 keer per dag gelezen werd en dat gaf mij de motivatie om er wat serieuzer werk van te maken, vooral omdat we door de coronamaatregelen met zijn allen duidelijk in ander vaarwater terechtgekomen zijn. Ik heb me toen voorgenomen om minstens één keer per dag hier iets te posten zolang de corona voortduurt. Gelukkig haakte Hans aan, vooral met zijn weekplaat op woensdag, en zijn er ook reacties van anderen, al zijn het er tegenwoordig wel wat minder dan vroeger.
Het idee om bij de 2 miljoenste bezoeker iets leuks te doen komt van Hans  (y) en wij voeren het samen uit.

Nu we er toch over bezig zijn gaan we maar eens even wat verder cijferen.... ::)
Vanavond komen we uit op zo'n 2.001.000 "hits" vanaf 1 april 2011. Dat is over de ruim 10 jaar gemiddeld 545 bezoeken per dag. Dat maakt het zeker de moeite waard en daar doen we het voor.  (y)
Vanaf 11 oktober 2020 23h00 tot vanavond hebben we ca. 211.450 hits, dat zijn gemiddeld 984 bezoeken per dag. Ik denk dat de toename met de corona te maken heeft, maar waarschijnlijk ook met dat er nu elke dag weer iets te zien is, al is het maar een villum.
De laatste weken hebben we zo'n 1.000 tot max. 1.500 bezoekers per dag gehad, maar gisteren en eergisteren 6.200 resp. 3.035. Dat laatste komt waarschijnlijk door het Litter Bin banner op het forum.

Na vandaag gaan we weer gewoon als vanouds verder. Dwergsein krijgt z.s.m. zijn hoofdprijs en daarna weer het "goh, wat kan ik nu weer bedenken om te posten....."  ::) (je hebt niet altijd gelijk zomaar weer een leuk onderwerp!).  ;D Wat vind je bij voorbeeld hiervan:
Interessante documentaire over (de uitdagingen van) de London Underground. In het intro gaat het o.a. over de complexe problematiek bij de aanleg van de nieuwe Jubilee Line, maar daarna over de vele uitdagingen waarmee het systeem vanaf het begin geconfronteerd werd:

<a href="https://www.youtube.com/v/So2HM-VI35w" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/So2HM-VI35w</a>

Dat het hier in de Litter Bin nog vele jaren moge voortduren.  (y)

Leen.


« Laatst bewerkt op: 15 mei 2021, 10:56:43 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18183 Gepost op: 14 mei 2021, 21:47:51 »
Voor wie niets te doen heeft morgen.... Dan schijnen ze allemaal te werken:
https://www.bluebell-railway.com/webcams/
Maar ook na dit weekend blijven ze in de lucht maar niet op vrijdag's schijnbaar...

Groet, Raymond van den Hoven

Bedankt, Raymond. (y) Morgen eens kijken wat er allemaal te zien is.

Leen.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18184 Gepost op: 15 mei 2021, 00:14:39 »
...
We worden weliswaar op onze wenken bediend, maar ik weet niet in hoeverre deze modellen momenteel verkrijgbaar zijn.  ::)
Leen.

De meeste (super) Voyagers van Bachmann zijn hoofdzakelijk nog 2e hands te verkrijgen en niet pre-digitaal. Jaaaren terug kocht ik een 3-delige uit de startset en een afzonderlijke tss rijtuig. Een paar maand terug kocht ik bij Cheltenham Model Centre de 5-Delige Dr. Who DMU 2eh. Een N setje van dapol heb ik ook. En daar zitten 3 6pin decoders in: 2 vr. de stuurrijtuigen en een in een tss rijtuig met motor. (Allen Virgin) . Het aanbod op ebay is ook niet zo groot.

Deze DMU's reden net na de milleniumwissel de 3-hoek Brugge-Kortrijk (lijn 66 met korte bochten te Lichtervelde en Ingelmunster)- Gent St.Pieters (Lijn75, als eerste lijn geschikt voor 160km/u. & voor de komst van de HSL de lijn waar len snelheidsrecords brak & met kopmaken te Gent) en via de lijn 50A terug naar Brugge.

Ze moesten eerst zonder problemen km's maken eer ze de tunnel door mochten. De testritten op hoge snelheid moesten bij nacht gebeuren en de politie diensten moesten de overwegen bewaken, daar de contacten (pedalen) te laat werkten voor de aansturing ervan.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18185 Gepost op: 15 mei 2021, 07:11:10 »
Na 7 jaar reed BR Standard 4MT no. 80104 drie dagen geleden voor de laatste keer op de Swanage railway.

Nu de BR Standard 4MT de komende jaren in onderhoud is, komt de gerestaureerde ex-SR West Country Class BR 34028 “Eddystone” het materieelpark van de Swanage Railway versterken na een afwezigheid van 7 jaar.

In het onderstaande Youtube filmpje wordt de locomotief per vrachtwagen vervoerd van Herston Works naar Corfe Castle Station. Weer een ideetje om in het klein na te bouwen.



Klik voor het filmpje op het plaatje of op deze link:
https://youtu.be/DLKHJoJioMg

Gr, Hans

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18186 Gepost op: 15 mei 2021, 09:57:40 »
Naast de wekelijkse plaat van Philip D. Hawkins ga ik vanaf nu wekelijks een e-magazine plaatsen van Railway Modellers een virtuele Britse Railway Club, waarvan ik sinds kort lid ben. De club wordt gesponsord door SMS een bedrijf dat heel veel lasergesneden scenery items levert in de schaal OO.



Klik voor het e-magazine op het plaatje of op deze link:
https://mailchi.mp/scalemodelscenery/model-railway-scenery-news-1829418?e=c7453a55a4

Gr, Hans

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 920
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18187 Gepost op: 15 mei 2021, 10:59:04 »
Voor wie niets te doen heeft morgen.... Dan schijnen ze allemaal te werken:
https://www.bluebell-railway.com/webcams/
Groet, Raymond van den Hoven
Eerste actie om 10:56 (09:56 English time):



Greetings, Raymond from the Gardens  ;D
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18188 Gepost op: 15 mei 2021, 13:51:19 »
Vanmorgen even een korte rondgang gemaakt langs de diverse preserved lines  ;). Op de Bluebell en de West Somerset Railway waren er geen publieke ritten, maar op beide reed wel een trein zonder publiek. Hier stopt de trein uit de vorige post van Raymond met Q Class no. 30541 bij Kingscote. Er zitten geen poppetjes in  ;):


Op deze foto vertrekt hij weer richting East Grinstead:


En hier rijdt de lok in East Grinstead rond de trein:


Op de West Somerset Railway was voor het eerst sinds maanden weer eens iets van beweging te bespeuren. Op deze foto rijdt "Crompton" Class 33 no. D 6555 "wrong line" naar het wissel:


...en even later vertrekt hij met zijn trein zonder publiek:


In Williton rijdt Class 14 "Teddy Bear" no. D9526 ook al wrong line. Het moet niet gekker worden  ::):


Op de North Yorkshire Moors werd gelukkig wel met publiek gereden. Op deze foto staat Black 5 no. 44871 in Grosmont voor zijn trein:


....en een tijdje later vertrekt de tweede Black 5 no. 5428 met zijn trein:


Weer wat later komt SR S15 no. 825 met zijn trein aan uit Whitby:


Op de Swanage Railway wordt U Class 31806 in Swanage voor de trein gezet:


Een poosje later arriveert de trein bij Corfe Castle:


Op de Severn Valley railway is het druk en is het Diesel Gala nog in volle gang. Rechts zie je Class 33 no. 33108:


Rechts Class 40 no. 40106 en links Class 14 no. D9551:


Rechts Class 47 no. 47773 en links Class 52 "Western" no. 1015


Somber weertje in Kidderminster.  :-\

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2021, 21:40:59 door St00mboy »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18189 Gepost op: 15 mei 2021, 14:14:16 »
Ik zal kijken of ik ergens naar zo'n lijn in het zuidwesten kan gaan en even naar jullie zwaaien op de webcam. Hebben ze een webcam in Buckfastleigh? Daar is namelijk mijn studio.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18190 Gepost op: 15 mei 2021, 14:19:15 »
Ja, die webcam is er. Laat even weten wanneer je dat doet dan kunnen we er een foto van maken.  ;D

Leen.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5544
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18191 Gepost op: 15 mei 2021, 15:09:44 »
Heren Litter Bin, en dames ook natuurlijk.

Van harte met het behalen van de 2.000.000 ste bezoeker.

Ga zo door.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18192 Gepost op: 15 mei 2021, 17:46:27 »
Dank je wel, Richard, en natuurlijk ook de anderen.  (y)

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18193 Gepost op: 15 mei 2021, 21:15:39 »
We kennen allemaal vast wel Hornby Dublo, het legendarische modeltreinenmerk. Als je vader begin jaren '60 genoeg pennies had dan kocht je dat, en anders het goedkopere Tri-ang. Hornby Dublo bestond van 1938 tot 1964. In deze twee niet al te lange villumpjes zie je de geschiedenis van het merk in relatie tot het tijdsbeeld leuk in beeld gebracht:

Hornby Dublo Part I:

<a href="https://www.youtube.com/v/u-tGMczWKp4" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/u-tGMczWKp4</a>

Hornby Dublo Part II:
<a href="https://www.youtube.com/v/X6jL8b7zaWk" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/X6jL8b7zaWk</a>

Kort geleden heeft Hornby het merk Hornby Dublo weer nieuw leven ingeblazen, want het produceert exclusief een klein aantal loks met metalen kappen onder deze merknaam. Zo zit er een LMS "Duchess" in de pijplijn


Foto © hattons.co.uk.

Er zijn ook HD Bulleid Pacifics aangekondigd:

 
In deze aflevering van de "Engine Shed" krijg je de voortgang van deze SR Bulleid loks en andere nieuw aangekondigde Hornby modellen mooi in beeld.

Overigens zijn veel van de voor dit jaar aangekondigde Hornby modellen nu al "sold-out on pre-order" (uitverkocht).  :-\

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2021, 21:23:36 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18194 Gepost op: 16 mei 2021, 00:04:16 »
Een paar mooie foto’s van de BlueBell Railway, gewoon omdat het kan. En omdat ik er naar uit kijk om er een keer heen te kunnen. Ik heb al een hele tijd een uitnodiging om met een vriend die getrouwd is met een Engelse daar op een bankje te gaan zitten en te genieten van wat er zoal voorbij komt. Maar omdat Corona maar duurt en duurt, heeft het bankje inmiddels mythische proporties aangenomen. 😀



Hier het bankje in kwestie op het perron.



De SECR H Class en C Class, beiden met “gouden knop”.



Leuk detail… Het afwaswater gewoon op de rails.



De H Class als “Golden Arrow”? Lijkt me een beetje fantasie.

Ik krijg er zin in.

Gr, Hans